Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja vei Frederikin poikuuden 14-vuotiaana. "Pääsin itsekin kokeilemaan rakastelua"

Vierailija
01.11.2020 |

– Testosteronitasoni on tutkittu lääkärissä, voisikohan se vaikuttaa siihen seksiviettiinkin, laulaja pohtii.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f494b793-7add-4548-a10b-f97b1a…

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin pitää puhua oikeilla sanoilla poikienkin kohdalla, opettaja ei siis ole vienyt Frederikin poikuutta, vaan on käyttänyt häntä lapsena seksuaalisesti hyväkseen ja se ei ole ok.

Vierailija
42/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli on tullut hyväksikäytetyksi. Aika hyvin jopa kuvaa tuon tilanteen, että todellisuudessa ei ole mikään ”joka pojan unelma” että noin tapahtuu, niin kuin palstalla tottakai aletaan väittämään.

On se jokaisen pojan unelma. Usko pois.

No jos ei jokaisen niin useimpien. (Ja loput ovat homoja)

Ei se ole. Aikuisten miesten pitää lopettaa tämän luulon viljely, koska se johtaa nuorten poikien hyväksikäyttöön.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c8f6d02f-e2b6-4d5e-b042-66efa6…

Aikuiset miehet ovat väistämättä joskus olleet poikia, joten heillä on omakohtainen käsitys asiasta. Minä sanon omasta puolestani että harmittaa kun ei itselleni sattunut tuollaista opettajaa.

14 v on lapsi vielä. Tuskin muistat kovin hyvin mitä se oli. Siinä voi monenlaiset hormonit jo hyrrätä, mutta kypsyyttä ei vielä ole. Ei ole henkisesti valmis. Siksi aikuisten ei tule kajota kasvaviin nuoriin, vaan turvata kasvu ja kehitys.

Mä olin nuorena tyttönä ihastunut pariin mieheen ja uskon että olisin nauttinut jos jotain olis tapahtunut.

Ja sen nauttimisen lisäksi olisit tuntenut hämmennystä, häpeää, syyllisyyttä ja kaikkia mahdollisia tunteita ja ollut hämmentynyt seksistä vuosikausia.

No harrastin seksiä ekan kerran 15 v 23-vuotiaan kanssa. Ei jäänyt outoja tunteita vaikka olihan toikin periaatteessa laitonta. Ei asia olis välttämättä eri vaikka olisin ollut 14v. ja 27-vuotiaan kanssa esim.

Asia voisi olla hyvinkin eri. Mistäpä sitä kuule tietää, kun kahden yksilön välinen tilanne. Se on juuri sellainen minkälaiseksi nuo kaksi sen tilanteen tekevät. 14-15-vuotiaan kanssa on lisäksi sellainen ongelma, että hän ei vielä osaa ja uskalla välttämättä edes sanoittaa sitä miltä tuollainen hänestä syvemmästi tuntuu. Ja kun ymmärrys kehittyy se voi alkaa tuntumaan eriltä vielä myöhemminkin. Kyseessä kuitenkin lapsi, jota on helppo johdatella tekemään asioita kun itse on se henkilö johon lapsi luottaa ja josta lapsi tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat ei uskalla edes kertoa tulleensa hyväksikäytetyksi, koska aikuiset miehet alkavat homottelemaan ja vähättelevät heidän kokemuksiaan. Vasta vanhana pappana voi puhua tuollaisesta.

Ei tämä vanhakantainen ajatus ole vain miesten synti. Kyllä monien naistenkin mielipiteistä ja kommenteista käy ilmi miten paljon helpommin tyttöä pidetään uhrina kuin poikaa tuollaisessa tilanteessa kun vanhempi henkilö käyttää hyväksi.

Tottakai, näin varmasti ajattelee varsinkin ne naiset jotka käyttää hyväkseen nuoria poikia. Uskovat itsekkin että tekevät siinä vain hyvää sille pojalle.

Niin ja moni muukin kuin hyväksikäyttäjä.

Huomaatkos muuten miten tämäkin ketju meni taas siihen, et syytellään kimpassa miehiä? Aina joka asia päätyy lopulta siihen tällä palstalla.

