En koskaan hauku juorua tai arvostele muita ihmisiä. Miksi tämä on niin harvinaista?
En ymmärrä miksi julkkiksia tai ketään muutakaan haukkuisin, miksi kuvittelisin tuntevani heidät. Kun en tunne?
Enkä osaa lukea tuttavienkaan ajatuksia tai motiiveja.
Mitä sinä siitä saat??
Olen nainen.
Kommentit (16)
Neliapilat ovat harvinaisia.
Itseään siinä säästää ku on hiljaa muiden asioista.I
Moni tuntuu rakastavan juoruamista ja muiden tekemisten päivittelyä. Harvalla kuitenkaan on oma elämäkään siinä kunnossa, että sietää muiden tekemisiä arvostella.
Olet hyvä ihminen. Maailma olisi parempi paikka, jos kaltaisiasi olisi enemmän. Tämä on täysi totuus.
Pahaa mieltä on kuitenkin ympärillämme niin paljon, että lähes jokainen sortuu ainakin joskus arvostelemaan niitä, jotka ajattelevat tai toimivat omien arvojemme vastaisesti. On vaikea purra huulta ja olla kommentoimatta.
Varsinaiset juoruajat on sitten ihan oma lukunsa. He nauttivat siitä, että saavat vääntää ja kääntää asioita vähän dramaattisemmaksi kuin mitä ne oikeasti olisivat, ja saavat ihmiset ajattelemaan toisista rumasti.
Olen kuin sinä ap. Minun entisessä työyhteisössä se aiheutti sen, että jengi hiljeni, kun menin kahvihuoneeseen. Eivät kehdanneet minun aikanani juoruilla ja kun ei ns voinut puhua pahaa, niin ei ollut muutakaan puhuttavaa. Koin hieman jääväni ulkopuoliseksi.
Nyt on uusi työ. Täällä ihmiset puhuvat asioista, jotka kiinnostavat myös minua. Siis ajankohtaisista asioista 👍
Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä. Hyvä ihminen vuodattaa sydämestään hyvää, paha ihminen pahaa.
Tee muille niin kuin toivot heidän itsellesi tekevän. Harva haluaa olla muiden juorujen kohteena, mutta itse juoruavat ihan urakalla. Itse kierrän juorutädit ja -sedät kaukaa, voit olla ihan varma olevasi myös itse heidän juorujensa kohde.
Juoruilu, vahingoittava juoruilu ja selvä valehtelu vahingoittamistarkoituksessa ovat eri asioita. Yleensä aavistamme ainakin arvuuttelemme mikä milloinkin on kyseessä.
Kukaan ei ole niin täydellinen, ettei joskus puhuisi toisesta negatiiviseen sävyyn. Kun me kaikki emme ole niin hyviä ihmisiä, että meistä olisi vain pelkkää hyvää sanottavaa.
Hirvittää ajatellakin sellaista ihmistä, joka näkee, että joku tekee asioita väärin tai puhuu jostain väärin, niin olisi vaan hiljaa ja sanoisi ettei tämä asia kuulu minulle tai etten halua "juoruilla" tai sanoa mitään pahaa tästä ihmisestä. Ja näin samalla antaa hiljaisen hyväksymisen tälle ihmiselle ja hänen käyttäytymiselleen, mikä saattaa aiheuttaa harmia tai mielipahaa hänen lähipiirissään. Kaikki ihmiset eivät osaa tulkita muita kuten ap sanoikin ja siksi on paikallaan joskus oikaista käsityksiä vaikka ne olisi vastoin omia periaatteita.
Ilkeämielinen juoruilu ja ilkeily on erikseen ja harvoin onneksi tapaa sellaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuin sinä ap. Minun entisessä työyhteisössä se aiheutti sen, että jengi hiljeni, kun menin kahvihuoneeseen. Eivät kehdanneet minun aikanani juoruilla ja kun ei ns voinut puhua pahaa, niin ei ollut muutakaan puhuttavaa. Koin hieman jääväni ulkopuoliseksi.
Nyt on uusi työ. Täällä ihmiset puhuvat asioista, jotka kiinnostavat myös minua. Siis ajankohtaisista asioista 👍
Sama täällä. Onneksi olen jo eläkkeellä ja saan elää ilman arvostelua.
Töissä olin jotenkin ulkopuolinen, kun en ollut mukana juorukerhoissa.
"Mitä sinä siitä saat??"
piilohaukuit nyt kaikkia
Elämä on vain helpompaa, kun pitää mölyt mahassa.
Olen hieman samoilla linjoilla, mutta saatan arvostella jonkun tekemisiä, mutten puhu asioita joita en kehtaisi päin naamaa sanoa, usein myös sanon asiatmyöa kohteelle. Harvoin silti puhun muiden asioista, jos eivät ole paikalla, koska pidän sitä hieman epäkohteliaana. Jotkut taas tekevät niin että puhuvat paskaaselän takana, mutta mielistelevät ja teeskentelevät saman ihmisen seurassa. Nämä ihmiset tiputan ystävistäni, jos he tekevät sitä yhdelle, tekevät sitä taatusti myös sinullekin. Kerran petturi, aina petturi.
Öö Sinä et tunne minua, joten mitä täällä kyselet, mitä minä saan toisten haukkumisesta. Et tiedä, teenkö niin. Äläkä nosta itseäs jalustalle. Samanlainen olet kuin muutkin ihmiset.
En minäkään. En edes käsitä, miten muiden ihmisten asiat voi kiinnostaa.
Naisvaltaisessa työyhteisössä (sairaala) jouduin jopa porukan ulkopuolelle, koska en juoruillut. Kahvi- tai ruokatauolta kun joku poistui niin taatusti hänestä alettiin juoruta.
Ei voinut välttyä ajatukselta, että niin ne puhuivat minustakin. Tosin eivät paljoa asioistani tietäneet.
Onneksi en enää ole siellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Öö Sinä et tunne minua, joten mitä täällä kyselet, mitä minä saan toisten haukkumisesta. Et tiedä, teenkö niin. Äläkä nosta itseäs jalustalle. Samanlainen olet kuin muutkin ihmiset.
Kukaan ei halua tuntea tyyppiä, joka aloittaa lauseen 𝐨̈𝐨̈.
Up