Akvaariotohtoria paikalla?
Tarkoituksena olisi vaihtaa asukkaat kymmenisen litraa isompaan tankkiin. Uskaltaisinko vaihtaa pohjahiekan uuteen vai onko liian rohkea toimenpide?
Kommentit (5)
2. Jeps, olen ajatellut vettä ottaa saaveihin talteen, jotta balanssi uudessa kodissa säilyisi. Jänskättää vaan niin pirusti tuo siirto-operatsiooni. Hiekan tahtoisin vaihtaa nätimpään. ap
Mä laittaisin vanhaa hiekkaa vaikka sukkiksen sisään ja pari sellaista nyssäkkää vielä muutamaksi viikoksi akvaarioon uuden hiekan pinnalle ympiksi. Enkä tosiaan pesisi suodatinta samaan syssyyn.
4. Joo, ukko ehdotti vanhan hiekan säilyttämistä, mutta kun mä tahtoisin nätimpää kiveä. ap
Älä suotta siirrä vanhaa vettä vaan perusta uusi akvaario uudella hiakalla ja vedellä, anna kaasujen haihtua päivä pari ja sitten lämmitä vesi ja siirrä suodatin. Vanhaa hiekkaa sukkahousuissa on myös ihan hyvä keino. Vanhassa vedessä ei ole kuin myrkkyjä, siitä ei ole mitään hyötyä.
Ihan hyvin uskallat. Älä pese suodatinta ja ruoki erittäin niukasti viikon-kaksi. Jos kalat alkavat haukkoa tms, vaihda runsaasti vettä.