Voiko ruokakauppaan mennä enää tavallisissa arkivaatteissa?
Kun usein ruokakaupassa näkee yhä enemmän ihmisillä sitä parempaa päällä, jota normaalisti laitettaisiin jos mentäisiin kylään, kahvilaan, ravintolaan tai juhliin? Enkä siis tarkoita arkivaatteilla mitään rynttyyriepuja joilla ryvetään kukkamullassa, vaan vaatteita joita normaalistikin käytät kun vaikka katsot telkkaria ja olet kotona perheen kanssa. Miten te yleensä pukeudutte ennen ruoka kauppaan lähtöä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienen maalaiskunnan Salessa töissä. Meille riittää että on vaatteet päällä, muutama vakkari käy hakemassa päivän lehden tohvelit jalassa ja pyyhe kiedottuna hiusten ympärille. Muutenkin käydään ihan perus vaatteissa.
Vieressä on kirkko joten jos on "astetta" hienompaa vaatetta on jotain siihen liittyvää tai ulkopaikkakuntalainen :)
Rymättylä?
Sille kuulostaa. Tosin en siellä noin rentoja ihmisiä ole tavannut.
Kyllä se niin on, että ruokakauppaan on nykyisin pukeutumiskoodi. Ja jotta ei liian helpoksi menisi, se ei ole sama joka päivä ja kaikkina vuodenaikoina. Vaihtelee tosi paljon. Esim. kesäkuun ensimmäisenä lauantaina (tai jos toukokuun viimeinen on lauantai, se on just silloin) pitää pukeutua juhlavaatteisiin, kun menee ruokakauppaan. Yleensäkin kesäviikonloppuisin on aika usein vähän juhlavampi vaatetus suositeltava, kun menee ruokakauppaan.
Kerran olisi pitänyt olla naamiaisvaatteet ruoka-kaupassa. En vaan ollut sitä tajunnut, ja menin ihan normivaatteissa. Vähänkö noloa!
Pyöräilen läpi vuoden ja yleensä myös kauppaan.
Vaatteet kerrospukeutumalla pyöräilykelin mukaan.
Itse saatan viikonloppuisin pukeutua siististi kauppaan, koska samalla tulee yleensä käytyä kahvilassa ym. Töissä omat työvaatteet, samanlaiset kuin miehillä, työmatkat yksin autolla ihan perusvaatteissa, joilla niilläkin voi pistäytyä ruokakaupassa kotimatkalla häpeämättä.
Kyllä smart casual riittää Saleen.
Menen kauppaan just niissä vaatteissa kuin haluan. En myöskään kattele muitten vaatteita kaupassa. Mitä se minulle kuuluu. En edes huomaa mitä vaatteita muilla on.
Talvella helppoa, lähes nilkkapituinen takki niskaan niin ihan sama mitä alla on vai onko mitään. Kaikkiin 3 kauppaan n.200-300m.
Newsflash: eri ihmiset pukeutuvat eri tavalla. Itse pyrin katsomaan ettei silmissä ole rähmää ja että housut ovat jalassa. Näin korona-aikaan otan myös maskin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Talvella helppoa, lähes nilkkapituinen takki niskaan niin ihan sama mitä alla on vai onko mitään. Kaikkiin 3 kauppaan n.200-300m.
Joo siis mä olen tajunnut tämän saman asian tänä vuonna! Ei tarvi olla edes nilkkapituinen, kunhan sääret on vaikka leggingsien peitossa. Alla voi olla vaikka vain ne leggingsit ja vanha paita/rintsikat/ei muuta. Kukaan ei näe kun sulla on takki siinä päällä.
Ennen hikoilin aina kuumissani kun piti pukeutua, mutta nyt en!
En ole viitsinyt hankkia erillisiä kaupassakäyntivaatteita. Minulla on nyt päällä ohut merinovillapaita josta näkyy nännit läpi ja verkkarit, joiden haaroissa on iso ratkeama. En lähtisi tässä asussa kotoa ulos. Muut vaihtoehdot olisi lenkkivaatteet, työvaatteet tai juhlavaatteet. Näissä on luontevinta mennä kauppaan työvaatteissa, jotka ovat casual tai smart casual.
Riippuu siitä onko kauppa erikseen kieltänyt arkivaatteissa asioimisen. Kannattaa tsekata jo kaupan ulko-ovella näkyykö jotain ilmoitusta yms. asiaa koskien.