Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita lasten kanssa ilman toista vanhempaa matkailevia?

Vierailija
15.02.2014 |

Tarkoitan siis, että katsot kartalta että minne lähdette, ja eikun matkaan. Itse palasin lasten kanssa juuri Espanjan matkalta. Ajelin vuokra-autolla pitkin Espanjaa ja pysähdyimme isoissa kaupungeissa, sekä vierailimme paradoreissa. Olen yksinhuoltaja, mutta en edes kaipaa matkalle muita kuin lapset. Saan itse tehdä matkaa koskevat päätökset. Tuntuu vapaalta ja ihanalta ajella pitkin vuoristoisia teitä, valtavia moottoriteitä ja ihailla maisemia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sinulla on? Minulla on 10- ja 8-vuotiaat. Tuollaista olen jo pitkään harkinnut mutten ole saanut tehdyksi kun en ole ollut ihan varma, ovatko lapset tarpeeksi isoja, jotta pärjäämme kolmestaan.

M37

Vierailija
2/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on 2, 4 ja 14-vuotiaat. Olen huomannut että liikaa ei kannata ruveta miettimään kun matkaa suunnittelee. Ruokaa saa aina jostain, ja katon pään päälle. Tietysti täytyy olla rahaa riittävästi ja vakuutukset kunnossa. Mutta tosi pienellä on pärjätty. Viimeksi tosin olin parkkeerannut väärin, ja auto oli viety hinauskeskukseen :D Siitäkin tosin selvittiin kysymällä. Ja rahalla..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies?

Vierailija
4/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen. Suosittelen muillekin kotiympyröihin kyllästyneille lähtemään :) 

Vierailija
5/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just kolmen lapsen kanssa yksin reissussa. Kivaa oli mutta mielummin oisin ottanut ton miehen mukaan. Sillä ei vaan sattunut olemaan lomaa. 

Vierailija
6/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kahdestaan lapsen kanssa vain valmismatkalla korfulla.

Vierailija
7/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion matkustella. Tähän asti 4vn kanssa käyty kaksin vain Tallinnassa ja Tukholmassa. Eniten jännittää kauemmas lähdössä että jos itse sairastun kovasti, miten hoidan lapsen.

Vierailija
8/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho:D Vauuuu...

Vierailija
9/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt taaperon kanssa muutamia reissuja kaksin. Viime kesänä olimme rinkkareissussa Tanskassa viikon (lapsi 2v 4kk), nyt oltiin Ruotsin risteilyllä kun saatiin lahjakortti kaverilta. Mielelläni menen kaksin lapsen kanssa jos vaan rahaa on, olen ollut kotiäitinä niin on ollut aikaa, mitä miehellä ei ole ollut...

Vierailija
10/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Mukana 1-2 lasta, yksi kotona isän kanssa. Paremmin matkat menneet näin.

Vierailija
11/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies joka matkustelee työnsä takia todella paljon. Kun hän ei matkusta, hän haluaa olla kotona. Ja siksipä minä ja lapset emme koskaan pääsisi mihinkään ellen olisi opetellut matkustamaan yksin lasten kanssa :)

Tai ei siinä mitään opettelua ole ollut.. Olen aina kokenut, että aika kuluu paljon rattoisammin ja helpommin muualla kuin kotona laskemassa päiviä miehen paluuseen. Tein lyhyempiä ja pidempiä matkoja silloin kun lapsia oli kaksi, ja sama jatkui kun kolmas tuli kuvioihin. Kaikkea aina Tallinnan-risteilyistä toiselle puolelle maapalloa suuntautuviin reissuihin. Omatoimilomia ja all inclusive -paketteja.

Nyt itse asiassa asumme toisella puolella maapalloa Suomesta katsoen :) Ja lentelen aika usein kotipaikan ja Suomen väliä lasten kanssa. Nyt on jo tosi helppoa kun lapset ovat isoja: 14v, 11v ja 6v.

Vierailija
12/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ns. ydinperhe ja kolme lasta. Käyn jokaisen lapsen kanssa vuorotellen matkoilla ja joskus käymme koko perhe yhdessä tai minä ja kaiki lapset yhdessä. Pari kertaa mieskin on käynyt yhden lapsen kanssa kahden kesken matkalla. Miehen kanssa kahdestaan matkailemme harvoin ja vain lähiseudulla. Kivaa on ollut kaikilla näillä matkatyypeillä. 

Vierailija
13/13 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tykkäämme matkustaa koko perhe yhdessä, meitä on vain kolme. Yhden kerran, kun tyttö oli 5-vuotias, teimme viiden päivän reissun Berliiniin kahdestaan tytön kanssa. Mies oli silloin Japanissa työmatkalla, jonne emme päässeet mukaan, ja tämä oli ikään kuin lohdutusmatka meille kahdelle.

Oli hämmästyttävää, miten rentoa ja helppoa oli kahdestaan matkustaminen! Ei tietoakaan siitä lähtöä edeltävästä hässäkästä ja kireästä tunnelmasta, mikä meillä aina on kun kolmistaan lähdetään jonnekin. Ainoa harmi oli, kun tyttö perillä melkein itkua väänsi, kun hotellihuoneessa ei ollut kylpyammetta :-) Muuten kyllä kiva reissu ja pitäisi mennä joskus toistenkin tytön kanssa kahdestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan