Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni sanoi äsken että haluaa minun kuolevan

Vierailija
14.02.2014 |

Hirvee kiukkupäivä tarhan jälkeen, mikään ei passannut ja heitteli tavaroita huoneessaan. Nostin tavarat pois ja laitoin miettimään. Raivoissaan huusi:" Haluan että kuolet!!"

Kyseessä siis parin kuukauden päästä neljä vuotta täyttävä lapsi.

Kavahdin vähän

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei siis varmaan ole normaalia? Meillä ei todellakaan sanota toisillemme noin ja harvoin lapsi edes kiukkuaa pahasti. Ei ollut nukkunut päikkäreitä ja heräsi aamulla todella aikaisin. Nyt sitten nukkuu.

Vierailija
2/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ihan normaalia tuollaiset kiukunpurkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suuttui. Tiedoksi.

Vierailija
4/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa noin pieni lapsi edes ymmärtää mitä se kuoleminen ihan oikeasti tarkoittaa. Kunhan kiukuissaan sanoi. Mun 7v. vielä joskus huutaa mulle, että olis parempi jos sä kuolisit. Kun asiasta jutellaan niin poika sanoo ettei todellakaan haluais mun kuolevan, ne sanat vaan lipsahtaa suusta kun on oikein vihainen. Äkkipikainen ja sähäkkä luonne, todennäköisesti päästelee suustaan sammakoita vielä aikuisenakin, vaikka näistä aina jutellaan ja mietitään.

Vierailija
5/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei ymmärrä vielä kuolemaa, kunhan vaan hakee sinulta reaktiota. Parasta kun et sano muuta kuin että, vai niin. Tai, sepä ikävää.

Vierailija
6/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuonikäinen edes tiedä, mitä kuoleminen tarkoittaa...

Joten takoittaa lähes samaa, kuin lapsi sanoisi: " Äiti on tyhmä!"

Eli ihan normaalia.

Vierailija
7/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 4v poika sanoi aikoinaan: "Mä ammun sut täyteen reikiä ja heitän sut ikkunasta alas. Sit mä pidän sun haudalla juhlat". 

On verbaalisesti erittäin lahjakas lapsi, nyt 13v, ja hyvissä väleissä olemme tuosta huolimatta :) 

Parempi purkaa suuttumuksensa kuitenkin sanallisesti kuin lyödä.

Vierailija
8/8 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:38"]Hirvee kiukkupäivä tarhan jälkeen, mikään ei passannut ja heitteli tavaroita huoneessaan. Nostin tavarat pois ja laitoin miettimään. Raivoissaan huusi:" Haluan että kuolet!!"

Kyseessä siis parin kuukauden päästä neljä vuotta täyttävä lapsi.

Kavahdin vähän

[/quote]

Nämä on näitä tarhassa opittuja sosiaalisia taitoja.