Miten tässä oikein voi onnistua laihtumaan, kun heti painon tippuessa edes 1 kg on koko ajan kiljuva nälkä??
En vedä kitukuuria todellakaan, mutta aina heti jos onnistun laihtumaan vähääkään, alkaa tämä kiljuva nälkä. Ja se vaivaa niin kauan kunnes sorrun taas syömään jotain roskaa. Pinnakin menee niin kireelle, kun nälkä vaivaa koko ajan, että ei tätä kidutusta kovin kauan jaksa jatkaa.
Mikä avuksi?
Kommentit (23)
hiilarit veks niin nälkäkin pysyy poissa
Oletkohan lähellä biologista painoasi? Jos yrität laihduttaa lähellä normaalia painoa niin keho voi pistää vastaan tuolla lailla.
Sä vaan luulet että on nälkä. Ihan tosi, sä vaan luulet.
Syö aterioiden välillä jotain pientä, jos nälkä yllättää. Joku hedelmä tai vaikka porkkanakin pitää sen verran nälkää, ettei tule ahmittua aterialla.
Muuta ruokavalio, älä vähennä syömistä.
So simple.
Vierailija kirjoitti:
Syö aterioiden välillä jotain pientä, jos nälkä yllättää. Joku hedelmä tai vaikka porkkanakin pitää sen verran nälkää, ettei tule ahmittua aterialla.
Kannattaa mielummin kokeilla vaikka puolikasta avokadoa tai pientä kourallista pähkinöitä.
Pätkäpaasto toimii minulla, hirveä nälkä ei tule ennen päivän ensimmäistä ateriaa, ja sen jälkeen saakin sitten syödä aika hyvin, kun päivän kalorit saa lyhyemmässä ajassa. Paastoan siis aamun ja syön ensimmäisen kerran 12 aikoihin. Viimeisen kerran 20-22 aikaan. Eli paastoa 14-16 tuntia vuorokaudessa.
Miten syöt? Laihtumisen ei tarvitse olla kidutusta. Välillä on ok syödä roskaruokaakin. Syö säännöllisesti, niin kehokin oppii milloin ruokaa on luvassa.
Tee pieniä muutoksia, esim. jätä kahvista maito ja sokeri pois, käytä portaita, tee joka päivä jalkakyykkyjä kun katsot tv:tä jne. Pyri syömään ihannepainosi mukaan. Ennen pitkää saavutat sen. Paitsi jos olet jo nyt alipainoinen.
Ei sitä nälkää tarvitse kovin kauan sietää, ennen kuin kehosi tottuu pienempään ruokamäärään.
Vierailija kirjoitti:
hiilarit veks niin nälkäkin pysyy poissa
Totta! Häviää makean himotkin.
2vuotta vhh -n.30kg.
Kiloja lähti alkuun paljon ja nyt viimeiset 7kk olen pitänyt painon samoissa lukemissa.
Kannattaa kokeilla👍
Dr. Cywes the #CarbAddictionDoc
https://www.youtube.com/channel/UCk4Mk7vArjSYBa1VKv9-chA
Olen tämän tohtorin neuvoilla pudottanut parissa vuodessa yli 25 kg. Olen nyt jokseenkin normaalipainoinen ja täysin terve.
1. siedä sitä nälkää
2. opettele nälän ja janon ero
Pakkoko se jotain roskaa on vetää jos tulee nälkä. Ota kaurapuuroa raejuustolla tms. tai jotain keittoa.
Ketodieetti ja pätkäpaasto niin ei tule nälkä.
Oletko joskus jossain elämäsi vaiheessa syönyt jotain lääkkeitä, joiden aikana painosi on noussut? Jos olet, voi painon putoaminen aiheuttaa sen, että elimistöösi kertyneet lääkejäämät lähtevät liikkeelle ja laukaisevat sinulla ko. lääkkeen sivuvaikutukset, joihin kuuluu mm. kohonnut ruokahalu?
Itse sain kesällä pudotettua helposti "koronakilot", jotka olivat tulleet lääkityksen lopettamisen jälkeen, mutta nyt, kun pääsin jo siihen rajoille, mihin painoni nousi lääkityksen aikana, iski mieletön ruoanhimo jo 500g painonpudotuksesta. Onneksi se meni muutamassa päivässä ohi. Ja kun tiedostin, että kysessä on vanhojen lääkkeiden sivuvaikutukset, sain pidettyä syömiseni kurissa eikä paino noussut juurikaan.
Jos vhh ei nappaa, niin sovella ruoka ENEä siten että syöt päivän aikana ainakin kilon kasviksia ja päälle kaloreihin sopiva määrä proteiinia. Leipäpalasen tai puurokauhallisenkin saa syödä, juustoa pari palaa ja hieman hyviä rasvoja. Nälkä ei vaivaa kun kasviksia saa kuitenkin vetää melkein kaksin käsin. Itse puputan paljon kurkkua välipalaksi.
T: -20kg
Nälän tunne tulee pelosta . Osa tunteesta poistuu kun syöt kaalisoppaa missä vihreää paprikaa selleriä . Se vie nälän tunteen . Yleensä kestää 4 vrk nälän tunne mutta se loppuu jos on esim.vesipaastolla sitten eikä tunnu enää miltään . Se kun suolisto tyhjenee entisistä ensin menee viikko sitten elimistö alkaa käyttää omaa varastoa . Vettä ja kaalia.
Juuri ketoosista lähdin pois koska lihakset ei toimi, en pystynyt harrastamaan liikuntaa.
Pidän mielummin nälän ja lähden lenkille kohta.
Hiilareita tarvitaan lihastyöhön.
Jatkan nyt vhh dietillä.
5 kg laihtunut ja 25kg laihdutettava.
Aina kun tippuu 5 kg niin palkitsen itseäni.
Jos tulee nälkä niin sitten tulee. Mitä sitten?
Syö kunnolla ja syö hyviä rasvoja. Coleslawia itse tehden, dippikasviksia yms. Pitää nälkää ja täyttää vatsaa.