Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työharjoittelu jännittää ja ahdistaa?

Vierailija
31.10.2020 |

Maanantaina alkaa 5 viikon työharjoittelu ja nyt jo stressaan ihan hulluna. Olen raskaana ja väsynyt ja minua jännittää todella paljon. Kyseessä on toinen harjoittelu ja ensimmäinen harjoittelu meni ihan hyvin, sain hyvät arviot ja ohjaajani jätti "mitä oppilaan tulisi parantaa" tyhjäksi. Kuitenkin tietty epävarmuus minua seurasi siellä edellisessä harjoittelussa ja olin kokoajan jotenkin jännittynyt. Tuntuu, että hyvä arviokin johtui vain siitä että ohjaajani oli rento. Jos olisin siellä vain pällistelemässä ja oppimassa en ottaisi tällaisia paineita, mutta koulun puolesta on myös tiettyjä itsesuunniteltavia tehtäviä jotka pitää sitten tuolla harjoittelun aikana tehdä ja niistä kirjoittaa raportti. Pelkään epäonnistumista enkä oikein tiedä mistä alottaa :( tämä viikonloppu on mennyt ihan pilalle murehtimisen takia. Uskon kuitenkin että minusta tulisi ihan hyvä työntekijä kun valmistun. Se on vain tämä rooli jossa olen kokoajan arvioitavana vaikka olen täysi noviisi joka tuntuu niin kamalalta. Muita joilla samoja tunteita koulujen harjoitteluista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jännitin aina harjoitteluja ja nyt jännitän uudessa työpaikassani, ennen kuin opin uudet kuviot. Jännitän yleensäkkin kaikkea uutta ja stressitasot on korkealla, mutta kun tilanne tasaantuu, niin voin ottaa rennommin.

Mutta joo, tiedän tunteen, yritä ottaa rennosti.

Vierailija
2/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi hakea sairaslomaa jos oma olo raskauden vuoksi heikkenee.

Sinua ei arvioida jatkuvasti, tai ainakaan ei pitäisi, vaan ohjata ja opettaa työhön, näyttö on arviointia varten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet amiksessa, riittää että menet ajoissa töihin ja olet siellä päivän. Ketään ei tulevaisuudessa kiinnosta sun arvosanat, hyvä jos edes ne harjoittelupaikat. Ota ihan rennosti nyt vaan.

Vierailija
4/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet amiksessa, riittää että menet ajoissa töihin ja olet siellä päivän. Ketään ei tulevaisuudessa kiinnosta sun arvosanat, hyvä jos edes ne harjoittelupaikat. Ota ihan rennosti nyt vaan.

Yliopistossa opiskelen :)

- ap

Vierailija
5/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei arvioida jatkuvasti, tai ainakaan ei pitäisi, vaan ohjata ja opettaa työhön, näyttö on arviointia varten.

-Ensin on perehdytys, sitten toki välikeskustelut sun muut missä tarkistetaan asioiden sujuvuus ja sisäistäminen yms, ja lopuks näytön jälkeen arviointikeskustelu.

Noi asiat on ihan retuperällä suurimmassa osassa firmoja. Ei ohjata opiskelijoita vaan kytätään selän takana mitä opiskelija (jopa vuoskymmeniä alalla ollut, vanhempi ihminen) tekee väärin jonka jälkeen alkaa huuto vaikka sen pitäs olla niin että 1. perehdytys 2. välikeskustelut, palautteet yms ja 3. loppu-arviointi.

Vierailija
6/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa otta heti aamusta muutama drinkki ni ei jännitä niin paljoa.

Vierailija
7/12 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin aikanaan, nykyään ahdistuneisuushäiriön takia työkyvytön.

Vierailija
8/12 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä huonosti nukutun yön jäljiltä. Kiitos paljon vastauksista! Voi kun olisin sellainen superitsevarma ihminen joka pärjää aina eikä turhista murehdi.

Vierailija
9/12 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/12 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa otta heti aamusta muutama drinkki ni ei jännitä niin paljoa.

Tämä on ihan hyvä neuvo jos ei ole pilveä saatavilla.

Olen aina saanut kaikista harjoitteluista, tenteistä ja esseistäni 5/5 kun olen pajautellut ennen suoritusta kunnolla.

Sanokaa mitä sanotte, mutta selvinpäin ei kannata lähteä mitään suoritusta tekemään, koska jännitys pilaa kaiken aina.

Vierailija
11/12 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm miksi olet yliopistossa jos olet kerta raskaana? Eikö lapsen hyvin vointi olisi tärkeämpää kuin jokin todistus?

Mies

Vierailija
12/12 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee olemaan edessä sama ja tästä pitäisi tulla ensimmäinen ammatti minulle. Mietin myös, että kun opiskelen taidealaa ( amis), että miten niitä paikkoja edes löytää mihin mennä. Eikö koulun tehtäväkin on sitten järjestää jotain vastaavaa juttua yms jos ei paikkaa aina saa. Näin ainakin olen ymmärtänyt, että voi tehtä jonkun projektin tai vastaavaan ja korvata jotain. Nyt en saisi antaa periksi, kun tarvisin jonkun ammatin itselleni ja nyt olisi vähän pakko edetä.