Koska mies tuli ensimmäisenä puolustelemaan ja vähättelemään tapahtunutta. Minä olen pojan äiti. Minä ihan varmasti hyökkään kaikkien kimppuun joiden mielestä lastani saa käyttää seksuaalisesti hyväksi, olkoon mitä tahansa sukupuolta.

Hyvä. Hyökkää. Mutta toivottavasti ymmärrät, et jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja omista mielipiteistään. Etkä voi sukupuolen perusteella yleistää. Saati viedä asiaa niinkin pitkälle (kuten täällä joku tekee) et naisten mielipiteet ovat vaan seurausta pahojen miesten kommenteista, jossa hyväksikäyttöä vähätellään.

Jokaisella on oma vastuunsa sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
44/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frederikin näkemys asiasta:

"Se nainen käytti minua törkeästi hyväksi, vasta jälkeenpäin tajusin asian. Se ensimmäinen seksikertani oli erittäin kummallinen kokemus minulle. Kundit sanoivat minulle, että seksin harrastaminen on helvetin kivaa. Silloin katujengiaikaan tuollainen kehuskelu oli normaalia. Pääsin itsekin kokeilemaan rakastelua. En löytänyt siitä aluksi mitään kivaa,"

Ja jotkut miehet täällä kilpaa huutaa, että ei ollut hyväksikäyttöä.

Vierailija
45/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat ei uskalla edes kertoa tulleensa hyväksikäytetyksi, koska aikuiset miehet alkavat homottelemaan ja vähättelevät heidän kokemuksiaan. Vasta vanhana pappana voi puhua tuollaisesta.

Ei tämä vanhakantainen ajatus ole vain miesten synti. Kyllä monien naistenkin mielipiteistä ja kommenteista käy ilmi miten paljon helpommin tyttöä pidetään uhrina kuin poikaa tuollaisessa tilanteessa kun vanhempi henkilö käyttää hyväksi.

Tottakai, näin varmasti ajattelee varsinkin ne naiset jotka käyttää hyväkseen nuoria poikia. Uskovat itsekkin että tekevät siinä vain hyvää sille pojalle.

Huomaatkos muuten miten tämäkin ketju meni taas siihen, et syytellään kimpassa miehiä? Aina joka asia päätyy lopulta siihen tällä palstalla.

Hyväksikäyttäjiä ja niitä puolustelevia on syytäkin arvostella. Miksi miehet tässä ketjussa eivät puolusta lapsia?

Vierailija
46/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli on tullut hyväksikäytetyksi. Aika hyvin jopa kuvaa tuon tilanteen, että todellisuudessa ei ole mikään ”joka pojan unelma” että noin tapahtuu, niin kuin palstalla tottakai aletaan väittämään.

Ei se ole. Aikuisten miesten pitää lopettaa tämän luulon viljely, koska se johtaa nuorten poikien hyväksikäyttöön.

Aikuiset miehet ovat väistämättä joskus olleet poikia, joten heillä on omakohtainen käsitys asiasta. Minä sanon omasta puolestani että harmittaa kun ei itselleni sattunut tuollaista opettajaa.

Komppaan tätä. Vähissä on miehet jotka ei jossain vaiheessa kouluaikaa unelmoinut opettajastaan

mies52v

Myös minä haaveilin eräästä kolmekymppisestä opettajasta ainakin kutosluokalla jollei vitosella. Ja olisin voinut yläkoulussakin haaveilla, jos olisi ollut yksikin kiinnostava miesopettaja. Miesten ja naisten ero on siinä, että aikuiset naiset ymmärtää empatiakykynsä ansiosta mikä on fantasian ja toden ero. Ja mitä lapsuuden seksuaalinen hyväksikäyttö aiheuttaa lapselle.

Vierailija
47/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Vähissä on miehet jotka ei jossain vaiheessa kouluaikaa unelmoinut opettajastaan

mies52v

Kyllä tytötkin haaveilee opettajista, mutta aika harva nainen aikuisena harmittelee että opettaja ei käyttänyt hyväksi.

Tätähän täällä on teille yritetty selittää. Mies (poika) voi panna ilman mitään tunteita ja ei koe mitään psyykkeen murtumisia, toisinkuin naiset(tytöt). Olemme erilaisia.

mies52v

Vierailija
48/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Myös minä haaveilin eräästä kolmekymppisestä opettajasta ainakin kutosluokalla jollei vitosella. Ja olisin voinut yläkoulussakin haaveilla, jos olisi ollut yksikin kiinnostava miesopettaja. Miesten ja naisten ero on siinä, että aikuiset naiset ymmärtää empatiakykynsä ansiosta mikä on fantasian ja toden ero. Ja mitä lapsuuden seksuaalinen hyväksikäyttö aiheuttaa lapselle.

No niin. Ja tässä välissä joku olikin jo kopsannut mitä Frederik oli itse mieltä. Opettaja käytti törkeästi hyväksi. Joten sovitaanko että te miehet joita ei ole käytetty hyväksi ette selitä ympäri nettiä miten hienoa se olisi takuulla ollut.

Vierailija
49/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo itse tuossa jutussa ettei jäänyt mitään traumoja. Kyllä olisi ollut parempi itsekin aloittaa nuorena hommat. Ei sitä vanhana enää osaa eikä uskalla.

Poikuus 47

Vierailija
50/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies tuli ensimmäisenä puolustelemaan ja vähättelemään tapahtunutta. Minä olen pojan äiti. Minä ihan varmasti hyökkään kaikkien kimppuun joiden mielestä lastani saa käyttää seksuaalisesti hyväksi, olkoon mitä tahansa sukupuolta.

Hyvä. Hyökkää. Mutta toivottavasti ymmärrät, et jokainen on vastuussa omasta käytöksestään ja omista mielipiteistään. Etkä voi sukupuolen perusteella yleistää. Saati viedä asiaa niinkin pitkälle (kuten täällä joku tekee) et naisten mielipiteet ovat vaan seurausta pahojen miesten kommenteista, jossa hyväksikäyttöä vähätellään.

Jokaisella on oma vastuunsa sukupuolesta riippumatta.

Tuossa ei ole minulle mitään ongelmaa. Minä olen kyseenalaistamisen mestari ja mietin aina omilla aivoillani. Mutta jokainen meistä on myös vaikuttaja. Jos huutelet netissä että poikia ei voi hyväksikäyttää, vaan pojat aina tykkää seksistä, niin hyvin todennäköisesti moni uskoo sen. Varsinkin ne nuoret hämmentyneet pojat itse.

Vierailija
51/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut 16v niin kaikkien mielestä olis ihan ok.

Ei olisi ok silloinkaan jos ikäero on suuri ja toinen auktoriteettiasemassa. Mutta 2 vuotta tuossa iässä auttaa jo. Auttaa myös sanomaan ei.

Noista vain auktoriteettiasemalla on merkitystä. Ikäeronsuuruudella ei Suomessa ole mitään vaikutusta seksin laillisuuteen, vaan ikäraja on aina 16.

Vierailija
52/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo itse tuossa jutussa ettei jäänyt mitään traumoja. Kyllä olisi ollut parempi itsekin aloittaa nuorena hommat. Ei sitä vanhana enää osaa eikä uskalla.

Poikuus 47

Frederik on kyllä yksi kävelevä trauma. Omituista ettei itse näe sitä.

Vierailija
53/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut 16v niin kaikkien mielestä olis ihan ok.

Ei olisi ok silloinkaan jos ikäero on suuri ja toinen auktoriteettiasemassa. Mutta 2 vuotta tuossa iässä auttaa jo. Auttaa myös sanomaan ei.

Noista vain auktoriteettiasemalla on merkitystä. Ikäeronsuuruudella ei Suomessa ole mitään vaikutusta seksin laillisuuteen, vaan ikäraja on aina 16.

Kohta se ikäraja lasketaan 12v. Lakimuutos suunnitteilla.

Vierailija
54/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikuus 47

Ei jäänyt mitään traumoja joo. Koko elämänsä on ollut pelle joka ei pysty tekemään yhtäkään haastattelua ilman että jauhaa naisistaan ja panoistaan ja miten macho oikein onkaan. Vain miehillä jotkut laskee tällaisen hienoksi ominaisuudeksi. Mieti kirjoittaisitko vastaavasta naisesta ettei jäänyt traumoja.

Vierailija
55/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 v on lapsi vielä. Tuskin muistat kovin hyvin mitä se oli. Siinä voi monenlaiset hormonit jo hyrrätä, mutta kypsyyttä ei vielä ole. Ei ole henkisesti valmis. Siksi aikuisten ei tule kajota kasvaviin nuoriin, vaan turvata kasvu ja kehitys.

Mä olin nuorena tyttönä ihastunut pariin mieheen ja uskon että olisin nauttinut jos jotain olis tapahtunut.

Ja sen nauttimisen lisäksi olisit tuntenut hämmennystä, häpeää, syyllisyyttä ja kaikkia mahdollisia tunteita ja ollut hämmentynyt seksistä vuosikausia.

No harrastin seksiä ekan kerran 15 v 23-vuotiaan kanssa. Ei jäänyt outoja tunteita vaikka olihan toikin periaatteessa laitonta. Ei asia olis välttämättä eri vaikka olisin ollut 14v. ja 27-vuotiaan kanssa esim.

Asia voisi olla hyvinkin eri. Mistäpä sitä kuule tietää, kun kahden yksilön välinen tilanne. Se on juuri sellainen minkälaiseksi nuo kaksi sen tilanteen tekevät. 14-15-vuotiaan kanssa on lisäksi sellainen ongelma, että hän ei vielä osaa ja uskalla välttämättä edes sanoittaa sitä miltä tuollainen hänestä syvemmästi tuntuu. Ja kun ymmärrys kehittyy se voi alkaa tuntumaan eriltä vielä myöhemminkin. Kyseessä kuitenkin lapsi, jota on helppo johdatella tekemään asioita kun itse on se henkilö johon lapsi luottaa ja josta lapsi tykkää.

Voisi olla eri, mutta ei välttämättä. On ihan tyhmää väittää, että jos vaan olisin ollut muutaman kuukauden nuorempi, niin olisi jäänyt outoja, pahoja fiiliksiä seksistä. Nyt ei nimittäin jäänyt ja olin suunnilleen 15 vuotta ja 3 kuukautta vanha tuolloin. Itse tunnen että olisin ollut valmis aikaisemminkin.

Se on fakta, että Frederikin opettaja käytti häntä hyväksi ja asiaahan muuttaa vielä tuo opettaja-oppilas -suhde. Minua ei sinänsä johdateltu seksiin vaiheittain, vaan asia oli ihan selvä koko ajan. Mutta jos Frederik sanoo että hänelle ei traumaa jäänyt, niin ei kellään ole oikeus sitäkään kokemusta kyseenalaistaa.

Vierailija
56/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frederikin jutut on niitä 75v miesten juttuja. Totta niistä on osa. Kavereilta kuultua se toinen osa.

Vierailija
57/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole vaan Reetun päiväuni. En hetkeäkään usko, että tämä on totta. Reetu satuilee mitä sattuu. Pääasia, että kirja myy ja  kansa puhuu.

Vierailija
58/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla eri, mutta ei välttämättä. On ihan tyhmää väittää, että jos vaan olisin ollut muutaman kuukauden nuorempi, niin olisi jäänyt outoja, pahoja fiiliksiä seksistä. Nyt ei nimittäin jäänyt ja olin suunnilleen 15 vuotta ja 3 kuukautta vanha tuolloin. Itse tunnen että olisin ollut valmis aikaisemminkin.

Se on fakta, että Frederikin opettaja käytti häntä hyväksi ja asiaahan muuttaa vielä tuo opettaja-oppilas -suhde. Minua ei sinänsä johdateltu seksiin vaiheittain, vaan asia oli ihan selvä koko ajan. Mutta jos Frederik sanoo että hänelle ei traumaa jäänyt, niin ei kellään ole oikeus sitäkään kokemusta kyseenalaistaa.

Mikä ylipäänsä on trauma? Frederik miettii tuota tilannetta edelleen 75-vuotiaana, eikä se ole hänelle mukava muisto. Väittäisin että tuossa on kyseessä juurikin trauma.

Vierailija
59/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko tää Reetu vielä äitinsä talossa missä sisustuskin on äitinsä ajoilta?

Vierailija
60/85 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tapana tehdä oikein tahallaan nelikymppisten miesopettajieni oloa tukalaksi pukeutumisellani ja käytökselläni, mutta jos he oikeasti olisi lähestyneet niin hyi helvetti! Olisi tullut ikuiset traumat. Kiitos heille fiksusta käytöksestä ja turvallisen miehen  mallina olemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän