Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko uskovainen

Vierailija
14.02.2014 |

Voiko uskovainen kristitty nainen olla alapäästä täysin karvaton? Siis myös pitää karvat aina pois. Sheivaamalla tai jopa käydä sokeroinnissa poistamassa.

Asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä sauna'peruukki'. Ja toivo, ettei se tipahda suihkussa. Tai sitten säväytä kunnolla ja liimaa swarovskeista sydän tai joku muu kuvio iholle.

Vierailija
22/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:33"]

En muutakuin että tykkään olla karvaton mutta en tiedä uskallanko mennä yleisiin tapahtumiin ja saunomaan muiden joukkoon.

[/quote]

Mitä uskaltamista siinä on? Minkä latauksen annat noille karvoille tai karvattomuudelle? Mitä ajattelet, että lahkosi edustajat ajattelevat karvojen edustavan, jos kerran niitä karvoja ei mielestäsi saa ajaa pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, jos omatuntosi sanoo niin. Jos omatuntosi sanoo, ettei voi olla, sitten sinä et voi olla. Tee niinkuin omatunto sanoo. Pätee mm. alkoholin juomiseen tai lihan syömiseen.

Vierailija
24/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän uskovaiset uskalla tiirailla toisten alapäitä eli ihan rauhassa vaan :-)

Itse aikoinaan uskovaisissa äitipiireissä ja saunailloissa olleena olen pannut merkille, että alapäitä ei kauheasti siistitä ja alusvaatteet ovat lähinnä valkoisia puuvilaisia. Ei tod mitään punaisia satiinipushupoeja ym.

Vierailija
25/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse aloin ajeleen vasta uskosta luopumisen ja avioeron jälkeen. Sitä ennen vaan siistin bikinirajat ja lyhentelin saksilla. Meillä ei ollut telkkaa eikä netistä voinut mitään lueskella, niin en edes tiennyt, että jotkut sheivaa kaikki pois tai että se ois ees mahdollista aikuiselle! 29

Vierailija
26/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen, olen nähnyt eri tavoin sheivattuja, eikä sillä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Jos tuntisin sinut jo etukäteen, niin myönnän kyllä, että olen ennakkoluuloinen ja jos olisit täysin karvaton, se laskisi mielipidettäni susta, mutta se on mun ongelma tän asian suhteen, koska kaikista väitteistä huolimatta koen, että karvattomuus on enemmän muista alkavasta paineesta (ei suoranaisesti välttämättä vaan "yhteiskunnallisesti" lähtöisin, eikä naisesta itsestään. Eri asia sitten ne, joilla on joku fobia karvojen suhteen, silloin on yleensä kyse muista ongelmista, jotka purkautuu sen karvattomuuden kautta. Mutta siis sillä ei ole tekemistä uskon kanssa.

Vierailija
27/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen nainen ja äiti ja käyn sokeroinnissa kerran kuukaudessa, nykyään sokeroin monesti myös itse kun olen homman opetellut. Ehkä sinkkuaikana toimenpide olisi ollut hiukan turha, mutta mieheni pitää enemmän karvattomasta alakerrasta, joten näin meillä :) Ja käyn seurakunnan tapahtumissa, myös saunomassa. Tällä hrkellä olen ollut ainoa posliini siellä, mutta ei se itseäni ole häirinnyt mitenkään... Enemmän suositaan näköjään ihan naturellia karvoitusta, mutta itse en osaisi.

Vierailija
28/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:03"]Voiko uskovainen kristitty nainen olla alapäästä täysin karvaton? Siis myös pitää karvat aina pois. Sheivaamalla tai jopa käydä sokeroinnissa poistamassa.

Asiallisia vastauksia kiitos.

[/quote]

Tottakai!

T. Uskovainen mies

Vierailija
29/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:03"]Uskoni ei ole karvan varassa.

[/quote]

Olet lahjakkuus!

Vierailija
30/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kotosalla tai kylässä saunassa muiden naisten (tai miesten) kanssa mutta uimahallissa tulee käytyä. Siellä ei kukaan ole koskaan katsonut minua ja karvatonta alapäätäni mitenkään monttu auki ja silmät muljahdellen, ja kaipa siellä myös uskovaisia käy.

Itse olen uskossa. Uskon siihen, että Jumala on olemassa, samoin Taivas ja kuolemanjälkeinen elämä ja suojelusenkelit.

Raamattu on minusta kuitenkin niin pitkän ajanjakson, niin monen erilaisen miehen ja kulttuurin tuottama teoskokonaisuus kaukaa menneisyydestä ja Suomen oloista, että sitä ei ihan kokonaan voi ajatella otettavan kirjaimellisesti. Raamatun kirjathan ovat eri ihmisten henkilökohtaisiin jumalkokemuksiin ja tulkintoihin perustuvia tekstejä eivätkä suoraa Jumalan sanaa.

Olen aina ajatellut, että kun pitää ohjenuorana kymmentä käskyä ja vuorisaarnaa, on tarpeeksi hyvällä tiellä. Ja näissä ei tiettävästi puhuta mitään naisen karvoista.

Vierailija
31/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä. Totta kai voi. Olen itsekin uskovainen, mutta en koe, että usko Jeesukseen rajoittaisi karvojen sheivausta.

Tietty jos kokee, että on liian ulkonäkökeskeinen ja keskittyy liikaa itsensä puunaamiseen, kannattaa tällaista miettiä, mutta muutoin usko ei liity sheivaukseen tai sokerointiin mitenkään.

Vierailija
32/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitat painoa niin paljon muiden sanomisiiin ja ajatuksiin? Keskity vaan omaan Jumala-suhteeseesi ja anna muitten keskittyä omaansa. Tai jos tuijottavat ja paheksuvat niin se kertoo heistä, ei muista.

Yleensäkään uskovaisuus ei määritä ihmisessä yhtään mitään muuta kuin ...no, sen uskon. Jeesus on Herra. Ihmiset nyt saattavat määritellä, että miten pitäis olla ja toimia, mutta, Luojalle kiitos, Hänelle kelpaan just sellaisena kuin oon. Ja saan ajaa karvat, meikata, laittaa hiukset, yms.

Vierailija
33/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tää nykyinen karvattomuus on aika outoa,jos teet sen mukavuuden takia niin se on oma asiasi..mutta jos ajat takaa muoti ja niin sanotusti alakultturia ja suuntasi on vahvasti seksuaalipainotteinen niin tiedät kyllä itsekkiin minne olet menossa..mielistäni sinun kannatta miettiä mitä haluat? Jos sinusta tuntuu,että usko on tylsä juttu niin se ei ole heiniäsi. Kyllä sellainen karvattomuus aitoan uskossa olevan naisen ilman muuta kerto,ettet oo tosissaan. Ja näytät huono esimerkki muille ihmiseille ja nuoreille!!! Sitä paitsi annan väärä kuva uskon asioista ,moraalista ja kirkkon kyllä imagosta-eläät toinen jalka maailmalla joten uskottavuutesi kärsi henkilökohtainen suhde Jumalaan ja Pyhään Henkeen kärsi ja jos kunnollinen mies saa tietää tästä niin sinunkiin luottamuus on mennyttää,koska edustat pop kultturia...eli edustat eri asioita mitä oikeästi ajattelet. Miksi et nyt suoraan heittäytyisit haureuden harrastamiseen ja vaikka maksulliseksi??? Mielistäni elät ristiriidassa-kannattaa miettiä mitä haluat tosissaan.

Vierailija
34/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä niiltä seurakuntasi vanhoilta viisailta miehiltä. He varmaan keskustelevat asiasta mielellään kanssasi, ihan jopa kahden kesken.

Vierailija
35/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä karvattomuudesta mutta jonkun lahkon mukaa ei saa värjätä mutta saa laittaa permanentin :D

Vierailija
36/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, tekeekö Raamatun mukaan vai kaikkien aikojen korkeiden kirkkoisien keksimien sääntöjen mukaan. Kannattaa muistaa, että suurin osa hengellisistä säännöistä perustuu johonkin muuhun kuin Raamattuun, joka ei esimerkiksi naisen ihokarvoihin ota kantaa lainkaan. Mutta pappismiehiä aihe tietenkin innostaa ja nostattaa sen verran, että jotain ukaaseja on varmasti annettu.

Vierailija
37/37 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se karvattomuus liittyy uskomiseen?