Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elätkö kädestä suuhun? Mitä teet korjataksesi tilanteen?

Vierailija
25.07.2006 |

Itselläni on tällainen tilanne, että kädestä suuhun menee. Palkkapäivänä palkka on jo lähes mennyt. Maksan kaikki laskut heti palkkapäivänä jos mahdollista. Sitten kituutan 3,5 viikkoa. Olen yrittänyt karsia kaiken mahdollisen. Lehtitilaukset on peruttu, heräteostoksia ei saa tehdä.

Yritys on kova. Säästötili on avattu, mutta ammottaa edelleen tyhjyyttä. tein laskelmia ensi kuun palkan varalle, ja koko palkka on lähes tulkoon jo mennyt, vaikka palkkapäivään on 2,5 viikkoa.

Alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan. Ensi palkassa tosin näkyy ensikertaa palkankorotus, jos siitä olisi jotain iloa. Kuukausimenot ovat vaan niin kovat. Työmatka on pitkä, bensaan pelkästään menee 200e kuussa. Lähempää on turha toivo yrittää töitä lähdeskään samaan palkkaan.

Nyt pitää ottaa kynä käteen ja alkaa tekemään kunnon säästösuunnitelmia. miten kokata edullisesti, mutta terveellisesti. Ei siis syödä makaronia joka päivä.

Onko kukaan selvitytynyt tällaisesta suden kuopasta??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin toisesta työpaikasta, mutta verotuksen takia toinen työpaikka menisi aivan hukkaan. Olen miettinyt pitäisikö alkaa oikeaasti myymään jotain käytettyjä pikkuhousuja tai tarjoamaan dominapalveluita, sillä en keksi mitään millä saan meidät ulos tästä kuopasta.

Palkkaa teen 40h viikossa 10e/h.

Vierailija
2/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä molemmat vanhemmat töissä joten rahaa pitäisi olla, mutta kun kaikki menee laskuihin (rästit ja uudet) joten peeaa ollaan melkein koko ajan. Ja heti kun on ylimääräistä se menee heti... huoh.. osais vaan irroittaa tästä oravanpyörästä, mutta kun ei... Nytkin ollaan lähdössä reissuun pidennetylle viikonlopulle joten sinne menee toisen palkka kokonaan eikä mitään jää säästöön... Toivossa eletään, että työni jatkuu kesätöiden jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen saanut vähän säästettyäkin, mutta sitten on hajonnut joku vekotin pesukone/jääkaappi/auto ja kaikk on mänt.

Tämä vuosi on taas mennyt ihan persiilleen,mutta jospa joskus taas.

Vierailija
4/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä oot muistanut laittaa noi matkakulut verotukseesi?

Vierailija
5/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heti jos tulee joku yllättävä meno niin kestää monta kuukautta ennen kuin siitä toivutaan. Nytkin pyykinpesukone vetelee viimeisiään ja uusi pitää hankkia pian.

Ei tämä meidän tilanne tule valitettavasti paranemaan ennen kuin miehen mummo jättää maallisen tomumajansa ja mieheni saa perintönsä ellemme saa palkankorotuksia mikä on sinänsä aika epätodennäköistä.

Vierailija
6/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan poikki, ja kohat en enää jaksa, mutta onpahan pöydässä ruokaa ja katto pään päällä...

Vierailija
7/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa Muumimaailmaan viikonloppuna. Lupasin pojalle, että mennään. Samalla saan käytyä joka vuotisella viikonloppuvierailulla mummollani. Ajokilometrejä tulee 580km. Sitten liput Muumimaailmaan, eväät teen itse. Ajattelin, että sanon pojan olevan alle 3vee. Muuten ei ole varaa mennä. tilillä on 50e rahaa. Tiukkaa tekee. Tänään soitan omille vanhemmille ja pyydän lapsenlapselle " huvirahaa" . Huominen lapsilisä menee laskuihin, ja siitä jää tuo 50e yli. Seuraavan kerran tulee 2vk päästä elatustuki. Tyhmää tietty lähteä reissuun kun ei ole rahaa, mutta lapsi on niin innoissaan kun mennään Muumeja katsomaan ja isomummolle kylään. Onneksi pakastimessa on ruokaa ja omalla kasvimaalla perunoita. ja pian kai omenatkin kypsyy.

Vierailija
8/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim muuttaa lähemmäksi työpaikkaa, vaihtaa asunto halvempaan, vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, jatko-opiskelut.

Ei noin ole kiva, ymmärrän sen. Itse päätin lähteä opiskelemaan jotta voisin joskus tienatakin paremmin.

Vierailija
9/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hankin visa-kortin, niin kierre on alkanut. kun ei oo rahaa ruokaan, sitä ostetaan Visalla.

Vierailija
10/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä muutettiin uuteen kaupunkiin miehen työn perässä ja oli nopeasti pakko saada asunto. Asunto on kallis ja vuokraan menee puolet miehen tuloista. Säästötilillä on rahaa, mutta nyt viime kuukausina on pitänyt sieltä siirtää rahaa käyttötilille, kun palkalla ja minun kotihoidontuella ei oikein elä.

Ensi keväänä olisi tarkoitus alkaa etsiä omaa asuntoa. Vuokra on niin kova, että edullisemmaksi tulee hankkia omistusasunto. Sitten voisi jäädä säästöönkin edes 200 euroa/kk.

Vierailija
11/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee, mikä tulee. Jos ja kun nyt pääsen sinne kouluun, niin tulot varmaan nousevat valmistumisen jälkeen. Mutta en silti hamua sen kummempia omaisuuksia tms. Eiköhän se samalla " kädestä suuhun" -periaatteella jatku ja ylimenevät rahat voi sitten käyttää hyväntekeväisyysjärjestöjen ja kulttuurin tukemiseen.

Vierailija
12/12 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne joka on johtanut siihen on äitiyslomani sekä se, että perustin oman yritykseni ennen äitiyslomaa enkä ennen lomalle siirtymistä ehtinyt vielä tienata kovinkaan paljon. Paljolti eleltiin ennen äitiyslomaanikin vain miehen palkalla. Sitten mentiin ja ostettiin vielä tontti jolle haluttaisiin rakentaa talo joskus kun on enemmän rahaa. Pakko se tontti vaan oli ostaa kun oli unelmatontti ja halutaan päästä tästä talosta pois!

Ainut keino meillä on kai se, että mä palaan äitiysloman jälkeen mahdollisimman nopsaan töihin takaisin. Tosin mitään takeita ei ole siitä että saan firmaani kannattamaan vieläkään. Miehelläkin on suunnitelmia miten hän saisi tulojaan lisättyä. Nyt hän jo tekee useita eri töitä, mutta tarkoitus olisi vähentää joitain vanhoja ja alkaa tehdä yhtä uutta työtä josta voisi saada aika hyvin rahaa. Silloin olisi mahdollisuus päästä tästä tilanteesta pois.

Tämä tilanne on meille aika uusi koska ennen lapsia olin minäkin hyväpalkkaisessa työssä. Lisäksi asuimme pienemmässä asunnossa ja KULUJA oli vähemmän. Nyt kuluja on paljon enemmän ja tuloja vähemmän:(((.

Mekin olemme menossa Muumimaailmaan elokuussa vaikka oikeasti pitäisi kai pysyä kotona rahaa säästämässä... Nekin rahat voisi pistää säästötiilille talvea varten. Mutta sääli sekin olis kun lapset ovat pieniä vain kerran ja ensi kesänä tuskin enää haluavat edes Muumimaailmaan! Pitäähän sitä omaakin arkea vähän piristää, mulla on muutenkin ollut pinna tiukalla kun vain olen tässä kotona kun mitään ei ole ikinä varaa tehdä. Nytkään ei ole ollut varaa yhtään käydä kaupoissa, joten olen vain ollut kotosalla päivästä toiseen:(. Tylsää!

Toivotaan, että meillä kaikilla tämä rahatilanne kohta helpottaisi! Kovasti olisi kyllä halua siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi