Mitä sun poika ystävä/mies osaa tehdä?
Heippa.
Mulla itselläni poikaystävä joka on ollut ikänsä (on 28v) pelaaja/leffojen katselija eikä omaa talon remppa, auton remppa tms. taitoja.
Osaa kuitenkin jotenkin siivota ja laittaa ruokaa.
Mitä teidän poikaystävät/miehet osaavat tehdä? Ja harmittaako jokin mitä eivät osaa?
Kommentit (21)
Täytyy sanoa että oon kyllä vähä kade..
Vierailija kirjoitti:
Mieheni osaa tehdä ihan mitä tahansa. Etsii tarvittaessa ohjeet netistä. Osaa suunnitella ja rakentaa varastorakennuksen, vaihtaa jarrupalat ja tehdä intialaista ruokaa.
Tekee meillä tarvittaessa "miesten työt", eli tavallisiin, jokapäiväisäisiin kotitöihin ei koske. Osaamisesta ei ole kyse, vaan viitsimisestä.
Onko miehesi robotti? :D
No se osaa mm. sitoa perhon, kalastaa sillä kalan, fileoida sen ja tehdä hyvää ruokaa, osa myös ampua linnun tai jäniksen ja tehdä siitä ruokaa, vaikka nykyään harvoin sitä tekee. Osaa tehdä pieniä autoremppoja esim jousen vaihto, samoin jotain pieniä kotiremppoja, joskus oli raksalla töissä. Kokkaa pääosan meidän ruuista. Osaa myös hoitaa melko sujuvasti arjen meidän kahden päiväkoti-ikäisen kanssa jos teen pitkää päivää töissä. Osaa kyllä myös pelata pleikkaria ihan sujuvasti koko päivän, tai soittaa kitaraa, jos siihen olisi joskus aikaa.
Mitä toivoisin olisi enemmän oma-aloitteisuutta kotitöiden tekoon ja sitä, että voisin luottaa että asiat tulee hoidetuksi ilman patistelua. Meillä esim auton katsastus myöhästyi, kun luotin että mies hoitaa ja ei se sitten ajoissa saanut aikaiseksi. Pyykinpesussa se on myös tumpelo, pesee kyllä joskus pyykkiä mutta aina kysyy neuvoa minulta.
Minä osaan periaatteessa tehdä yhtä sun toista, mutta kädenjälki ei vakuuta itseäni. Siksipä olen vaimon hämmästykseksi teetättänyt monia rakennushommia ammattilaisella.
No se osaa esimerkiksi kirjoittaa kirjoja, ajaa moottoripyörällä, graavata kalaa, letittää hiuksia ja pestä ikkunoita. Aika paljon muutakin mutten jaksa luetella kaikkea.
Ei oikein osaa miesten töitä: esim auton renkaan vaihtaminen, pyörän kumin paikkaus, katon korjaus.
Mun poika ystävä osaa yhdys sanat.
Rakennusmestari kirjoitti:
Minä osaan periaatteessa tehdä yhtä sun toista, mutta kädenjälki ei vakuuta itseäni. Siksipä olen vaimon hämmästykseksi teetättänyt monia rakennushommia ammattilaisella.
Tuo on niin järkevää. Olen monesti sanonut miehelleni, että ei ole mitään järkeä siinä, että hän käyttää monta tuntia tai päivää aikaa johonkin työhön, jonka voisi helposti ostaa (esim. se jarrupalojen vaihto).
Sen sijaan jotain jokapäiväistä pöydänpyyhintää tai makaroninkeittoa voisi tehdä.
Mieheni on erittäin älykäs. Työtä tekee tietokoneen ja työryhmän kanssa. Nähtävästi se älykkyys auttaa siinä, että opettelee tekemään mitä vaan, jos haluaa.
T. 2
No opeta sille poika_ystävällesi talon ja auton rempat, kun kerran itse osaat. Ethän toki vinkuisi jostain sellaisesta, jota et itsekään osaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun poika ystävä osaa yhdys sanat.
En usko.
Penikselläkö se talo remontoidaan?
Rakentaa taloja (ammatti), soittaa kitaraa ja harmonikkaa, puhua ja kirjoittaa hyvin venäjää, laittaa ruokaa, siivota, hoitaa lapsia, toimia tykistön tulenlaskijana ja -johtajana, kirjoittaa virheetöntä suomea, suunnistaa kompassin avulla ja pärjätä erämaassa viikkoja.
Ihan kaikkea. Paitsi rakentaa ydinpommin. Eikä se kyllä kuperkeikkaankaan taivu.
Vierailija kirjoitti:
No opeta sille poika_ystävällesi talon ja auton rempat, kun kerran itse osaat. Ethän toki vinkuisi jostain sellaisesta, jota et itsekään osaa?
En osaa ite. Mut ois kiva jos mies osaisi jonkin verran remppa hommia. Tai olisi kiinnostusta opetella semmosia.
Toki tieten naisenakin voisin nämä ite opetella ja tehdä itse.
En halunnut kuulostaa kitisevältä.
Halusin vaan kysellä mitä muiden miehet osaa.
Anteeksi jos mielesi pahoitin.
Yksi niistä tietää kaiken tietokoneista ja toinen taas kaiken autoista
Mun osaa ommella, siivota, kokata, brassijiujitsua, rakentaa kaikkea mökistä huonekaluihin.
Osaa neljää kieltä, pystyttää teltan eräreissulla, selittää yksinkertaisesti ja yleistajuisesti monimutkaisia kokonaisuuksia, korjata auton, huomioida romanttisesti, dominoida pohjattoman kiihottavasti seksuaalisesti, kirjoittaa kauhunovelleja, maalata tauluja jne. jne.
Moderni "renesanssimies", ei ole tullut vielä vastaan asiaa jota hän EI osaisi, joko luonnostaan tai sammumattoman tietojen ja taitojen janon ansiosta.
Hän 40, minä 32
Mieheni osaa tehdä ihan mitä tahansa. Etsii tarvittaessa ohjeet netistä. Osaa suunnitella ja rakentaa varastorakennuksen, vaihtaa jarrupalat ja tehdä intialaista ruokaa.
Tekee meillä tarvittaessa "miesten työt", eli tavallisiin, jokapäiväisäisiin kotitöihin ei koske. Osaamisesta ei ole kyse, vaan viitsimisestä.