Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kondylooma

Vierailija
15.02.2014 |

Mitä oireita sinulla on ollut kondyloomasta?

Milloin oireet alkoivat tartunnan jälkeen? 

Netisä löytyy aika vähän tietoa tästä, kerro ihmeessä jos tiedät jotakin!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menkat olivat oudot viimeksi, tulivat kahdessa osassa, alapäässäni pieni patti jota kirvelee välillä, välillä häviää kokonaan. Maha ollut kipeä. Raskaustesti nega. En ole varma onko, mutta epäilen että minulla saattaa olla kondylooma. 

-AP

Vierailija
2/12 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunnasta voi olla pitkäkin aika..useita kuukausia, jopa vuosi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se oli oireeton.

Kävin uudessa parisuhteessa sukupuolitautitesteissä ja gynellä ennen kuin jätettiin kondomi pois ja siirryttiin pillereihin, niin kävi mieskin. Tiesin että edelliseni oli käynyt vieraissa joten siksikin halusin olla varma ettei ollut ikäviä tuliaisia ennenkuin uuden miehen kanssa vedeltäisiin paljaaltaan. Sukupuolitautitesteistä tuli puhtaat paperit, mutta gyne ilmoitti että papa oli luokkaa II. Ei selittänyt mitenkään, sanoi että normaali juttu, ei mitään ihmeellistä ja antoi pari emätinpuikkoa siihen ja käski myöhemmin tarkastukseen.

Muutaman kuukauden jälkeen miehelle tuli omituisia patteja, kävi urologilla ja hänelle sanottiin kyseessä olevan kondylooma. Minä sitten gynelle menin ja pyysin selvittämään onko minullakin se, jolloin gyne koneelta katsoi että juu minullahan se oli todettu jo silloin aiemmin. Ei vain ollut edellinen gyne viitsinyt selvällä suomen kielellä sanoa!! Kyllä riepoi...

Vierailija
4/12 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantuuko se kondylooma siis koskaan kokonaan? Mitään hoitokeinoja saada se kokonaan pois? Ilmeisesti ei..

Vierailija
5/12 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantuuko se kondylooma siis koskaan kokonaan? Mitään hoitokeinoja saada se kokonaan pois? Ilmeisesti ei..

Vierailija
6/12 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-----

Vierailija
7/12 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin kondylooman siitä, et alapäässä tuntui pieni nyppy. Penslasin sen ja se katosi viikon sisällä. Syylä ilmaantui varmaan vuoden kuluttua siitä, kun todennäköisesti ekan kerran sain sen viruksen. Tosin sen itämisaika on niin pitkä, että on mahdotonta sanoa täydellisellä varmuudella keneltä sen sai ja koska. Voi kuulemma tarttua vaikka vessanpytystä.

Kondylooman aiheuttaa virus, ja virusten suhteen tuo paraneminen on vaikeaa määritellä. Kaikki meistä varmaan katsovat parantuneensa vesirokosta, mutta todellisuudessa se virus on koteloituneena kehoomme ja saattaa vielä joskus aiheuttaa vyöruusun. Kondylooman aiheuttamat syylät paranevat samalla tavoin kuin vesirokon ruvetkin, mutta on mahdotonta sanoa onko virus yhä elimistössäsi, ja levitätkö sitä eteenpäin vai et. Voi olla ettet koskaan enää huomaa mitään merkkejä kondyloomasta, tai että se aktivoituu uudelleen ja uudelleen herpeksen tavoin.

Kuulostaa ikävältä ja monet ihmiset tuomitsevat kondyloomasyyliä sairastaneen, mutta tosiasia on, että suurin osa maailma ihmisistä kantaa elimistössään papilloomaviruksia, herpestä, Eppstein-Barrin virusta jne jne. Mun gyne ainakin sanoi, ettei ole tarvetta pukeutua säkkiin ja tuhkaan ja hävetä asiaa, koska lähes kaikilla ihmisillä on se virus,vaikka kaikille ei tule syyliä.

Vierailija
8/12 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpas tätä vanhaa ketjua kun en halua uuttakaan aloittaa. Onko kenelläkään tilannetta että kondylooma olisi todettu mutta näkyviä syyliä ei ole? Onko ollut muita oireita, kutinaa tms? Jos kutinaa niin oletko saanut lääkettä siihen?

Minulla on ollut tässä viimeisen reilun puolen vuoden aikana usein kutinaa ja polttelua ulkosynnyttimien alueella, limakalvot aivan punaiset ja hieman haavoilla. Gynellä laukannut ja saanut hoidoksi yleensä Flagyl comp-lääkettä ja kortisonivoidetta. Ja kuiville limakalvoille Ceridalia vaikka minusta minulla ei mitkään kuivat limakalvot ole, päinvastoin.

Sukupuolitestit käyty pariinkiin otteeseen eikä ole klamydiaa, tippuria eikä hiviä. Papa otettu ja se on puhdas. Minusta se ei ole bakteerivaginoosia koska pahaa hajua ei ole eikä myöskään hiivaa, sen tunnistaisin ja kutina olisi vielä pahempaa.

Vaiva menee ohi noin reilussa viikossa. Alkaa vain ärsyttää pikkuhiljaa. Olen alkanut epäillä että olisiko joku HPV-virus. Siihenkin on ilmeisesti testi mutta onko positiivisella tuloksella muuta merkitystä kuin todetaan vain että sinulla se on?

Vierailija
9/12 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostanpas tätä vanhaa ketjua kun en halua uuttakaan aloittaa. Onko kenelläkään tilannetta että kondylooma olisi todettu mutta näkyviä syyliä ei ole? Onko ollut muita oireita, kutinaa tms? Jos kutinaa niin oletko saanut lääkettä siihen?

Minulla on ollut tässä viimeisen reilun puolen vuoden aikana usein kutinaa ja polttelua ulkosynnyttimien alueella, limakalvot aivan punaiset ja hieman haavoilla. Gynellä laukannut ja saanut hoidoksi yleensä Flagyl comp-lääkettä ja kortisonivoidetta. Ja kuiville limakalvoille Ceridalia vaikka minusta minulla ei mitkään kuivat limakalvot ole, päinvastoin.

Sukupuolitestit käyty pariinkiin otteeseen eikä ole klamydiaa, tippuria eikä hiviä. Papa otettu ja se on puhdas. Minusta se ei ole bakteerivaginoosia koska pahaa hajua ei ole eikä myöskään hiivaa, sen tunnistaisin ja kutina olisi vielä pahempaa.

Vaiva menee ohi noin reilussa viikossa. Alkaa vain ärsyttää pikkuhiljaa. Olen alkanut epäillä että olisiko joku HPV-virus. Siihenkin on ilmeisesti testi mutta onko positiivisella tuloksella muuta merkitystä kuin todetaan vain että sinulla se on?

Kuulostaa satiaisille.

Vierailija
10/12 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Satiainen tuossa vielä lisätietoa. :) ... XDDD

Vierailija
11/12 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondylooma ei välttämättä muodosta näkyviä syyliä mutta saattaa silti tarttua muihin. Syylät ilmestyvät yleensä aikaisintaan kuukauden kuluttua tartunnan saamisesta. Toisinaan syyliä tulee vasta useiden vuosien kuluttua. Joillekin kondylooma aiheuttaa kutinaa, pykimiä ja verenpurkaumia sukuelinten alueella.

Vierailija
12/12 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käsissä , jalkapohjissa tai sukuelimissä syyliä? Jos ei niin ei ole hpv.