Yksityisellä aina parempi hoito - onko sittenkään..?
Ainakin itse olen yleensä saanut paremman hoidon tk:ssa.
Kommentit (24)
Ainakaan yksityinen hammaslääkäri ei suostu poistamaan hammasta, ei sitten millään vaikka syytä olisi, koska sittenhän häneltä on yksi tulonlähde pois.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle pääsee samana päivänä ja kaikki tarvittavat kokeet otetaan mukisematta
ja tarpeettomatkin
Yksityiselle pääsee nopeammin ja saat ihan mitä vain mistä maksat. Lääkäristä se on kuitenkin aina loppupeleissä kiinni millaista hoitoa ja diagnoosia saat.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle pääsee nopeammin ja saat ihan mitä vain mistä maksat. Lääkäristä se on kuitenkin aina loppupeleissä kiinni millaista hoitoa ja diagnoosia saat.
Yksityisvastaanotto ei tosiaan takaa parempaa lääkäriä. Tai yhtään mitään. Hoito vain laskutetaan eri tavalla.
Olen pettynyt yksityiseen gynikseen muutaman kerran. Myös heidän hinnoittelunsa on ihan syvältä ja koska en halua maksaa kaiken maailman kokeista, niin heitä ei kiinnosta asia enempää.
Kunnallisella puolella olen saanut aina apua nopeasti ja apu on ollut pääsääntöisesti moitteetonta. Asiat on viety myös loppuun asti ilman erityisiä pyyntöjä ja sitä kautta olen päässyt tarvittavaan hoitoon nopeasti. Käyn vain pakosta yksityisellä.
Mulla oli työkaveri, joka vammautui loppuiäksi yksityisellä työterveyslääkärillä tehdyn hoitovirheen takia.
Yksityisellä määrätään oman kokemukseni mukaan antibiootteja paljon hövelimmin kuin tk:ssa. Se ei ole hyvää hoitoa. Olen saanut yksityiseltä useita kertoja antibioottikuurin nielutulehdukseen ilman nieluviljelyä. Olen joutunut pyytämään viljelyn itse erikseen ennen kuin lähden apteekkiin kuuria hakemaan.
Ajatuksena ilmeisesti hyvä asiakaspalvelu, hoitajana olen huomannut että osa lähes suuttuu jos flunssassa lääkäriin mennessä ei saa ab-kuuria matkaan, vaikka mitään syytä kuurille ei edes olisi.
pekosen ja kiurun politrukki apulaiset näköjään alkavat taas kirjoittelemaan. häpesivätkin 2kk tuotoksiaan. osetaanko rokotekkin tynnyri kaupalla "luotettavilta" tahoilta
Itse olen lääkäri ja valitsen privaatissa käydessä (vaikka gyne tai mammografia tai lapsille lastenlääkäri) sellaisen, jolla on pitkä kokemus julkiselta puolelta sairaalasta tai tekee edelleen päätoimisesti sairaalatyötä. Pelkät privalääkärit on usein lähes puoskareita ja osaaminen on jostain 20 v takaa. Hommat tehdään potilaan ja oman tilin miellyttämiseksi, ei parhaan tiedon ja taidon mukaisesti.
toverille kans kirjoitti:
pekosen ja kiurun politrukki apulaiset näköjään alkavat taas kirjoittelemaan. häpesivätkin 2kk tuotoksiaan. osetaanko rokotekkin tynnyri kaupalla "luotettavilta" tahoilta
Persuus paistaa katkerasta kommentistasi.
Privassa voi olla yleisenä päivystäjänä ortopedi tms. Ei siellä niin justiisa. Kyllähän samat perusteet jokaisella opinnoissa.
Ongelma ei ole julkisen erikoissairaanhoidon laatu, vaan sinne pääseminen.
Yksityisellä pääsee lääkärin vastaanotolle, julkisella et pääse lääkärille etkä edes hoitajalle koska ei ole aikoja. Kyllä jotakin hoitoa on parempi kuin ei hoitoa ollenkaan. Varsinkin perussairauksissa on turha yrittää julkiselle.
Meidän tk on ulkoistettu yksityiselle firmalle. En ole huomannut eroa aiempaan.
no ei yksityisellä ole jotain ihme hoitoja joita ei julkisella saa.
Samat vaivat,sama hoito. Ei se sen kummempaa.
Hypokondrikot ei pääse lekurille helpolla ,mutta jos oikeaa vaivaa niin pääsee samana päivänä, myös julkiselle.
Tikku sormessa mammat takuulla ei pääse helpolla myöskään, ja nuitahan riittää.
t.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
no ei yksityisellä ole jotain ihme hoitoja joita ei julkisella saa.
Samat vaivat,sama hoito. Ei se sen kummempaa.
Hypokondrikot ei pääse lekurille helpolla ,mutta jos oikeaa vaivaa niin pääsee samana päivänä, myös julkiselle.
Tikku sormessa mammat takuulla ei pääse helpolla myöskään, ja nuitahan riittää.
t.hoitsu
Kyllä mä olen päässyt tikku sormessa ihan saman tien julkisen puolen lääkärille, kun tikku on alkanut pintaan mätimisen sijasta nostaa kuumetta. Inhottava vaiva.
T. Tikku sormessa-mamma.
Hammiksessa huomaa kyllä:
Kaupungin lekuri jos joutuu etuhampaan peruspaikkausta vaativamman ongelman eteen, menee niillä hermo.
Alkaa esim. potilaan arvostelu ja reuhtominen vermeittensä kanssa. Puudutus tehdään miten sattuu...
Kahden hampaan välipaikka on jo niin vaativa, että se on 100% varmuudella teetettävä jossain toiseen kertaan.
Yksityiselle pääsee samana päivänä ja kaikki tarvittavat kokeet otetaan mukisematta