Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä, että Yle selvittää salanneidenkin verotiedot! Linkki

Vierailija
01.11.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11613769

Nyt on mahdollisuus salata verotietonsa. Yle kuitenkin julkaisee yli miljoonan tienanneiden tiedot. Yle myös perustelee ja perustelut ovat hyvät.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa pelleilyä koko verotietojen kyttääminen.

Vierailija
2/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vartenko maksetaan veroja?

Ei ihme että Ylestä halutaan eroon... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö etteivät Maikkari ja lehdet tee samoin?

Vierailija
4/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teille pikkukommareille kuuluu, että mitä kukin tienaa?

Vierailija
5/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kaikkien. Minä poistatin omani. En ole julkisuuden henkilö, enkä ymmärrä miksi minun tuloni pitäisi olla median ryöpyteltävinä.

Vierailija
6/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella älytöntä tirkistelyä.  Tuskin missään muualla harrastetaan moista.

Vierailija
7/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalle tirkisteltävää, etteivät puhu kesällä tuotujen katupoikien touhuista.

Vierailija
8/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen, eikä minua kiinnosta pätkääkään, mitä joku toinen tienaa. Tiedän tirkistelemättäkin, että jotkut tienaa enemmän, esim koulutuksen tai taitavuuden takia. Jos joku on niin nero, että Suomessa tienaa esim yritystoiminnalla, niin minun puolesta saa tienata. Minä en kanna vastuuta yrityksestä, niinpä minulla ei ole myöskään yritysjohtajan tuloja. 

Vierailija
9/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle joutuu oikeuteen jos julkaisee kiellettyjä tietoja. hyvä että tulee ennakko tapaus

Vierailija
10/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on menty liiallisuuksiin tuossa "kaikki julkiseksi" touhussa. Tai oikeastaan, tekeekö YLE myös  laskelmat mitä maksaa tuo muualta tulleitten tuhojen ja luvattomuukisien korvaaminen. Jaa, eihän raiskaus....ta voi hinnoitella, koska siinä menee uhrin koko elämä ja se ei Suomessa maksa mitään, kun kohteena on suomalainen. 

Vierailija
11/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on OK, että jokainen voi mennä tietoja verotoimistossa katsomaan, ei medialle tarvitse erikseen tehdä listoja. Tiedonvapauteen riittää se, että pääset itse tiedot katsomaan.

Samalla tavalla pitäisi olla oikeus nähdä listat toimeentulotukien saajista. Miksi se ei muka ole julkista tietoa, kenelle ne rahat menevät.

Vierailija
12/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta verot, bonukset ja palkat avoimesti näkyville. Jos on jotain salattavaa, tämä on ongelma koko yhteiskunnalle. Kaikki selkeästi näkyviin.

Vierailija
13/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on menty liiallisuuksiin tuossa "kaikki julkiseksi" touhussa. Tai oikeastaan, tekeekö YLE myös  laskelmat mitä maksaa tuo muualta tulleitten tuhojen ja luvattomuukisien korvaaminen. Jaa, eihän raiskaus....ta voi hinnoitella, koska siinä menee uhrin koko elämä ja se ei Suomessa maksa mitään, kun kohteena on suomalainen. 

"Yle ei julkaise verotietoja tirkistelynhalun tyydyttämiseksi, vaan siksi, että on tärkeää tietää, kenen maksamilla veroilla yhteiskuntaa rakennetaan ja rahoitetaan."

Olispa kiva kun tosiaan katsoiis yhtä arvokkaaksi julkaista mihin niitä rahoja käytetään. Olisi ensiarvoisen tärkeää nähdä mm todellinen hinta.

Vierailija
14/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on OK, että jokainen voi mennä tietoja verotoimistossa katsomaan, ei medialle tarvitse erikseen tehdä listoja. Tiedonvapauteen riittää se, että pääset itse tiedot katsomaan.

Samalla tavalla pitäisi olla oikeus nähdä listat toimeentulotukien saajista. Miksi se ei muka ole julkista tietoa, kenelle ne rahat menevät.

Ei, kaikki pitää olla selkeästi näkyvissä ilman että täytyy mennä johonkin virastoon kuin kuuskytluvulla. Verotiedot, bonukset, palkat, eläketulot, ihan kaikki netissä näkyvillä. Ne joilla on jotain salattavaa voivat vinkua ja yrittää perustella miksi kaiken pitäisi olla niin salaista.

Vierailija
15/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yle ei julkaise verotietoja tirkistelynhalun tyydyttämiseksi, vaan siksi, että on tärkeää tietää, kenen maksamilla veroilla yhteiskuntaa rakennetaan ja rahoitetaan."

Olispa kiva kun tosiaan katsoiis yhtä arvokkaaksi julkaista mihin niitä rahoja käytetään. Olisi ensiarvoisen tärkeää nähdä mm todellinen hinta.

Kyllä, pitäisi olla hyvin selkeästi esillä mistä verotulot tulevat ja mihin ne menevät. 

Vierailija
16/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluna on se, että "avoimuus rakentaa luottamusta". Jostain oudosta syystä samaa avoimuutta ei tarvita vaikka toimeentulotuella elävistä, heidän nimilistojaan ei lehdessä ole.

Enkä ymmärrä, mitä yhteiskunnallista merkitystä on sillä, että joku on tienannut yli miljoona euroa (käytännössä yleensä myynyt yrityksensä). Kyse on pelkästä toimittajan katkeruudesta.

Tuttu myi yrityksensä ja verotietojen julkaisun jälkeen joutui hankkimaan vartiointiliikkeen miehen päiväkodille, koska lapsi yritettiin kidnapata. Että sellainen yhteiskunnallinen merkitys!

Vierailija
17/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kaikki pitää olla selkeästi näkyvissä ilman että täytyy mennä johonkin virastoon kuin kuuskytluvulla. Verotiedot, bonukset, palkat, eläketulot, ihan kaikki netissä näkyvillä. Ne joilla on jotain salattavaa voivat vinkua ja yrittää perustella miksi kaiken pitäisi olla niin salaista.

Ja asumistuki, työttömyysetuudet + mahdolliset kulukorvaukset jne. Kaikki kaikkien näkyviin tulomuodoittain!

Vierailija
18/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan seuraavaksi kaikkien toimeentulotukea nostavien tiedot julkisiin rekistereihin...

Vierailija
19/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto suoja kirjoitti:

yle joutuu oikeuteen jos julkaisee kiellettyjä tietoja. hyvä että tulee ennakko tapaus

Eivät ne ole kiellettyjä. Jokaisen verotiedot ovat julkisia. Siis jopa sen joka tienaa 0€ vuodessa.

Vierailija
20/26 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ihan oikein. Hyvä YLE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän