Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä perheenjäseniä/läheisiä ketkä ovat alkaneet uskoa ateismiin?

Vierailija
01.11.2020 |

Meidän tytär on alkanut uskoa ateismiin ja tunnen hirveästi huonoa omatuntoa asiasta. Minun on vaikea hyväksyä että minä olen saattanut väärin kasvattamalla johdattaa hänet helvettiin ja ikuiseen kadotukseen. OLen kysynyt seurakuntamme papilta asiasta ja hän on vakuuttanut, että tie takaisin Jeesuksen luo on tyttäreni itse kuljettava enkä voi auttaa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti on uskovan vastakohta eli uskonnoton. Ei voi siis alkaa uskoa ateismiin. Voi, miksi netin käytössä ei ole minimiälykkyysrajaa?

Ateisti uskoo, ettei Jumalaa ole.

Vierailija
22/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä uskon että naapurini polkupyörä on jumala.

Oletko ateisti vai uskotko että pyörä on jumala?"

Esimerkki: Islaminuskoinen ei usko naapurisi polkupyörän olevan jumala. Silti hän ei ole ateisti. Tajusitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Uskoa ateismiin?"

Ateismi on uskoa siitä, ettei Jumalaa ole.

Ja postimerkkien keräilemättömyys on harrastus. Itselläni on huippuhyvä viikko harrastuksen parissa. Yhtä ainoatakaan postimerkkiä en keräillyt. Illalla istun sohvalle teekupposen kanssa ja en keräile postimerkkejä.

Vierailija
24/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Uskoa ateismiin?"

Minä uskon että naapurini polkupyörä on jumala.

Oletko ateisti vai uskotko että pyörä on jumala?

Ateisti on tyyppi, joka ei usko minkäänlaiseen jumalaan. Polkupyöräjumala kelpaa teismiksi (ateismin vastakohta). Toisaalta ei tarvi uskoa juuri polkupyöräjumalaan, vaan vaikkapa Jahve kelpaa (kristinuskon ja islamin Jumala on sama, vähän eri tavoin ymmärrettynä).

Kenen mukaan kristinuskon ja islamin jumala on sama? Tämän valheen olen monesti kuullut vaan kukaan ei ole sitä perustellut

Vierailija
25/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ateismiin ei uskota. Ateismi tarkoittaa jumaluskon puutetta.  :)"

Ateisti uskoo jumaluskon puutteeseen.

Vierailija
26/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Uskoa ateismiin?"

Minä uskon, ettei joulupukkia ole. Mikä on minun uskontoni nimi? Meitä on tässä maassa muitakin samaan uskontoon kuuluvia.

Se ei ole uskonto vaan uskomus, kuten ateismikin.

Vierailija
27/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei usko Jumalaan tai jumaliin on pikemminkin Agnostikko

Ateisti kyllä tietää Jumalan olevan mutta vastustaa tätä kieltämällä Jumalan.

Vierailija
28/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateismiin "uskota".  Se on päinvastoin, kaikkea muuta kuin erilaisiin uskomuksiin uskomista.

Vierailija
29/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa tapahtuu yksinkertaisesti niin paljon pahaa, että pakkohan jonkun on sitä masinoida. En voi mitenkään uskoa etteikö jumala ole olemassa. Hän on täysi sadisti.

Vierailija
30/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni suomenkieli uusiksi.

Vierailija
31/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

"Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa."

Vierailija
32/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäilemään Jumalan olemassaoloa noin 6-7 vuotiaana. Ja tiedän sen, että en uskonut mihinkään satuolentoon enää noin 10 vuoden iässä. Kirkosta erosin parikymppisenä.

Mitä haluat kysyä?

-M

Vierailija
33/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Yrittäisit edes vähän.

Vierailija
34/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa tapahtuu yksinkertaisesti niin paljon pahaa, että pakkohan jonkun on sitä masinoida. En voi mitenkään uskoa etteikö jumala ole olemassa. Hän on täysi sadisti.

Jos sinä itse teet pahaa, niin miksi se olisi Jumalan vika? Jumala itse opettaa oikeudenmukaisuutta ja anteeksiantoa Jeesuksen kautta, pahat ihmiset eivät lotkauta korvaansa sille vaan jatkavat pahantekoa.

Vierailija
35/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ateismiin "uskota".  Se on päinvastoin, kaikkea muuta kuin erilaisiin uskomuksiin uskomista.

Se on USKOMUS, jossa uskotaan ettei Jumalaa ole.

Vierailija
36/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, nyt keksitään ihan omasta päästä uusia merkityksiä sanoille. Aivan samoin minä voin nyt väitää, että huoneeni seinän väri on polkupyörä.

Vierailija
37/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Uskoa ateismiin?"

Ateisti on tyyppi, joka ei usko minkäänlaiseen jumalaan. Polkupyöräjumala kelpaa teismiksi (ateismin vastakohta). Toisaalta ei tarvi uskoa juuri polkupyöräjumalaan, vaan vaikkapa Jahve kelpaa (kristinuskon ja islamin Jumala on sama, vähän eri tavoin ymmärrettynä).

Kenen mukaan kristinuskon ja islamin jumala on sama? Tämän valheen olen monesti kuullut vaan kukaan ei ole sitä perustellut

Periaatteessa joo, Jeesus on myös islamissa tärkeä hahmo ja muslimien mukaan Allah on se sama abrahamilainen jumala kuin kristinuskossa ja juutalaisuudessakin. Sen vuoksi muslimit ovat aikoinaan kutsuneet kristittyjä ja juutalaisuutta kirjan kansoiksi, eli pitävät näitä uskontoja kuitenkin parempina kuin vaikkapa jotain hindulaisuutta, jossa katsotaan palvottavan epäjumalia.

Vierailija
38/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on USKOMUS, jossa uskotaan ettei Jumalaa ole.

Kyllä mutta ei voi sanoa että alkaa "uskoa" ateismiin, koska ateismi ei ole mikään doktriini, se on vain uskon puutetta.

Vierailija
39/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä itse teet pahaa, niin miksi se olisi Jumalan vika? Jumala itse opettaa oikeudenmukaisuutta ja anteeksiantoa Jeesuksen kautta, pahat ihmiset eivät lotkauta korvaansa sille vaan jatkavat pahantekoa.

Se on Jumalan vika siksi, että hän "loi" minut. Koska hän on kaikkivoipa ja kaikki on "ennalta" määrätty niin hän on vastuussa luomuksestaan.

Kaikkivoipa ei voi luoda epätäydellistä. Koska hän tietää kaiken, niin silloin hän on etukäteen tiennyt luovansa epätäydellisen luomuksen. Jolloin vastuu on kyllä Jumalalla. Työn tekijä on vastuussa työn lopputuloksesta.

Vierailija
40/43 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

"Uskoa ateismiin?"

Periaatteessa joo, Jeesus on myös islamissa tärkeä hahmo ja muslimien mukaan Allah on se sama abrahamilainen jumala kuin kristinuskossa ja juutalaisuudessakin. Sen vuoksi muslimit ovat aikoinaan kutsuneet kristittyjä ja juutalaisuutta kirjan kansoiksi, eli pitävät näitä uskontoja kuitenkin parempina kuin vaikkapa jotain hindulaisuutta, jossa katsotaan palvottavan epäjumalia.

Tähän sellainen lisäys, että arabinkieliset kristityt ja juutalaiset kutsuvat myös jumalaa "Allahiksi", se siis yksinkertaisesti tarkoittaa kyseisellä kielellä jumalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän