Voinko tuoda vietnamilaisen naisystäväni Suomeen toimeentulotuen tai työmarkinatuen piiriin? Olen itsekin työtön...
Minulla on 22 v. naisystävä vietnamista, jonka haluaisin saada Suomeen. Olen itse 41v ja tällä hetkellä työtön ( tai ollut jo 2 vuotta), mutta korona vei viimeisetkin mahikset työllistyä. Yksin oon pärjännyt hyvin sosiaalituilla, mutta nyt mietin onko mitään mahiksia pärjätä ja saada mun ihana nainen Vietnamin Hanoista tänne. Hän tulisi mielellään Suomeen mun pikkukaksioon pitämään paikat kuosissa ja minut onnellisena. Jotta hän saa viisumin minun täytyisi voida osoittaa suuremmat tulot tai varallisuus kuin nyt on tiliotteella. Saan kyllä lainattua tilille katetta näyttääkseni suuremmat varannot, joten tähän se ei kaadu. Silti käytäntö jatkossa mietityttää vaikka saisin hänet tänne. Eli voiko hän saada myös toimeentulotukea ja työmarkkinatukea ym. avustuksia ja työlupaa? Jotta hän voisi jäädä Suomeen on pakko mennä naimisiin koka muuten hän saa olla täällä turistina rajallisen ajan. Vinkkejä?
Kommentit (220)
Pahalta näyttää. Jos naisella ei ole paljon rahaa tilillä niin tosi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada tukia jos on Suomen kansalainen. Saako kansalaiiuden menemällä naimisiin?
Ei tarvi olla suomen kansalainen. Kansalaisuuden saa vasta 5 v asumisen jälkeen
Kysypä sitä Kelalta, mutta ei varmaan, jos ette ole avioliitossa ja nainen työnhakijana työvoimatoimistossa. Kielitaito?
Mikset mene töihin? Surkea vätys.
Et saa ketään ellet ole hänen kanssaan naimisissa jo hakiessa.
Ei tule lupaa noilla. Pääsee maahan, jos saa työpaikan.
Et voi tuoda. Pitää olla säännölliset tulot, eikä ne saa olla tukieuroja.
Muijansa voi tuoda maahan jos on tarpeeksi tuloja
Toii on ihmiskaupppaa tai ainakin sitä tehdään siellä päässä niin.
Vierailija kirjoitti:
Toii on ihmiskaupppaa tai ainakin sitä tehdään siellä päässä niin.
Ei todellakaan ole
Vierailija kirjoitti:
Tuot sen tänne ja laitat paksuksi.
Sompuijlta esimerkkii ja 8-10 lasta niin johan rollaa tuet.
Joo naimahommiin on tarkoitus heti alkaa
Mieti, jos olisi olemassa joku tietojärjestelmä, johon lähes kaikilla olisi länsimaissa pääsy. Ei tarvitsisi soitella eri virastoihin vaan olisi joku hakukone, jolla voisi hakea sieltä tietoa. Sillä voisi olla jopa joku hassu nimi kuten Google. Sitten sieltä voisi muutamassa sekunnissa tehdä hakuja eri hakusanoilla tai niiden yhdistelmillä ja se löytäisi vastauksia kysymyksiin.
Olisi kyllä aika jännä se!
Noihinhan on olemassa säännöt.
Että miten pitkään saa maassa oleskella yleensä.
Ja kuinka saa pitemmän oleskelu luvan maahan.
Miten elättää itsensä jne, jne.
Kaikkiin on lakipykälät olemassa.
Avioliitollahan nuo voi ohittaa, tokihan aviovaimonsa saa tuoda maahan ja hän saa jäädä tänne olemaan pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää tienata että saa rakkaansa suomeen. Naisille valtio kustantaa nuoret miehet tänne.
Osan kyllä mutta gigolot matkustaa naisten palkkarahoilla sekä varastaa pankkikortteja . Ääliöt joutuu tilille Jumalan edessä pahuudestaan .
Vierailija kirjoitti:
Tuot sen tänne ja laitat paksuksi.
Sompuijlta esimerkkii ja 8-10 lasta niin johan rollaa tuet.
Kun se "tuominen" ei onnistu noin vain. Edes turistiviisumia ei Vietnamilainen saa ilman hyviä perusteluita, ja pätevää näyttöä tuloista, vakuutuksista, luotettavaa tietoa paluusta maahan. Mutta tämä onkin vauvat palsta, kaikenlaiset vauvat voi täällä laukoa mitä huvittaa, tietämättä mistään mitään.
Ei saa lupaa jäädä Suomeen jossei ole töissä tai naimisissa. Joudutte myös haastatteluun onko liitto feikki.
Voi saada tukia jos on Suomen kansalainen. Saako kansalaiiuden menemällä naimisiin?