Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hoitajien ottaa kausi-influenssarokote

Vierailija
14.02.2014 |

Työnantaja painosti syksyllä, mutta en ottanut. Sain kuulla siitä aikamoista vinoilua. En halunnut ottaa, kun siitä on niin isoja jälkiseuraamuksia narkolepsioineen ja olen kuullut, että rokotteen jälkeen moni on sairastanut koko vuoden flunssaa.

Mitä mieltä olette, ei kai hoitajan tarvitse itseään rokotuttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut rokotetta. En halua vaarantaa omaa terveyttä. Valehtelin osastonhoitajalle, että olen ottanut.

Vierailija
2/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:51"]

Minä en ottanut rokotetta. En halua vaarantaa omaa terveyttä. Valehtelin osastonhoitajalle, että olen ottanut.

[/quote]

Minkä takia vaivauduit valehtelemaan? Ei osastonhoitajalla ole mitään oikeutta sinun terveystietoihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:44"]

Myös kouluissa, työpaikoilla, kaupoissa, julkisissa, harrastuksissa yms. yms. voi olla ihmisiä, jotka tartuttavat muita. Miten he kehtaavat olla ottamatta rokotusta ja vaarantaa muita?

[/quote]

Eri asia. Sairaalassa hoidetaan jo valmiiksi sairaita ihmisiä.

Vierailija
4/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:44"]

Myös kouluissa, työpaikoilla, kaupoissa, julkisissa, harrastuksissa yms. yms. voi olla ihmisiä, jotka tartuttavat muita. Miten he kehtaavat olla ottamatta rokotusta ja vaarantaa muita?

[/quote]

Eri asia. Sairaalassa hoidetaan jo valmiiksi sairaita ihmisiä.

[/quote]

Totta on, että sairaalassa on sairaita ihmisiä. Mutta sairaita (tai puutteellisella vastustuskyvyllä olevia) on myös em. paikoissa. Miksei heitä pidä suojella?

Vierailija
5/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh ja plääh. Miten terveydenhoitohenkilöstö voi olla muka näin tietämätöntä. Kausi- influenssarokotteella ja narkolepsialla ei ole mitään yhteyttä. Pandemrix altisti narkolepsiaan. 

Influenssarokote ei altista sairastamaan tavallisia flunssia eikä toisaalta myöskään suojaa niiltä.

Työskentelen osastolla, jossa hoidetaan infektiolapsia ja H1N1 kauden alun tosiaan huomaa.  Olisin omakustanteisesti hankkinut itselleni kausi-influenssa rokotteen ellei työnantaja olisi rokotuttanut.  En omakohtaisesti niinkään pelkää tehohoitoon johtavia kompikaatioita, mutta miksi ihmeessä haluaisin olla viikon kuumeisena pedin pohjalla ja pois töistä. Myös muu perhe on rokotettu.

Vierailija
6/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta pomo kysyi, kun työpaikalle tuli joukkorokottaja, että olenhan jo käynyt ottamassa piikin. Pomo siis erittäin painokkaasti oli jo etukäteen ilmaissut mielipiteensä siitä, että kaikkien olisi suotavaa ottaa rokotus. Sanoin, että en ole käynyt enkä aio käydäkään. Tulkoon tauti jos tulee, sitten se sairastetaan pois.

Eihän se rokotuskaan sitä tautia estä. Huonoimmassa tilanteessa saa rokotuksen sivuoireet viikoiksi ja vielä päälle kuitenkin sen taudin. Parhaassa tapauksessa ei tarvitse kärsiä rokotuksesta eikä taudista. En ole ennenkään ottanut. Kerran elämässäni olen influenssan sairastanut, se oli vuosi ennen sikakohua. Silti en ottanut seuraavana vuonna sikapiikkiäkään.

Vierailija
7/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitsee, ihan normi käytäntö. Ei koske pelkästään kausi-influenssaa.

Vierailija
8/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut.

Vierailija
9/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei voi painostaa eikä edes kysyä onko se otettu.

Jaettavalla influnessarokotteella ei tosin ole mitään tekemistä narkolepsian kanssa, eikä siitä voi sairastua flunssaan tai influenssaan.

Vierailija
10/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:26"]

Työnantaja painosti syksyllä, mutta en ottanut. Sain kuulla siitä aikamoista vinoilua. En halunnut ottaa, kun siitä on niin isoja jälkiseuraamuksia narkolepsioineen ja olen kuullut, että rokotteen jälkeen moni on sairastanut koko vuoden flunssaa.

[/quote]

Mitäs sitten, jos saat influenssan ja taudin oireettomassa vaiheessa levität tautia potilaille? Saatat vaarantaa potilaiden terveyden. Varsinkin vuodepotilaille influenssa voi olla kohtalokas. Oletko miettinyt sitä?

Vierailija
11/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitäs sitten, jos saat influenssan ja taudin oireettomassa vaiheessa levität tautia potilaille? Saatat vaarantaa potilaiden terveyden. Varsinkin vuodepotilaille influenssa voi olla kohtalokas. Oletko miettinyt sitä?

Vierailija
12/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kehotetaan ottamaan mutta ei vissiinkään voi pakottaa. Tiedän erään työpaikan missä työntekijä oli pakottanut ottamaan kaikkien rokotteen ja kahdella niistä tuli narkolepsia ja loppu työikänsä ovat nyt sitten sairaseläkkeellä.

Vierailija
13/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Eli pitää muka ottaa riski narkolepsiasta ja muista vakavemmista sairauksista siksi, että voisi sairastuttaa jonkun lapsen tai raskaana olevan. Älä unta näe. Hoitajallakin on oikeus kieltäytyä ja pitää omasta terveydestään huoli.

Vierailija
14/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monen narkolepsiaan sairastuneen oikea nimi on lorvikatarri

Vierailija
15/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:48"]

Yleensä kehotetaan ottamaan mutta ei vissiinkään voi pakottaa. Tiedän erään työpaikan missä työntekijä oli pakottanut ottamaan kaikkien rokotteen ja kahdella niistä tuli narkolepsia ja loppu työikänsä ovat nyt sitten sairaseläkkeellä.

[/quote]

Siihen nähden, että vahvistettuja narkolepsia tapauksia, joissa aikuinen olisi sen rokotuksesta saanut, ei ole, niin hieno tarina :DDD

Vierailija
16/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan ei ole pakko ottaa rokotusta, ei myöskään opettajan eikä lastenhoitajan. Kenenkään ei ole pakko ottaa, jos ei halua. Itse en ottanut, vaikka suurin osa työporukasta otti ja pomokin vittuili.

Vierailija
17/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan muutamissa paikoissa se on pakollinen. Nämä paikat ovat sellaisia, joissa hoidettavilla on riski kuolla, jos sairastuvat influenssaan eli esim. teho-osasto ja syöpätautien poliklinikka.

Vierailija
18/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kamalasti puhutaan noista jälkiseuraamuksista, että itse en uskaltaisi ottaa. Olen kuullut, että jälkitaudit rokotteesta on pahempia kuin flunssa, joten jätin ottamatta. Meitä ei kyllä painostettu, koska en ole hoitaja. Mutta en hoitajanakaan ottaisi

Vierailija
19/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

Eli pitää muka ottaa riski narkolepsiasta ja muista vakavemmista sairauksista siksi, että voisi sairastuttaa jonkun lapsen tai raskaana olevan. Älä unta näe. Hoitajallakin on oikeus kieltäytyä ja pitää omasta terveydestään huoli.

[/quote]

Mutta sinulla ei ole myöskään oikeutta sairastuttaa muita. 

Vierailija
20/24 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta sinulla ei ole myöskään oikeutta sairastuttaa muita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi