Miten suhtautuisit kokemattomaan kumppaniin?
Oletan, että palstalla suurin osa kävijöistä on naisia, niin miten suhtautuisitte jos mies paljastuisi seksuaalisesti kokemattomaksi, eikä olisi koskaan seurustellutkaan? Menisikö mies vaihtoon, vai antaisitteko armoa? Miettisittekö mikä miehessä on vialla? Missä vaiheessa miehen pitäisi kertoa kokemattomuudestaan, vai pitäisikö edes kertoa lainkaan? Mikä on se "raja" minkä ikäisenä jotain pitäisi olla jo kokenutkin?
Itseäni ei naisen kokemattomuus haittaisi ollenkaan, mikäli nainen olisi muuten mukavan ja suht täysipäisen oloinen. Siinä vaiheessa saattaisi haitata jos alkaisi minua syyttelemään ties mistä tekosista, ja näkisi avaruuden muukalaisia nurkissa.
Miehet ovat tervetulleita kertomaan omia mielipiteitään asiaan myöskin.
Terveisin Naispelko27
Kommentit (60)
Nuorena menetin neitsyyteni samanikäiselle pojalle, joka omien sanojensa mukaan oli jonkun verran harrastanut seksiä entisen tyttöystävänsä kanssa. Kokemattomuudestani huolimatta olinkin meidän molempien yllätykseksi se rauhallisempi osapuoli, joka rauhoitteli hermostunutta poikkista, ettei ottaisi turhia paineita. Sekös sai poikkiksen epäilemään, että en olekaan niin kokematon kuin väitin, mistä tietenkin loukkaannuin.
Myöhemmin huomasin, että seksi voi tosiaan olla melkoista sähläämistä ensimmäisillä kerroilla uuden kumppanin kanssa. Tällaisissa tilanteissa olen pyrkinyt rauhoittelemaan näitä seksikumppaneitani parhaani mukaan. Tarvittaessa olemme ottaneet niin sanotusti aikalisän, sillä hosumalla ei hyvää tule. Tavallaan on ollut jännittävää - suorastaan kiihottavaa - saada opastaa kokematonta miestä seksikumppaniksi.
Luutavasti menettelisin samalla tavalla, jos nyt sattuisin tapaamaan kokemattoman miehen. Etenisimme varovaisesti, kuulostelisin miehen tuntoja ja olisin valmis pysymään halailu- ja suukotteluvaiheessa tarvitaessa melko pitkäänkin, jotta mies tuntisi olonsa turvalliseksi kanssani.
Kannattaa jatkaa samalla radalla. Menee vain hyvä mies pilalle kun alkaa naisten kanssa touhuta ja se tie vie eroihin, köyhyyteen, mielenterveysongelmiin sekä ennenaikaiseen hautaan. Kannattaako sitä muutaman minuutin hikisen varvin takia silloin tällöin elämäänsä pilata.
Voisin ryhtyä seksisuhteeseen, mutta en parisuhteeseen.
En oikein voisi kuvitella olevani täysin kokemattoman tai melkein kokemattoman miehen kanssa, vaikka ei se toinen ääripääkään ole hyvä.
Mieluummin kuitenkin täysin kokematon kuin maksullisissa käynyt!
Olisi hyvä ap, jos tapaisit naisen joka olisi itsekin kokematon.
Tommoset pikkujutut ei haittaa jos on ihastunut toiseen. Pitää kertoa siinä vaiheessa kun toinen asiaa kysyy, valehdella ei saa.
Minulle tärkeämpää olisi kiinnostus seksiin ja myös naisen nautintoon kuin kokemus. En ole koskaan kaivannut mitään opastajaa, vaan enemmän miehiä pitää opastaa talon tavoille ja itse opetella mistä mies tykkää. Usein kokemattomuus kuitenkin menee käsi kädessä halujen kanssa. Kannattaa etsiä nainen, jolla on vähemmän draivia, niin voisitte löytää helpommin yhteisen sävelen?
Vierailija kirjoitti:
Etkö voinut etsiä jotain niistä kymmenistä samanlaisista aloituksista? Ainakin osa ketjuista on aika pitkiäkin. Mulla ois tähän vaikka mitä sanottavaa, mutta en jaksa kirjoittaa samoja jälleen kerran.
Mua kiinnostaisi kuulla. Jos et jaksa kirjoittaa niin voisitko linkittää kirjoituksiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa en pidä kokemattomuutta miehellä minään huonona asiana. Mutta kun mietin itseäni, täysin kokematon kumppani olisi ahdistava. Olen nelikymppinen nainen ja ollut saman miehen kanssa 15 vuotta. Mieheni on ainoa seksipartnerini. Seksi uuden kumppanin kanssa jännittäisi minua todella paljon ja siitä syystä inhoaisin "kokeneempana" joutua jonkinlaiseen "opastajan" rooliin. Haluaisin että mies pystyy rauhoittelemaan minua, ei päinvastoin.
Jos mies kokemattomuudestaan huolimatta olisi niin rauhallinen ja vakaa, että minä saisin olla tilanteen arkajalka, asia olisi okei. Teknistä osaamista ei tarvitse olla, mutta -no, sitä vakautta, rauhallisuutta ja turvallisuutta kyllä.
Voisiko joku selittää, miksi tätä on alapeukutettu? Onko maailma nykyään niin feministinen että nainen ei saa edes makuukamarissa kaivata mieheltä turvallisuutta ja rauhallisuutta?
-sama-
Jos yhden lähes kokemattoman miehen arvailunsaan esittää, niin veikkaan, että edellistä on "alapuekutettu" juuri siksi, että se edelleen luo, korjaan ylläpitää perinteitä mielikuvaa. Mies saa seksiä, jota naine nantaa hänelle.
Tai niin, että naien asemoi itsensä opettajan rooliin. Sen sijaan, että saattaisi kokea tilanteen avoimemmin, niin että kokematon tai kokenut, niin, että uuden seksikumppanin kanssa tilanne on aina enemmän ja vähemmän hakemista, jossa molemmat opettelevat. -Ja toivon mukaan oppivat.
Ei minulla ainakaan ole kykyä tai taitoa nähdä kenenkään anisen päänsisälleni tai muutoin varmaksi tietää mistä kumppanini son ja tai kerro mm. elein ja ilmein mistä hän pitää tai on mahd. pitämättä.
En oiekin usko, että läheskään kaikki nauttivat sellaisesta seksipartnerista, joka on huolehtii vain omista tarpeistaan ja puskee ja työntyy päälle huomioimatta toista. Mutta ei kukaan tai luullakseni myös aika harva haluaa kumppanikseeni sellaista, joka ei tee itse elettäkään vaan odottaa, että toinen sanosi (/käskisi) tai toimisi ja kontrolloisi tapahtumien kulun.
Oma lukunsa on sitten erilaiset sadomasokististen fantasioiden jakaminen ja mahd. toteuttaminen jossa voidn mennä toisinaan hyvinkin jyrkkiin rooleihin. Mutta silloinkin kyse on hyvin vahvasta luottamuksesta ja uskosta toiseen; molemmilla on saman tapainen mielikuva, mitä tulee tapahtumaan, eikä niin, että toinen on tiedostamattamona ja vailla omaa tahtoa olevana alistettu ja toinen häntä loukkaavana ja alistavana/ kiduttajava..
Kokeneissa naisissa miksei miehissäkin on lähtökohtaisesti jotain tavattomasti pielessä, ovat pilanneet jo monta mahdollisuutta ja tehneet vääriä valintoja usein eivätkä ole oppineet niistä ei kannata erehtyä sellaisiin ne ei osaa sitoutua pariutua- naida ne luultavasti osaavat mutta ei siitäkään ole takeita- jos siis etsit sitä" oikeaa" naista.
Pidän ujoutta viehättävä piirteenä ja siksi olen useammankin ekakertalaisen matkalla kohdannut. Kertaakaan se ei ole haitannut, kunhan mies on selkeästi välittänyt minusta ja halunnut molemminpuolin hyvää seksiä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Kokeneissa naisissa miksei miehissäkin on lähtökohtaisesti jotain tavattomasti pielessä, ovat pilanneet jo monta mahdollisuutta ja tehneet vääriä valintoja usein eivätkä ole oppineet niistä ei kannata erehtyä sellaisiin ne ei osaa sitoutua pariutua- naida ne luultavasti osaavat mutta ei siitäkään ole takeita- jos siis etsit sitä" oikeaa" naista.
Huokaus. Minä olen miehenä 40 vuotiaana kyennyt elättämään itseni ja tullut toimeen niin itseni kuin ympäristöni kanssa. Opiskellut ja käynyt ja käyn edelleen töissä. Harrastanut ja ylläptänyt avointa ja ennakkoluulotonta suhtautumista elämään. Olen käynyt matkoilla, joilat olen tositaiseksi palannut kotiin. - Kotiin jota olen laittanut ja ylläpitänyt, tehden siitä oman näköistäni. Kotiin, joka on vuosien saatossa jonkun kerran vaihtanut paikkaa.
Olen ilokseni ja onnekseni saanut kavreita ja ystäviä, niin miehistä kuin naisita, joiden kanssa voin ja olen voinut viettää aikaa eri tavoin.
Olen neitsyt. En ole eläessäni ollut sukupuoliyhteydessä yhdenkään naisen (tai miehen) kanssa. Olenko siis tehnyt vääriä vaintoja?
Ehkä, jos elämän parhaimmaksi asioiski arvottaa sukupuoliyhteyden tois(t)en kanssa. Mutta ihan hyvää ja miellyttävää elämää silti koen eläneeni. Jos joku pitää minun tämä "kokemattonuuteni" vuoksi pieleen menneeltä, niin ehkä sitten olen. Mutta tuskin tuosta osaisin paineita ottaa ja pyrkisin muuttamaan asiaa, vaikka niin, että ostaisin tai pyrksin ostamaan asiaan muutoksen "alan ammattilaiselta" Miksi niin tekisin? Mitä se muuttaisi minussa? - En tiedä.
Koen ja tunnen vain, että ihminen ei ole minulle kauppatavara. En myöskään halua yrittää saada seksiä keneltäkään väkisin. - Olsiko se edes seksiä? - Esimerkiski raiskaus on minusta hyvin kaukana seksistä, vaikka se onkin ns. seksuaalirikos, mutta aidosta seksistä, siten kuin minä seksin ymmärrän se (raiskaus) on hyvin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Minä olen miehenä 40 vuotiaana kyennyt elättämään itseni ja tullut toimeen niin itseni kuin ympäristöni kanssa. Opiskellut ja käynyt ja käyn edelleen töissä. Harrastanut ja ylläptänyt avointa ja ennakkoluulotonta suhtautumista elämään. Olen käynyt matkoilla, joilat olen tositaiseksi palannut kotiin. - Kotiin jota olen laittanut ja ylläpitänyt, tehden siitä oman näköistäni. Kotiin, joka on vuosien saatossa jonkun kerran vaihtanut paikkaa.
Olen ilokseni ja onnekseni saanut kavreita ja ystäviä, niin miehistä kuin naisita, joiden kanssa voin ja olen voinut viettää aikaa eri tavoin.
Olen neitsyt. En ole eläessäni ollut sukupuoliyhteydessä yhdenkään naisen (tai miehen) kanssa. Olenko siis tehnyt vääriä vaintoja?
Ehkä, jos elämän parhaimmaksi asioiski arvottaa sukupuoliyhteyden tois(t)en kanssa. Mutta ihan hyvää ja miellyttävää elämää silti koen eläneeni. Jos joku pitää minun tämä "kokemattonuuteni" vuoksi pieleen menneeltä, niin ehkä sitten olen. Mutta tuskin tuosta osaisin paineita ottaa ja pyrkisin muuttamaan asiaa, vaikka niin, että ostaisin tai pyrksin ostamaan asiaan muutoksen "alan ammattilaiselta" Miksi niin tekisin? Mitä se muuttaisi minussa? - En tiedä.
Koen ja tunnen vain, että ihminen ei ole minulle kauppatavara. En myöskään halua yrittää saada seksiä keneltäkään väkisin. - Olsiko se edes seksiä? - Esimerkiski raiskaus on minusta hyvin kaukana seksistä, vaikka se onkin ns. seksuaalirikos, mutta aidosta seksistä, siten kuin minä seksin ymmärrän se (raiskaus) on hyvin kaukana.
Et oikeast taida ymmärtää paljoakaan. Mitä seksi muka oikeiasti on, jos raiskauksessa ei sinusta ole kyse seksistä. Mitä se sit muka on??? !!!
Miten suhtautuisin neitsytnaiseen? Hyvin suurella kunnioituksella, olisi sitten minkä ikäinen tahansa.
Itse olen yli 30v kokematon mies ja koen J ääväni jostain paitsi, jos en koskaan pääse harrastamaan seksiä. Minulla ei ole koskaan ollut suhdetta tai mitään muutakaan sen tapaista. Koen naisiin tutustuminen mahdottomuudeksi. Naisten pitäisi olla aloitteellisempia.
Maksulliselle naiselle en alennu menemään. Joskus olen yrittänyt etsiä netin kautta seksiseuraa tavallisesta naisesta, mutta lopputulos arvattavissa; naisilla ei riitä rohkeus.
Kokemattomaksi taidan jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Olet vielä sikäli onnellisessa asemassa kun olet alle 30-vuotias, sen rajan kun ylittää niin suhtautuminen muuttuu vielä negatiivisemmaksi kokematonta miestä kohtaan, puhumattakaan jos lähestyy 40-kympin rajaa, silloin voikin jo luopua toivosta.
Minä olen luopunut toivosta jo ajat sitten. En vaan usko koskaan kohtaavani naista sellaisissa merkeissä, että siitä mitään suhteen tapaistakaan muodostuisi. Sinällään en enää niin paljoa jaksa stressata kokemattomuudesta tai osaamattomuudesta, koska todennäköisyys niihin hommiin päätymisestä on olemattoman pieni, ja se kokemattomuus ei ole se syy siihen, että ei ketään löydy. Mutta JOS niin kävisi, että nainen löytyisikin, niin toivoisin tosiaan kokematonta naista jonka kanssa olisi edes suhteellisen samalla viivalla ja saisi tutustua siihen vastakkaiseen sukupuoleen rauhassa. Ikävästi olen vaan sen kymmenen vuotta normaaleja ihmisiä jäljessä... Tai oikeastaan jos nainen löytäisi minut, sillä itse en enää jaksa yrittää väkisin löytää ketään, kun kerran 27-vuotiaaksi on ilman mitään seksuaalista kanssakäymistä selvinnyt, niin kai se jo jotain kertoo ihmisestä.
Terveisin Naispelko27
30 vuotta sinua vanhempana minun ei kai kannata edes kertoa, mitä ajattelisin ikäisestäni kokemattomasta miehestä? Mutta jo sinun ikäisenäsi olisin ollut kovasti hämmästynyt, jos olisin tavannut miehen, jolla ei olisi ollut seksi- ja seurusteluhistoriaa. Olin itse ikäisenäsi naimisissa ja äiti, takana enemmän tai vähemmän säännöllistä seksiä reilu vuosikymmen.
MUTTA on olemassa ikäisiäsi naisia, jotka ovat yhtä kokemattomia kuin sinä. Uskon, että heidän kanssaan synkkaisi parhaiten. Älä kuitenkaan tuhlaa enää aikaa. Osmo Kontulakin on tutkimuksessaan todennut, että jos on kolmekymppisenä kokematon, on erittäin suuri todennäköisyys jäädä kokemattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sinua vanhempana minun ei kai kannata edes kertoa, mitä ajattelisin ikäisestäni kokemattomasta miehestä?
Voisit nyt ihan mielenkiinnosta kuitenkin kertoa. Sunnuntai on mulle hyvä päivä tuntea itseinhoa.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sinua vanhempana minun ei kai kannata edes kertoa, mitä ajattelisin ikäisestäni kokemattomasta miehestä? Mutta jo sinun ikäisenäsi olisin ollut kovasti hämmästynyt, jos olisin tavannut miehen, jolla ei olisi ollut seksi- ja seurusteluhistoriaa. Olin itse ikäisenäsi naimisissa ja äiti, takana enemmän tai vähemmän säännöllistä seksiä reilu vuosikymmen.
MUTTA on olemassa ikäisiäsi naisia, jotka ovat yhtä kokemattomia kuin sinä. Uskon, että heidän kanssaan synkkaisi parhaiten. Älä kuitenkaan tuhlaa enää aikaa. Osmo Kontulakin on tutkimuksessaan todennut, että jos on kolmekymppisenä kokematon, on erittäin suuri todennäköisyys jäädä kokemattomaksi.
Ja miten tuo nyt sitten pitäsi ymmärtää ja tajuta? - Pitäsikö totaalikokemattoman harkita seksin ostamista? Vai kuinka? - Olen hämmentynyt kun täällä joku jo rinnasti seksin ja raiskauksen toisiinsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tuo nyt sitten pitäsi ymmärtää ja tajuta? - Pitäsikö totaalikokemattoman harkita seksin ostamista? Vai kuinka? - Olen hämmentynyt kun täällä joku jo rinnasti seksin ja raiskauksen toisiinsa...
Helppohan se on tajuta. 30 vuotta on tilastollisesti raja, jonka jälkeen kokematonei erinäisistä syistä johtuen tule tilannettaan enää muuttamaan. Hän ei kelpaa seksikumppaniksi, hän lopettaa yrittämisen tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi. Sinussa menee hyvä mies hukkaan. Harva mies osaa edes kirjoitta noin järkeviä virkkeitä.
Etkö voinut etsiä jotain niistä kymmenistä samanlaisista aloituksista? Ainakin osa ketjuista on aika pitkiäkin. Mulla ois tähän vaikka mitä sanottavaa, mutta en jaksa kirjoittaa samoja jälleen kerran.