Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni totesi minun olevan "Laiha läski", mitä se nyt tarkoittaa?

Vierailija
13.02.2014 |

Elikkäs, puhuttiin tässä hiljan ystäväni kanssa urheilusta ja liikunnasta, hän normipainoinen. 

Minä olen n. 166cm ja 60kg, eli ihan tavallisen kokoinen. Käyn lenkillä pari kertaa viikossa, ja muu mitä teen on sitten hyötyliikuntaa. 

Kaverini sanoi, että olen sellainen laiha läski. Siis mitä tuo voi tarkoittaa? Olenko minä siis hänen mielestään läski? Laiha? Miten voi olla molempia, kun ei minulla mitään fat assia ole tai vararengasta, vaan ihan normaali vartalo mielestäni.

T. Ymmällään oleva äippä

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha läski on kait silloin, kun on laiha vain siksi, että syö älyttömän vähän esimerkiksi tyyliin pienen pieni annos puuroa aamulla, lounaaksi miniskidi annos keittoa tai leipä+hedelmä, välipalaksi hedelmiä (vähän), päivälliseksi 3/4 pienikokoisesta lautasesta keitettyjä tai uunissa valmisettuja juureksia/kasviksi + vähän kalaa/lihaa ja pienen pieni peruna, iltapalaksi smoothie tai hedelmä tai pähkinöitä. Ja kaikkea tosi pienet annokset. Ei tarvitse edes välttää rasvaa, voita, kermaa, sokeria, noin pienillä annoksilla pysyy todella hoikkana jos vielä liikkuu jonkin verran niin laihana.

Voin suositella (kaverini syö noin vähän ja pysyy hoikkana) tuota ateriasysteemiä, on terveellinen, helppo, ja sillä laihtuu takuu varmasti. Vaatii tietenkin itsekuria pitää määrät noin pieninä tai jos on suursyömäri, kuten minä nälkiintyisi varmasti noilla määrillä. Aineenvaihduntaan toimii aika hitaaasti noin pienillä määrillä ja kroppa pitää tiukasti kiinni jokaisesta saamaastaan kalorista, ruokavalion ollessa noin niukka. Eli jos aloitat tuon ja lopetat, niin lihominen seuraa nopeasti ja varmasti. 

Mutta siis, laiha läski kai on ihminen joka syö miniskidisti ettei lihoisi ja suuria (normaaleja) määriä syödessään lihoo (normaalipainoiseksi). 

Vierailija
2/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että ystäväsi on tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet laiha muttet kiinteä

Vierailija
4/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, etteivät verisuonesi pullistele, et mussuta kananrintaa tupperware-purkista bussissa kuin apina ja hormonitoimintasi on normaali. 

Fitness-misujen lanseeraama termi kuvaamaan normaalivartaloisia. 

Vierailija
5/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa nykyään sitä, ettei ole näkyviä lihaksia tai fitness-kroppaa. Hoikka mutta pehmeä, treenaamaton.

Käytetään yleensä negatiivisessa muodossa; "läski" tässä yhteydessä tarkoittaa tavallaan huonompaa laihaa.

Vierailija
6/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään, kun fitness on muotia, kaikki fitness-ihanteesta poikkeavat normaalit vartalot ovat "laihoja läskejä".

Yleensä kai laiha läski tarkoittaa sitä, että on hoikka mutta löysä, eli ei lihasmassaa pahemmin.

Vierailija
7/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:13"]

[/quote]

Kyllä tällä palstalla on kyseinen termi tunnettu jo vuosia ennen näiden fitness-mimmien ja -buumien esiinmarssia.

Vierailija
8/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha läski = kevyt ja pieni, mutta rasva% silti iso. Lopputulos jonka saavuttaa kun syö vähän eli pysyy kevyenä mutta ei liiku. Näyttää usein vaatteet päällä ihan hyvältä mutta nakuna löysältä taikinalta luurangon päällä.

Vierailija
9/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha läski tarkoittaa mun mielestä sitä, että on laiha, mutta ei timmi. Paikat löysänä.

Vierailija
12/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi sanoi? Oletko ihan varma, että kyseessä on Ystävä...?

Vierailija
13/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, nämä kommentit selvensi paljon! 

Varmastikin kaikki tuo pitää paikkansa; en ole mikään supertimmi, koska en urheile voimakkaasti. Ystäväni ei toki ole nähnyt minua uikkareissa, saatikka alasti, joten en tiedä voiko tässä tapauksessa sanoa edes, että näyttäs vaatteet päällä hyvälle, mutta nakuna löysälle, kun ei hän ole nähnyt. 

Selvästi ikävä kommentti kuitenkin, ottaen huomioon että hän on synnyttämätön, ja minun lapseni nyt 6kk.....

Vierailija
14/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavissani on muutama laiha läski. Ovat laihoja, painoa vähän ja heille puntari määrääkin sen onko omasta mielestään laiha vai lihava. Esim. kädet ja jalat on todella kapeat, mutta käytännössä luut joiden päällä roikkuu nahka ja raajat on tosi löysät, jopa muhkuraiset. Ei fitnesslihaksia tarvitse ollakaan, mutta ihan peruslihaksisto tekee muodon. He pihtaavat syömisestä eikä lihaksille riitä energiaakaan, joten niitä ei ole. Ihon ja luun välissä on vähän mutta se on rasvaa, löysää höttöä. Vaatteet päällä kauniita ja hoikkia, mutta vähemmillä vaatteilla huonokuntoisen näköisiä.

Vierailija
15/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka, normaalipainoinen, mutta löysä, näkee päällepäinkin, että jo pieni ruumiillinen ponnistus on pelkkää tuskaa. Ei siis lainkaan lihaksia (eikä tarkoita, että pitäisi olla mikään fitness-typy), pelkkä nahka ja rasva luiden päällä.

Ikävin muoto laihasta läskistä on alkoholisti, joka ei liiku, ei syö, juo vain. Näyttää juurikin vaatteet päällä ihan "normaalilta", mutta ilman vaatteita onkin sellainen löllykkä.

Vierailija
16/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:13"]

Tarkoittaa, etteivät verisuonesi pullistele, et mussuta kananrintaa tupperware-purkista bussissa kuin apina ja hormonitoimintasi on normaali. 

[/quote]

Osuko arkaan paikkaan :) Tai siis ehkä se on normaalia nykyään, että ei pidetä kroppaa kunnossa. Enkä nyt tarkoita mitään kehonrakennusta, vaan hyväkuntoista vartaloa.

Vierailija
17/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:19"]

Laiha läski = kevyt ja pieni, mutta rasva% silti iso. Lopputulos jonka saavuttaa kun syö vähän eli pysyy kevyenä mutta ei liiku. Näyttää usein vaatteet päällä ihan hyvältä mutta nakuna löysältä taikinalta luurangon päällä.

[/quote]

Tämä on paras laihaläskin määritelmä mihin olen törmännyt. Onnittelut sinulle.

Minulla oli tälläinen hoito vuosi-pari sitten. Vaatteet päällä todella kaunis, seksikäs ja viehättävä tapaus. Ilman vaatteita ei niin seksikäs ja viehättävä enää, koska vaikka varsi oli hoikka, niin se oli myös valitettavan löysä. Tapojeni vastaisesti ajattelin jopa joskus että olisi edes kunnolla bootylicious niin tästä kropasta voisi saada jotain irtikin.

Sanomattakin selvää että nainen söi päivässä varmaan 1200 kcalin edestä joten pysyi hoikkana  ja näytti upealta saappaissa ja pillifarkuissa. Nykyään osaan nähdä näisissä tämä tempun läpi.

-mies-

Vierailija
18/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä hän minun ystäväni on ja sen osoittaa sekin, että kertoi rehellisen mielipiteen. 

En nyt ihan tuollainen ole kuin linkatuissa kuvissa. On mulla käsissä ja pohkeissa hyvät lihakset, mutta ei juuri muualla...  Eikä liiemmin selluliittiäkään. 

Enkä ota onkeeni vastauksista, kun faktahan on se, että en urheile niin paljoa että lihakset tulisivat esille, mutta en nyt mikään sohvan jatkekaan ole. 

Kiitos jokaiselle, nyt ymmärrän vähän paremmin mitä ystävä tarkoitti ;)

Vierailija
19/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuota mitä muutkin aikaisemmin sanoivat. Laiha joka ei harras liikuntaa, eli ei ole ollenkaan lihaksia. Tarkoittaa myös sitä, että ystäväsi on epäkohtelia ja ilkeä

Vierailija
20/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin silti laiha-läski kuin läski-läski, eli ei huolta ap. :) Ystäväsi on kyllä moukka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi