Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö jonkun "huonon" äidin?

Vierailija
14.02.2014 |

Miksi hän on huono äiti? Mietin itse usein, että olenko huono äiti.

Onko yh automaattisesti huono äiti? Entä väsynyt äiti? Entä ujo ja arka? Yms ajatuksia kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki. Eivät saa lapsia ja teinejään kuriin ja uskovat sumeilematta lastensa jutut koomisuuteen asti. Esimerkiksi yksi poika ajoi mopolla tyttäreni päälle ja raivostui, huitaisi vielä kypärällä tytärtäni. Sitten tämän äiti soitti minulle ja vaati korvausta kun mopo oli mennyt rikki. Kerroin hänelle että ihmisten päälle ei ajeta väkijoukossa (en sanonut että poika oli kännissä) eikä huidota kypärällä ja teen rikosilmoituksen jos vielä soittaa. Vuoden päästä se veijari olikin koulukodissa ilman minun rikosilmoitustakin.

Vierailija
2/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujo ja arka ei ole huono äiti ja miksi yh olisi. Musta mun kaveri ei ole kamalan hyvä äiti, koska vittuilee lapsilleen ja aika usein ihan turhasta. Sellainen äiti joka sanoillaan tai toimillaan vaarantaa lapsen perusturvallisuuden tai hoivan on musta huono äiti. Myös äiti, josta näkee, että kokee lapset taakaksi niin on (vaarantaa siis perusturvallisuuden). Se, että äiti joskus kilahtaa tai rähjää, kun ei hommat hoidu ei täytä kriteerejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:41"]Miksi hän on huono äiti? Mietin itse usein, että olenko huono äiti.

Onko yh automaattisesti huono äiti? Entä väsynyt äiti? Entä ujo ja arka? Yms ajatuksia kiitos.

[/quote] Ei kai semmosia ookkaa. ;)

Vierailija
4/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystävä on huono äiti. On koko ajan kiinni lapsessa, kaikki tehdään kädestä pitäen, lapsi ei saa kokeilla tehdä itse. Ruoka pureskellaan varmuuden vuoksi lapselle vaikka hampaat olleet Lapsella ties kuinka kauan. Jos lapsi tekee vahingossa jotain huudetaan pää punaisena lapselle. Minnekään ei uskalla lapsen kanssa mennä. Pahinta on että hehkuttaa facessa miten mahtava päivä oli viettää meidän kanssa, kun totuus on että hän ja lapsi huusivat puolet ajasta ja toinen puolikas lapsi istui äidin sylissä, jotta mitään ei tapahtuisi.

Vierailija
5/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, yhden. Poltti kolo raskausajan, myös kalja maistui. Lapsi sai alkunsa kun piti saada mies takaisin, ja huijasi olevansa raskaana. Mies tuli takaisin, sai "keskenmenon" ja sitten tapahtui oikea vahinko. Vauva viikon ikäinen ja painui onnelaan bilettämään (on 30v). Lapsi hoidossa isovanhemmilla jopa 4 yötä putkeen (on nyt 1,5v). Eronnut miehestä, uusia miehiä sataa lapsen elämään. Lapsi ei ulkoile. 

Sääliksi käy. Onneksi sentään isovanhemmat huolehtivat.

Vierailija
6/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, omani. Henkisesti pahoinpiteli, mitä moninaisimmin keinoin, koko lapsuuteni ja nuoruuteni sekä hyvän matkaa yli 2-kymppiseksi kunnes sain katkaistua suhteeni häneen. Lisäksi hänellä oli alkoholiongelmia, ainakin kausittain olisi voinut kutsua alkoholistiksi.

Vierailija
7/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex on mielestäni huono äiti. Mielipiteeni ei johdu siitä, että hän on mieheni ex, vaan siitä, että hän ei tee lasten kanssa ikinä mitään. Hän ei vietä lasten kanssa juuri koskaan viikonloppuja ja myös arkisin lapset ovat todella usein isovanhempien luona. Lapset välillä valittavat tästä ja ovat usein sanoneet viihtyvänsä paremmin meillä. 

Lasten äiti ei myöskään ikinä tarkista, että läksyt tulee tehtyä ja sitten kun tulevat meille, niin on ihan hirveästi rästiläksyjä kasaantunut. Niin raivostuttavaa, että meillä menee koko viikonloppu läksyjen tekoon, kun yksi ei ole oman lapsensa koulunkäynnin tukemiseen vaivautunut panostamaan yhtään. En voi käsittää tätä. Ja asiasta on jo monta vuotta yritetty keskustella, mutta muutosta ei ole tapahtunut.

Vierailija
8/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALkoholisti, narkkari, ihminen joka pistää omat halunsa aina lasten tarpeiden edelle, henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa lastaan kohtaan/lapsen nöhdessä harjoittava, uhkaava ja kaikinpuolin parusturvallisuuden vaarantava ihmisnen, tässä  näitä esimerkkejä. Tunnen monta yh:ta jotka ovat ihan täydellisiä äitejä/isiä, eikä ujouskaan ole mikään huonon äidin merkki missään nimessä.

Vierailija
9/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs tuttava on huono äiti. yh joka roikkuu päivät pääksytysten netissä. lasta ei ehdi paljoa huomioida välillä, hyvä jos ees lämpimän ruuan joutaa netteilyltään laittaa. usein heillä syödäänkin vaan jotain leipää ja jugurttia, viikonloppusin puolivalmisteita. äippä sanookin että kouluruoka on lapsen tärkein ateria.

Pinna on myös tosi usein aika heikko ja huutaa lapselleen tosi rumasti suuttuessaan. käyttää siis karkeaa kieltä ja haukkuu lastaan. jossain fb:ssä sitten esittää jotain malliäitiä ja kehuu itseään. nainen ollut työttömänä, omien sanojensa mukaan kotiäitinä, jo yli kymmenen vuotta eikä haluakaan mennä töihin, kun kotona netteily on tietty mukavampaa ja yhteiskuntakin hänen mukaansa tukee niin avokätisesti kotiäitejä.

Vierailija
10/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, omani. Ruokaa sai ja vaatteita oli päällä, yksi harrastuskin maksettiin. Mutta lapsi tarvitsee muutakin. Olin äidilleni kuin ilmaa.

En muista koskaan äitini kysyneen, miten koulussa meni tai mihin olen menossa, kun olin menossa kaverini luo. Sanoi vaan, että yhdeksäksi kotiin.

Inhosin päiväkotia, koska minulla ei ollut siellä lainkaan ystävää, ja itkin monta kertaa, etten halua mennä sinne. Äitini ei jaksanut milloinkaan edes yrittää kysyä, miksi en viihdy päiväkodissa.

Kun sairastuin teininä, äitini sanoi minua viallisesti ihmiseksi, jota kukaan ei rakasta. Noin vain yhtäkkiä, ei edes mitenkään kiukuspäissään.

Koskaan meillä ei ollut mitään äiti-tytär-keskustelua mistään asiasta. Äitini ilmeisesti oletti, että elämä opettaa. Olen aina ollut tosi ihmeissäni, kun joku kaveri on sanonut, että joskus nuorena hän meni yhdessä saunaan äitinsä kanssa ja siellä sitten keskusteltiin kaikki asiat halki poikki pinoon, ihastumiset ja tulevaisuudensuunnitelmat ja ehkäisyt jne.

Ja sitten myöhemminhän äitini elämän suurimmaksi rakkaudeksi osoittautui pullo. Yhä edelleen hänelle tulee viina ennen yhtäkään ihmistä. Ehkä se tunnekylmyys johti sitten siihen. Mutta eipä isäni sen parempi ollut.

Olen nyt itse äiti ja tunnen äärettömän suurta stressiä siitä, että osaisin olla omalle lapselleni parempi äiti.

Vierailija
11/11 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, narsisti -narkomaani-alkoholisti. Ja kaiken huippu oli se, että kaupunkin PURKI jo kertaalleen tehdyn huostaanottopäätöksen ja antoi pikkupojan takaisin miestenvihaaja-äidilleen. No poika istuu nyt sit vankilassa, hieno homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi