Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruokakauppaan mennä enää tavallisissa arkivaatteissa?

Vierailija
01.11.2020 |

Kun usein ruokakaupassa näkee yhä enemmän ihmisillä sitä parempaa päällä, jota normaalisti laitettaisiin jos mentäisiin kylään, kahvilaan, ravintolaan tai juhliin? Enkä siis tarkoita arkivaatteilla mitään rynttyyriepuja joilla ryvetään kukkamullassa, vaan vaatteita joita normaalistikin käytät kun vaikka katsot telkkaria ja olet kotona perheen kanssa. Miten te yleensä pukeudutte ennen ruoka kauppaan lähtöä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuukausiin kampaajalla ja huomaan sen ihmisten käyttäytymisestä esim. kaupassa tai metrossa. Naiset, jopa nuoret miehet, alkavat edessäni silittelemään hiuksiaan, että varmasti ”huomaan”.

Yhtenä päivänä mulla oli unohtunut nukanpoisto mustista housuistani ja jo ekalla ratikkapysäkillä viereeni tullut nainen alkoi tarkastamaan omien housujensa tilannetta, että varmasti tajuan ”mistä on kyse”.

Helsingin keskustassa ihan avoimesti nauretaan ja kommentoidaan ohikulkevien hiuksia, vaatteita ja ulkonäköä. Surullista!

Ei kuulosta ihan terveeltä, että luulet toisten ihmisten lähettelevän sinulle "viestejä" ja luulet, että randomit ihmiset kommentoivat ulkonäköäsi. Ihmiset on aika itsekeskeisiä ja harvalla on aikaa tai kiinnostusta huomioida toisten tekemisiä ellei se toinen näytä täysin kylähullulta.

Ihan korkeintaan voin uskoa, että joku huomaa nukan housuissasi ja alkaa miettiä, että missä kunnossa omat housut on.

Vierailija
42/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan niin on niillekin käyttöä kun ei ole sellaisia juhlia joissa sitä vähän arkista ja tavallista parempaa vaatetta tarvitsee. Alipukeutuneena ei myöskään kehtaa ihmisten ilmoille mennä, ties vaikka mitä sitten puhuvat seläntakana ja kylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ihmeen ruokakaupoissa ap oikein käy? 

Ihan siis mielenkiinnosta. Stockan Herkun kalttauksen jäljiltä S-Marketiksi kun Suomesta hävisi se viimeinenkin ja kenties ainoa hienostoruokakauppa. 

Et ole tainut tutustua Ullanlinnan Anton et Anton -ruokakauppaan? Stokkan herkussa kävi rahvaskin, mutta Anton et Antonin sijaintikin tarkoittaa sitä, ettei siellä ihan hirveän epämääräistä porukkaa käy.

Vierailija
44/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin monesti käyn ruokakaupassa suoraan töistä. Teen toimistotöitä, joten töihin tulee laitettua muuta päälle kuin verskat ja huppari. Samoissa vaatteissa joissa käyn töissä, käyn myös kylässä tai kahvilassa.

Itse taas hävettäisi mennä kaupoaan verkkareissa ja hupparissa. Mieluummin laitan ennen kauppaan lähtöä jotain parempaakaan päälle jotta ei luulla laitapuolenkulkijaksi tai hörhöksi.

Minua ei ainakaan yhtään haittaisi vaikka luultaisiin laitapuolenkulkijaksi tai hörhöksi. 

Täytyyhän sitä nyt miettiä, mitä muut sinusta ajattelevat!

Vierailija
45/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään eri vaatteita. Kuljen farkuissa ja paidassa/neuleessa, sään mukaan maiharit/buutsit/kävelykengät/sandaalit yhdistelmällä töissä, vapaa-ajalla, leffassa, baarissa, kaupassa, kavereilla. Isotädin synttäreille ja hautajaisiin mulla on suorat housut ja jakku jotka sopivat tyyliltään buutseihin, niillä mua ei näe kaupassa.

Remppa ja pihahommin valitsen farkut vanhimmasta päästä ja pidän risoiksi asti. Metsään löytyy kuoripuku.

Iltaisin olen kotona pitkillä kalsareilla, niissäkään ette mua kaupassa näe.

N48

Vierailija
46/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt kuukausiin kampaajalla ja huomaan sen ihmisten käyttäytymisestä esim. kaupassa tai metrossa. Naiset, jopa nuoret miehet, alkavat edessäni silittelemään hiuksiaan, että varmasti ”huomaan”.

Yhtenä päivänä mulla oli unohtunut nukanpoisto mustista housuistani ja jo ekalla ratikkapysäkillä viereeni tullut nainen alkoi tarkastamaan omien housujensa tilannetta, että varmasti tajuan ”mistä on kyse”.

Helsingin keskustassa ihan avoimesti nauretaan ja kommentoidaan ohikulkevien hiuksia, vaatteita ja ulkonäköä. Surullista!

Nyt kuulostaa siltä, että on kyse ihan muusta kuin ulkonäöstäsi...

Vierailija
47/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa pukeutuu ja toiset ei. Mutta niitä jotka ei pukeudu kyllä tuijotetaan siellä kaupassa ja pohditaan miksi ei laittanut tai viitsinyt pukea kauppaan parempaa ylle kuten muut. Voin tämän kertoa sitä tuijottelua tekevänä.

Minä en ainakaan kiinnitä mitään huomiota muihin asiakkaisiin. Yritän vaan tehdä ostokseni ja äkkiä ulos. 

Vierailija
48/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan niin on niillekin käyttöä kun ei ole sellaisia juhlia joissa sitä vähän arkista ja tavallista parempaa vaatetta tarvitsee. Alipukeutuneena ei myöskään kehtaa ihmisten ilmoille mennä, ties vaikka mitä sitten puhuvat seläntakana ja kylillä.

Tää on muuten niin totta, että ei niille ns. paremmille vaatteille ole enää korona-aikana muuta käyttöä kuin mennä ruokakauppaan.

Onneksi olen ollut aina ulkoilma-ihminen, kotihiiri ja urheillut, niin nyt mun vaatekaappi on aika perfect tähän aikaan.

Mutta tosiaan joskus tulee ihan sellainen sisäinen tarve pukeutua vähän paremmin, että tuntee itsensä vielä jollain tapaa sivistyneeksi ihmiseksi. Mutta muotikaupoista tulee kyllä vähemmän nyt ostettua pikamuotia. Ja sen huomaa niistä kaupoistakin. Bikbokit ja Cubukset ym tarjoaa valtavasti oloasuja ja neuleita!

Vierailija
49/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kotivaatteissa koskaan kaupassa, vaikka kauppa on tien toisella puolella. Tämä ihan sen takia, että en halua "saastuttaa" kotivaatteita eli en ikinä  makoile esim. sängyssä päiväpeitonkaan päällä sellaisissa kamoissa, joissa liikun ulkona.

Vieraat saavat kyllä olla ihan rauhassa eli ei tarvitse riisuuntua alusvaatteilleen oven suussa, "sääntö" koskee vain itseäni =D

Vierailija
50/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona aina mekko päällä ja kauppaan lähden ulkoiluvaatteissa. Normivaatteita en ole käyttänyt sitten etätöiden maaliskuusta lähtien. 

Vierailija
51/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienen maalaiskunnan Salessa töissä. Meille riittää että on vaatteet päällä, muutama vakkari käy hakemassa päivän lehden tohvelit jalassa ja pyyhe kiedottuna hiusten ympärille. Muutenkin käydään ihan perus vaatteissa.

Vieressä on kirkko joten jos on "astetta" hienompaa vaatetta on jotain siihen liittyvää tai ulkopaikkakuntalainen :)

Rymättylä?

Vierailija
52/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä paikassa sinä käyt kaupassa? Olisiko selitys juuri se, että sillä alueella pistäytyy ruokakaupassa vähän parempaa pukeutumista vaativaa työtä tekeviä työmatkallaan?

Vierailija
53/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisetkin ovat nykyään valveutuneempia ja noudattavat pukeutunisetikettiä. Kun lähdetäänkö kotioven ulkopuolelle kuuluu yleisnormeihin että laitetaan rennimpaa kasuaalia vaatetta päälle tai sitten smart kasuaalia. Ennen oltiin välinpitämätrömiä ja pukeuduttiin oman mielenkiinnosta mukaan miten sattuu ja lopoutuloskin oli sen mukaista niin että kaikkialla näkyi sekalaista sakkia.

Vierailija
54/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä moiseen ilmiöön törmännyt, en toisaalta kyllä kyttää toisten vaatteita, enkä oleta että toisilla on aikaa kytätä mun vaatteita. Minä käytän samoja vaatteita kaikissa muissa paikoissa paitsi juhlissa, ja juhlia on niin harvoin että ei kyllä tule käytettyä juhlavaatteita kaupassakaan.

Vierailija
55/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alasti, mutta kiepautan kauppaan lähtiessäni päälle popliinitakin. Chic!

Vierailija
56/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaissa koti vaatteissa. Ei ole mitään erillisiä kaupassa käynti vaatteita. Kenenkään mielipiteistä en välitä, pääasia että itse viihtyy niissä vaatteissa. Mulla ei ole kaupassa aikaa katsella muiden vaatteita eikä edes kiinnostaisi. Jos kesällä näkee puolialastomia tai liikaa paljasta pintaa niin siihen kiinnittää huomioo. Ranta-asussa voi kai jossain pienessä maalais kaupassa piipahtaa virvoke ostoksilla mutta ei soveliasta muualla. 

Vierailija
57/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hakevat työvaatteissa lämmin ruuan tiskiltä eikä ole ketään haitannut. 

Vierailija
58/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen juoksutrikoissa kauppaan. Ja olen mies.

Vierailija
59/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kohenia oli temppelissä väittelemässä siitä heittääkö Jumala noppaa. He päättivät vetää siitä arpaa. "Jos se on urim Herra on kanssani samaa mieltä, mutta jos se on tummim niin Herrs on minua vastaan", kertoi saddukeus "Vedetään vaan, mutta olet silti väärässä", sanoi fariseus.

Vierailija
60/71 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hittovie vaikka alasti .. 🤦‍♀️

Alipukeutuminen on etikettivirhe. Se pahempi moka kuin ylipukeituminen, mutta tässä tapauksessa kyse on juhlavaatteiden ja tavallista juhlavamman / formaalimman pukeutumisen arkistumisesta ja jokapäiväistymisestä. Itse noudatan kaduaaliatyyliä, mutta töihin ja kauppaan puen smartkasuaalia sillä en halua näyttää muiden rinnalla alipukeutuneelta.

Normaali pukeutumiskoodi on rennoimmasta formaalimpaan seuraavat:

1. (Normal) Casual

2. Business casual

3. Smart casual

4. Business/Informal

5. Semi-Formal

6. Formal/Gala

Toinen smart casual kauppailija tässä. Kyllähän se vähän hihityttää kun näkee ihmisiä jotka eivä esiinny jatkuvasti edukseen. Mitäköhän jos vaikka mahdollinen tuleva työnantaja tulisi vastaan, kyllä menestyvän ihmisen pitää jatkuvasti pitää imagostaan kiinni. Ja kun siihen tottuu niin alkaa siitä positiivisesta huomiosta suorastaan nauttimaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä