Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kotiin raamatun perusteella

Vierailija
14.02.2014 |

"Anna minun olla nainen bloggari kirjoittaa:

Näen Raamatussa johdonmukaisesti sen periaatteen, että koti on naisen pääasiallinen vaikutusalue. Kun nainen hoitaa kotinsa hyvin, se tuo kunniaa Jumalalle. Tämän voi joku ottaa kahlitsevana taakkana, joka riistää naiselta vapauden ”toteuttaa itseään” kodin ulkopuolella. Itse näen tässä kuitenkin niin, että koti ja sen hoitaminen voi tuoda meille naisille hyvin suurta iloa ja tyydytystä elämään. Vielä enemmän: koti tulee hoitaa hyvin, jottei Jumalan sana tule pilkatuksi. Kyseessä on suuremmat totuudet.

Nainen, sisko, kun luet tätä, älä ajattele niin, että yritän kahlita sinut jonnekin keskiajan henkeen. Pystytkö näkemään kotisi, sinun perheesi tärkeimmän fyysisen paikan, siunattuna palvelutehtävänä, jonka luovat mahdollisuudet ja vapaus tuovat sinulle suunnatonta iloa? Jonka kautta pystyt rikastuttamaan ei vain omaasi, mutta myös monien muiden elämää? Jonka kautta voit julistaa evankeliumia ja tuoda kunniaa Jumalan Sanalle?

Miikan kirjan mukaan koti on siis paikka, joka tuo iloa naisille.

Herra tuomitsi ja tulee tuomitsemaan vallanpitäjät, joiden riiston kohteina ovat kodeissa olevat naiset ja pienet lapset. Eikö jokaisessa sodassa suojella ensimmäiseksi naisia ja lapsia? Tässä Miikan kirjan vääristyneessä yhteiskuntakuvassa heidät viedään eturintamaan, heidät uhrataan ensimmäisenä. Henkilöt, joiden pitäisi suojella haavoittuvassa asemassa ja iässä olevia, käyttävät heitä oman rikastumisensa astinalautana. Koti, perhe on myös sielunvihollisen ensimmäinen hyökkäyksen kohde. "

MINUSTA on ihana asia että naisella on etuoikeus olla kotona raamatun ja bloggarin mukaan. Mies hoitaa perheen (meillä minun) elatuksen, meille ei ole siunaantunut lapsia. Miehelläni on tarpeeksi rahaa, voin keskittyä itseeni. Pidän itseni kauniina, käyn hoidoissa, luen ja rentoudun.

Minun ei tarvitse aamulla lähteä loskaan työhön. Ihanaa kun raamattuu vielä lujittaa naisen aseman kotiin, olisi synti bloggarin mukaan liata itsensä töissä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna minun olla nainen -bloggari provosoii vaan. älä kiihdy.

Vierailija
2/4 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://annaminunollanainen.blogspot.fi/2012/01/kodinhoidon-vastuu-on-naisella.html

olen ihmetellyt ttä äitiä. Onko hänellä niin huono itsetunto naisena, että hänen täytyy mollata työssä olevoa naisia ja uhkailla kadotuksella ei-kotivaimoja. hanki elämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olankohautus. Ihan sama. Tämä henkilö on valinnut jäädä kotiin ja perustelee nyt valintaansa Raamatulla, jotta se näyttäisi jotenkin erityiseltä tai paremmalta. Perus ihmisluontoa.

Vierailija
4/4 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:52"]

Olankohautus. Ihan sama. Tämä henkilö on valinnut jäädä kotiin ja perustelee nyt valintaansa Raamatulla, jotta se näyttäisi jotenkin erityiseltä tai paremmalta. Perus ihmisluontoa.

[/quote]

Näin se on. Kun tosiuskova valitsee jonkin vaihtoehdon tai haluaa jotakin, hän avaa Raamatun ja - voi mikä yllätys! - löytää sieltä kohdan, jossa neuvotaan tai käsketään tekemään juuri niin. Päinvastainekin neuvo tai käsky toki löytyy tarvittaessa helposti samasta kirjasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi