Miksi jatkat juopon miehesi kanssa?
Okei, totuushan on, että suuri osa suomalaisista (miehistä) on alkoholin liikakäyttäjiä, jopa alkoholisteja. Tämä on seikka jota halutaan peitellä jostain hämärästä syystä. Ehkä meillä on täällä turvallisessa ja rikkaassa Pohjolassa liian helppoa ja mukavaa eikä tarpeeksi haasteita elämässä, joten haetaan elämään sisältöä viinalla.
Sinä alkoholistin vaimo: miksi jäät?
a) velvollisuudesta: olet joskus luvannut että myötä- ja vastamäessä jne...
b) pelosta: jos jätät sen, se tappaa itsensä viinalla tai stalkkaa sinua loputtomiin
c) lasten takia: haluat pitää perheen kasassa ja lapsilla on hyvä olla isä
d) sillä on hyvät viinat, ja haluat niistä osasi kun se on sammunut alakertaan
e) se on selvinpäin ihana, teillä on hyvää seksiä ja se näyttää hyvältä
f) pelkäät yksin jäämistä
g) joku muu syy, mikä?
t. yksi teistä
Kommentit (21)
Hän on rikas ja meillä on avioehto sekä 3 lasta.
Meillä on useampi kuin 3 lasta ja toivon että lopettaa jonain päivänä sen viinalla läträämisen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:18"]Meillä on useampi kuin 3 lasta ja toivon että lopettaa jonain päivänä sen viinalla läträämisen.[/quote]
uskotko että lopettaa? miksi lopettaisi? riippuvuudesta eroon pääseminen on likimain mahdotonta.
ap, jonka pitäisi tehdä päätöksiä jotka vaikuttaa loppuelämään
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:27"]
ap, jonka pitäisi tehdä päätöksiä jotka vaikuttaa loppuelämään
[/quote]
Mitkä ovat ne asiat ja arvot mitä haluat lapsillesi opettaa? Rakastatko miestäsi? Mieti tarkkaan niin tiedät mitä teet.
nimim. juuri eronnut
Minä jäin, mies joutui lähtemään. Päivääkään en ole katunut, että päästin sellaisen "kultakimpaleen" käsistäni. Kukahan teistä hänetkin peri?
Kiitos rehellisistä vastauksista kaikille.
Tässä maassa (ja tällä palstalla) täytyy olla useita naisia, jotka kamppailevat rakkauden ja vastuuntunnon ja alkoholistimiehen sietämisen kanssa.
Mitä sitten jos mies ei lähde hoitoon eikä ymmärrä ongelmaansa? Mitä sitten jos ongelma onkin vain ettei hän saa tarpeeksi viinaa?
Mitä sitten?
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:27"]ap, jonka pitäisi tehdä päätöksiä jotka vaikuttaa loppuelämään[/quote]Mitkä ovat ne asiat ja arvot mitä haluat lapsillesi opettaa? Rakastatko miestäsi? Mieti tarkkaan niin tiedät mitä teet.
nimim. juuri eronnut[/quote]
kiitos vastauksesta.
meillä ei onneksi ole yhteisiä lapsia, hänellä on kaksi avioliitosta joka päättyi osittain hänen viinanjuontinsa takia.
en minä tiedä mitä pitäisi tehdä. minä rakastan häntä, sehän tässä onkin ongelma.
kuinka paljon toisen heikkoutta tulee sietää?
G: Rakastan häntä, enkä usko että löytäisin parempaa. Juoppous ei _toistaiseksi_ aiheuta sellaisia ongelmia, joita en pystyisi käsittelemään. Tiedän, että alkoholismi on etenevä sairaus ja koko ajanhan tässä on eron mahikset mielessä. Vaihtoehtona on mulla sen jälkeen olla yksin. Eli ehkä sitten tuo F myös.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:45"]G: Rakastan häntä, enkä usko että löytäisin parempaa. Juoppous ei _toistaiseksi_ aiheuta sellaisia ongelmia, joita en pystyisi käsittelemään. Tiedän, että alkoholismi on etenevä sairaus ja koko ajanhan tässä on eron mahikset mielessä. Vaihtoehtona on mulla sen jälkeen olla yksin. Eli ehkä sitten tuo F myös.[/quote]
tämä koskettaa mua, koska minäkään en usko että pystyisin löytämään parempaa. kiitos että olet näin raastavan rehellinen.
ja tähän mennessä olen selvinnyt näistä eteen tulleista ongelmista.
missä on se raja, jolloin ongelma tappaa rakkauden?
apua.
t. rakastunut juoppoon, ap
Milloin ongelma tappaa rakkauden? Tosissaan nyt, kokeneet naiset, vastatkaa!
Kuinka kauan voi elää suhteessa jossa toisella on paha riippuvuus?
Tiedän että tämä on yleistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 22:11"]
Okei, totuushan on, että suuri osa suomalaisista (miehistä) on alkoholin liikakäyttäjiä, jopa alkoholisteja. Tämä on seikka jota halutaan peitellä jostain hämärästä syystä. Ehkä meillä on täällä turvallisessa ja rikkaassa Pohjolassa liian helppoa ja mukavaa eikä tarpeeksi haasteita elämässä, joten haetaan elämään sisältöä viinalla.
Sinä alkoholistin vaimo: miksi jäät?
a) velvollisuudesta: olet joskus luvannut että myötä- ja vastamäessä jne...
b) pelosta: jos jätät sen, se tappaa itsensä viinalla tai stalkkaa sinua loputtomiin
c) lasten takia: haluat pitää perheen kasassa ja lapsilla on hyvä olla isä
d) sillä on hyvät viinat, ja haluat niistä osasi kun se on sammunut alakertaan
e) se on selvinpäin ihana, teillä on hyvää seksiä ja se näyttää hyvältä
f) pelkäät yksin jäämistä
g) joku muu syy, mikä?
t. yksi teistä
[/quote]
Alkajaisiksi: en mennyt rentun kanssa naimisiin. Ujo ja hiljainen mies muuttui alkoholistiksi kun menetti itselleen rakkaan ja tärkeän, pitkäaikaisen työpaikkansa, eikä ole enää löytänyt vastaavaa työtä.
Hän on kokeillut vieroitusta kaksi kertaa, molempien kertojen jälkeen palannut takaisin juomaan.
En voi vaikuttaa asiaan, koska hän ei kuuntele enää minun mielipiteitäni. Hän valehtelee paljon, muuttaa mielipiteitään ja tapahtumien kulkua jatkuvasti ja saa kauheita raivareita. Syy miksi olemme yhdessä on pelko, hän on uhkaillut pahoilla asioilla jos lähden, tosi tosi pahoilla asioilla.
Lopullinen ero tuli siinä vaiheessa kun lapset jäivät toista kertaa heitteille alkoholinkäytön takia. Alkuun juominen paheni, mutta nyt näyttäisi rauhoittuneen/loppuneen. Vaikeaa oli eron jälkeen, mutta nyt lapsilla luotettava isä.
15: Ikävä kuulla. Ja samalla toivotonta, koska minun mies ei ole kertaakaan ollut vieroituksessa.
Mitä aiot tehdä?
ap
Mulla on kaappi juoppo vaimo.. Lapsen takia en halua erota. Näitä asioita on vaikea todistella ja miesten asema huoltajuus kiistoissa on ... No kaikkihan sen tietää. Toi paskiainen vielä repii tavaroita lapsen käsistä ja tönii sitä.. Ei edes pysty hillitsemään itseään ja huutaa kun siltä tuntuu. Ei se onneksi edes vietä lapsen kanssa paljon aikaansa ja makailee pää osin omassa huoneessaan joten skidillä on mun kanssa ihan hyvä pohja kasvaa.
Ajattelin vastata tähän, vaikken ole ihan samassa tilanteessa. Olen aika tuoreessa, mutta vakavassa suhteessa mieheen, jolla on päihdetausta (viina ja kannabis). Tällä hetkellä mies ei käytä huumeita ja käyttää alkoholia kohtuullisesti. Mies ei ole koskaan ollut missään päihdehoidossa, vaan on lopettanut/vähentänyt itse.Kuitenkin omasta mielestäni miehen alkoholinkäytössä on jonkin verran huolestuttavia piirteitä, joten kieltämättä tulevaisuus joskus mietityttää. Näitä asioita on alkoholin juominen negatiivisten tunteiden hukuttamiseksi, juominen yksin ja se, että viihteelle ilman mua (hyvin harvoin) lähtiessä alkoholinkäyttö kasvaa aina paljon suunnitellusta. Näiden takia olen joutunut pohtimaan paljon, missä raja menee ja miten toimin, jos alkoholista joskus tulee ongelma. Olen päättänyt, että ensinnäkään miehen alkoholin käytön pitäminen aisoissa ei ole mun asia, enkä tule häntä koskaan baareista hakemaan tai soittelemaan perään. Ja jos alkoholin käyttö alkaa aiheuttaa meidän yhteiseloon jotain ongelmia, esim. huonoa käytöstä, rahanmenoa joka haittaa välttämättömiä yhteisiä menoja, sovituista jutuista laistamista tms, niin joudun valitettavasti eroamaan. Mies on ihana, mutta mä en vaan voi päästää alkoholia tuhoamaan elämääni. Ja paras tapa auttaa alkoholistia on olla siloittelematta hänen tietään.
Kuinka juoppoja miehenne ovat, ts. millaisia määriä he kittaavat?
Kuinka juoppoja miehenne ovat, ts. millaisia määriä he kittaavat?
1. koska haluan pitää omakotitalon ja kaksi palkkaa
2. koska pelkään ettei kukaan muu enää mua huoli
3. koska en halua kertoa ihmisille epäonnistuneeni avioliitossani
Siinä ne oikeat, todelliset syyt, vaikka kuka väittäisi mitä muuta.