Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te 46/48 kokoiset pukeudutte?

Vierailija
31.10.2020 |

Tunikoihin vai???

Mulla on iso vaate kriisi. Tuntuu että paisun vaan ja mikään ei mahdu päälle ja kaikki puristaa. Oon nyt miettinyt mikä vartalotyyppi mulla on ja yhden kirjan mukaan ovaali. Eli luisut hartiat, maha isohko vaikka vyötärö pienin kohta. Lantio isohko ja selkä hiukan kaareva. Pitäisi vissiin pukeutua laskeutuviin tunikoihin ja mekkoihin tän kirjan mukaan. Paitsi että inhoan niitä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläsiä mekkoja vai?

Oon ihan pihalla.

https://www2.hm.com/fi_fi/naiset/osta-tuotteen-mukaan/hm-plus-sizes/mek…

Ap

No en nyt ihan tuollaisiin telttoihin lähtisi. Ja lihaville tuollaiset paksupohjaiset kengät vain korostavat ongelmaa. Muista aina sirot kengät!

Ajattelisin jotain tämän tyylistä:

https://www.voglia.fi/products/kotelomekko

Ei näitä isoille naisille..

Vierailija
22/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudum juuri niin kuin haluan. En mieti mikä vaate hoikentaa yms. Pidän mitä haluan pitää. En ajattele muitten mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noin kokoa 46. Mitat 101-80-104, lisäksi tosi leveät hartiat.

Pidän enimmäkseen miesten puvunhousuja, koko 50 tai 52. Sopivat minulle. Sitten joku kauluspaita tai neule, nekin yleensä miesten osastolta.

Naisten vaatteissa on se ongelma, että jos ostan paidan johon hartiani mahtuvat, oletetaan että minulla on myös omenavartalo: isot rinnat ja vatsa. Muotolaskokset on jossain kyynärpäideni kohdalla sitten, koska olen melko pienirintainen, isohko rinnanympärys tulee leveästä selästä. Miesten yläosat istuu paljon paremmin.

Sama housuissa: jos otan naisten housuit joihin reidet mahtuu, vyötäröllä on 20 cm tyhjää ja ristiselässä jäätävä säkki. Jostain syystä miesten housujen leikkaus sopii nykyään naiselliselle vartalolle paljon paremmin.

Kietaisuhameet tai -mekot on ok, sellaiset joissa ei vyötäröä voi "säätää" ovat katastrofi, koska tosiaan lepattavat kuin tuulensa menettänyt purje.

Vierailija
24/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset pitkät housut ja sellainen yläosa mistä itse pidän. Valitsen vaatteen sen perusteella missä näytän ja viihdyn parhaiten ja mitkä värit sopivat. En häpeä kokoani, päinvastoin.

Vierailija
25/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeavyötäröiset istuvat siistit housut, paitapusero housujen sisään ja neuletakki päälle. Tai istuva naisellinen mekko (tilaan ulkomailta, kun Suomesta ei löydy). Käytän myös hameita, joko polven alle ylettyviä tai lähes nilkkapituisia. Jakkuja minun on vaikea löytää, sillä kaikissa on nykyään hyvin kapeat hihat, eivätkä käsivarteni mahdu niihin omassa koossani. Toiseksi minulla on pienet rinnat, joten jakuissa yläosa jää pussittamaan. Minulla on takapuoleen ylettyvät hiukset, joita pidän useimmin auki. Olen 52 v. ja käytän kokoja 46-48. 

26/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vogliasta olen löytänyt paljon kivoja leninkejä. Myös Haloselta voi tehdä yllättävän hyviä löytöjä, kokoja löytyy. Tietysti myös Stocka, Sokos jne.

A-linjaiset leningit toimivat aina. Hyvin istuva kotelomekko näyttää hyvältä isommassakin koossa. Takkileningit ja kietaisumekot sopivat hyvin lanteikkaalle.

Hyvä tyyliblogi on esim. Businesswomanhelsinki, kannattaa tsekata.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en käytä mekkoa kuin joskus juhlissa. Arkena päällä on yleensä (mustat) farkut ja se kuuluisa tunika, käytännössä se voi tarkoittaa jotain tämäntyyppistä:

https://eur.shein.com/Plus-Floral-Print-Tie-Neck-Drawstring-Cuff-Blouse…

https://eur.shein.com/Plus-Tassel-Tie-Neck-Allover-Floral-Print-Peplum-…

https://www.next.lu/en/style/esr26646

https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/happy-holly/puserot-tunika…

Tai sitten neuletakki alustopin kanssa.

Vierailija
28/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustavat mukavat housut ja miesten t-paidat (ovat väljempiä kuin naisten ja istuvat paremmin tällaiselle isomahaiselle ja pienirintaiselle). Väreinä mustaa ja harmaata lähinnä.

Vierailija
29/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolla on parhaat valikoimat - toki Commalla on myös omat nettisivut, samoin S.Oliverilla, myös Wallis, Anna Field kaikki Zalandolta. Talvella voi pitää tummia paksujakin sukkahousuja mekosta riippuen, muuten pidän aina ihon värisiä ohuita sukkahousuja. Ja todellakin etsin aina myös värikkäitä vaatteita, toki mustaa ja tummansinistäkin löytyy.

Vierailija
30/36 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän töissä leveää puolihametta ja joko t-paitaa tai neule/villapaitaa sään mukaan.

Vapaa-ajalla on verskat tai toppahousut ihan riippuen kelistä. Paidat on sitten jotain neuleita tms. Sään mukaan ja tarpeeksi isoja, ettei krinnaa mistään. Inhoan kireitä vaatteita.

Minä en ole pajunvitsa vaan olen hivenen pulska. Miksi sitä pitäisi jotenkin peitellä tai yrittää hämätä, että olisin hoikka, kun kerran en ole? En minä jaksa enää tuollaista, kasvoin siitä yli joskus kolmikymppisenä. Tässä viitsi enää hiuksiakaan värjätä, kun olen jo lähemmäs viisikymppinen äm*ä.

Vierailija
31/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Bubleroomin mekoista kokemuksia?

Ap

Vierailija
32/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolijoukkueteltta on ainut vaihtoehto.

Onneksi niitä saa nykyään marimekon kuosissa.

Vierailija
33/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi pukeutua oikein mitenkään :( Olen toisaalta iso ja leveä mutta minulla ei ole naisellisia muotoja. Toisaalta olen jotenkin "pieni". Ei tissejä oikein, maha pullottaa isoimpana, ei vyötäröä ja valtavan leveä laatikkolantio. Jalat persjalat ja jostakin syystä polven sisäsyrjään kertynyt patit joten tiukemmat housut näyttää kauheilta. Nuorena jalkani olivat hoikat ja hyvät mutta nyt siis kuin tukit ja nuo polven sisäsyrjän patit on hirveät. 

Liikun ja syön maltillisesti mutta kroppaan ei liikunta juuri vaikuta että sitä parantaisi. 

Minulle ei käy oikein minkäänlaiset vaatteet. Lisäksi kädet ja hartiat leveät joten joku takki voisi mahtua uumalta muttei mene hartioista ja käsistä lävitse. Tunikat ei käy, ei tiukat paidat, ei oikein mitkään paidat. Mekkoa en voi todellakaan pitää, enkä hametta jne. 

HIRVEÄÄ SONTAA ollut läpi elämän tämän ruman kropan kanssa. -koko n.46

Vierailija
34/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteeni kaupasta kuten muutkin. Suosin kuminauhatyyppistä vyötäröä housuissa. Puseroita saa monessa koossa, ei mitään ongelmaa. En suosi erityisesti tunikoita. Koko n.46 tällä hetkellä.

Vierailija
35/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi pukeutua oikein mitenkään :( Olen toisaalta iso ja leveä mutta minulla ei ole naisellisia muotoja. Toisaalta olen jotenkin "pieni". Ei tissejä oikein, maha pullottaa isoimpana, ei vyötäröä ja valtavan leveä laatikkolantio. Jalat persjalat ja jostakin syystä polven sisäsyrjään kertynyt patit joten tiukemmat housut näyttää kauheilta. Nuorena jalkani olivat hoikat ja hyvät mutta nyt siis kuin tukit ja nuo polven sisäsyrjän patit on hirveät. 

Liikun ja syön maltillisesti mutta kroppaan ei liikunta juuri vaikuta että sitä parantaisi. 

Minulle ei käy oikein minkäänlaiset vaatteet. Lisäksi kädet ja hartiat leveät joten joku takki voisi mahtua uumalta muttei mene hartioista ja käsistä lävitse. Tunikat ei käy, ei tiukat paidat, ei oikein mitkään paidat. Mekkoa en voi todellakaan pitää, enkä hametta jne. 

Lymfa ei toimi. Hieronta, laitehieronta, ravinto (laatu, ei määrä), liikunta hoitojen tueksi.

Vierailija
36/36 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lymfa ei toimi. Hieronta, laitehieronta, ravinto (laatu, ei määrä), liikunta hoitojen tueksi.

Vielä erityisesti vesiliikunta, joko vesijuoksu tai -jumppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan