Onko etäluettava sähkömittari ajanut teidät ahdinkoon?
Aamu-tv:ssä sanottiin, että monille talven sähkölaskut on tulleet yllätyksenä, nyt kun laskutetaan kulutuksen mukaan. Ja ongelmia tulee, kaikille!
Siis eikö toi nyt ollut tiedossa, kaikilla? Että talvella tulee sitten isompia laskuja kuin kesällä. Ylläpipyllärinä tulleet tasauslaskut minusta oli paljon ikävämpiä.
Kommentit (48)
Onkohan mulla järjessä vika vai missä, kun en minä näe tuossa mittarissa kuin kellonajan. Valoja kyllä vilkkuu, mutta entisessä oli paljon selvempää, kun kulutuksen numeroiden lisäksi oli myös pyörivä kiekko, jonka nopeudesta näki yhdellä vilkaisulla, kuluuko sähköä paljon vai vähän.
Ei tuohon ole minkäänlaista käyttöohjetta annettu.
Lasku ei sinänsä säikäytä, kun saa aina sovittua lisää maksuaikaa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:50"]Ei ole ajanut, osaan seurata kulutusta joko netistä omilta sivuilta tai suoraan sähkömittarista. Osaan tehdä tulet takkaan ja muutenkin säästää sähkössä.
[/quote]
Samma häär!! :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:08"]
Inhoan tuota etäluettavaa mittaria yli kaiken. Ennen sitä maksoimme ok-talomme sähkölaskun kerran vuodessa, nyt laskua tunkee joka kuukausi. Niin turhaa!
Joo, olen soittanut sähköyhtiöön ja pyytänyt pitempää laskutusväliä, ei kuulemma käy. Aina olemme laskumme ajoissa maksaneet, eli mistään huonosta asiakkuudesta puoleltamme ei ole kyse.
[/quote]
Kyllä meille edellen tulee laskut 3kk välein, kuten tuli ennen etäluettavaakin.
Sähkön käyttö tulee eri paikasta kuin siirto ja Fortum ihan itse ystävällisesti venytti yhden laskuvälin 4kk mittaiseksi... nyt ne tulee sitten laskut perättäisinä kuukausina ja lukemavertailu ei kulje synkronissa, saatana.
[/quote]
Me tosiaan maksoimme aiemmin koko vuoden sähköt kerralla jälkikäteen, sitten kun etäluettava tuli, vaihtoi sähköyhtiö laskutusvälin omavaltaisesti kuukauteen. Nyt meille itseasiassa tulee siirtolasku kuukausittain, ja sähköntoimittajan vaihtamisen jälkeen sähkölasku kahden kuukauden välein. Että ei ole laskut synkassa meilläkään, nuo 1 ja 2 kk ovat pisimmät laskutusvälit mihin kyseiset sähköyhtiöt suostuvat. Ehkä pitää sitten ostaa sähkö Fortumilta jatkossa...
Olen jopa ehdottanut, että maksaisin rahaa sisään etukäteen niin, ettemme pitkän laskutusjakson lopussa olisi koko vuoden (tai vaikka edes puolen vuoden) kulutusta yhtiölle velkaa. Ei kuulemma käy, on niin hankalaa ja vaivalloista näinä tietoteknisinä aikoina. Että semmosta asiakaspalvelua.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:54"]
Minusta reaaliaikainen kulutuksen lukeminen ja laskutus on hyvä asia!
[/quote]
Neurologisesti terve, tietoturvaansa ja yksityisyyttänsä arvostava aikuinen ymmärtäisi myös että laitetta voidaan väärinkäyttää: mm. vakoiluun.
Laitteet ovat susia ja käyttäjät toimivat beta-testaajina.
On todettu mm. terveyshaittoja (googlettakaa).
Kannattaisi hieman miettiä mitä netissä päästää tai ottaa edes asioista selvää ennen kun suosittelee.
Meillä kaukolämpö. Muu sähkön kulutus on tasaista läpi vuoden joten en ole huomannut eroa edelliseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:54"]
Minusta reaaliaikainen kulutuksen lukeminen ja laskutus on hyvä asia!
[/quote]
Neurologisesti terve, tietoturvaansa ja yksityisyyttänsä arvostava aikuinen ymmärtäisi myös että laitetta voidaan väärinkäyttää: mm. vakoiluun.
Laitteet ovat susia ja käyttäjät toimivat beta-testaajina.
On todettu mm. terveyshaittoja (googlettakaa).
Kannattaisi hieman miettiä mitä netissä päästää tai ottaa edes asioista selvää ennen kun suosittelee.
[/quote]
:'------DDDDd
Voisit sinäkin harkita foliohattua.
Etäluettavasta mittarista en näe, minkä verran sähköä kuluu juuri tällä minuutilla. Entisessä oli sellainen pyörivä kiekko, jonka pyöri sitä vinhempaa vauhtia mitä enemmän sähköä kului.
Ei tämä suorastaan ahdinkoa ole aiheuttanut, mutta tähän aikaan vuodesta on vielä jouduttu pyytämään sähkölaskulle maksuaikaa. Siinähän sitä "tasausta" tulee, kun talven ja kevään laskuja venyy kesään saakka.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:08"]
Inhoan tuota etäluettavaa mittaria yli kaiken. Ennen sitä maksoimme ok-talomme sähkölaskun kerran vuodessa, nyt laskua tunkee joka kuukausi. Niin turhaa!
Joo, olen soittanut sähköyhtiöön ja pyytänyt pitempää laskutusväliä, ei kuulemma käy. Aina olemme laskumme ajoissa maksaneet, eli mistään huonosta asiakkuudesta puoleltamme ei ole kyse.
[/quote]
Kyllä meille edellen tulee laskut 3kk välein, kuten tuli ennen etäluettavaakin.
Sähkön käyttö tulee eri paikasta kuin siirto ja Fortum ihan itse ystävällisesti venytti yhden laskuvälin 4kk mittaiseksi... nyt ne tulee sitten laskut perättäisinä kuukausina ja lukemavertailu ei kulje synkronissa, saatana.