Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin jälkeen alkaa järkyttävä kutina. Mitä tehdä?

Vierailija
13.02.2014 |

Onko kellään muulla samanlaista? Mikä tähän auttaisi? Olen tapaillut erästä miestä nyt muutaman kerran, ja olemme harrastaneet kortsun kanssa seksiä. Koskaan ennen ei oo ollut ongelmaa exän kanssa ilman kortsua tai kortsun kanssa. Nyt kuitenkin aktin jälkeen (ehkä tunti menee) alkaa kutittamaan ihan sietämättömästi tonne emättimen suulle ja alakerta on muutenkin arka, punoittaa ja vähän kipeäkin.

Mistä hitosta tää voi johtua? Viimeksi kutina kesti päiviä, mietin jo lääkäriin menemistä.. Lähti sitten kuitenkin pois, olin joka päivä laittanut emättimeen ja sisäisiin häpyhuuliin kookosöljyä ja hengaillut himassa ilman alkkareita. Nyt eilen tuli taas sama homma, ja alapää on ihan tulessa. En voi keskittyä tältä kutinalta mihinkään. 

Kortsut olivat samanmerkkisiä kuin mitä mulla oli exän kanssa, eli niistä ei pitäisi johtua..? Tosin ennen tätä miestä olen viimeksi kortsun kanssa sekstaillut monta vuotta sitten. Yhdynnän aikana en tuntenut kipua tai kirvelyä, mies hoiti esileikin kyllä hyvin ja olin tosi kostea eli liukkarille ei mielestäni ollut tarvetta.

Voiko monen kuukauden tauko seksistä vaikuttaa paikkojen ärtymiseen? Ihmetyttäis kyllä.. Ollaan harrastettu myös suuseksiä, mut eikai sen pitäisi tähän vaikuttaa.

Mitä tälle vaivalle voisi tehdä? Todella kiusallista harrastaa ihanasti seksiä, ja minä paikkoineni kanssa kärsin kutinasta ja toivun aktista viikon. Eikä muutenkaan ole kiva istua töissä ja miettiä vaan tätä kutinaa... :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen lateksille? Osta kalliimpia kortsuja. Ja kokeile samalla canestenia, jos se auttas, eli jos meneekin hiivan suuntaan?

Vierailija
2/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen lateksille? Osta kalliimpia kortsuja. Ja kokeile samalla canestenia, jos se auttas, eli jos meneekin hiivan suuntaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ollut noita hiivatulehduksia joskus, ja olen saanut ne pois suunkautta otettavalla lääkkeellä. Voiko tuota Canestenia laittaa emättimen suulle aina seksin jälkeen? Tai siis voiko tolle lääkkeelle jotenkin "turtua" ja sit lopulta se ei enää tehoakkaan..

Mulla ei pitäisi olla lateksiallergiaa.. Joskus tehtiin allergiatestit ihottumien takia, ja siinä taidettiin testata. Tosin en sitten tiedä miten luotettavia noi prick-testit ovat. Tosin allergian puolesta voisi puhua se, että otin nyt äsken zyrtecin ja edes vähän helpottaa. Myös viimeksi menetin hermot tuohon kutinaan parin päivän kohdalla, otin Ataraxin yöksi (oli vaan pakko saada jotain tainnuttavaa ja nukkua), aamulla olo oli jo helpompi.

AP

Vierailija
4/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä menisin sinuna lääkäriin. Voi olla allergiaa, voi olla joku tulehdus (hiiva), mutta et saa sitä kotikonstein selville. Tehokkain ja nopein tapa on selvittää syy ja oikea hoito lääkärin kautta. 

Vierailija
5/10 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on mitään muuta tulehdusta kuin korkeintaan sitä hiivaa. Ei kai se muuten ajankuluessa helpottaisi? Joskus ollut bakteeritulehdus, ja oireet erityyppisiä. Kutinaa kyllä, mutta erilaista.

Ehkä voisin kokeilla nyt tota canestenia, jos se auttaa niin sittenhän se on selvä. Jos rupee aina tulee seksin jälkeen näitä hulluja kutinoita, niin pakko kai se on sitten lääkäriin mennä :(. Viimeksi kävin myös epämääräisten (paljon pienemmät tähän verrattuna) kutinoiden takia lääkärissä, ei osannut sanoa mitään. Limakalvot ovat kuulemma kuivat ja niitä pitäisi rasvailla, sitä olen tässä yrittänytkin..

Vierailija
6/10 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset rauhottukaa spermaa on voinut sekoittua emättimen bakteerikantaan ja sotkea ph arvot tähän kutinaan luultavasti auttaa se että tekee pienen "liuoksen" mihin tulee vettä ja ruokasoodaa sillä kun alapään huuhtoo pitäisi auttaa normaalia kemiaa.

Vierailija
7/10 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai seksin aikainen hankaus. Itselläni tulee tätä sisempien häpyhuulien kutinaa ja kirvelyä ja jopa turpoamista nykyisen kumppanin kanssa useinkin ja kestää päiviä. Voi johtua siis hankauksesta tai liian kuivista limakalvoista. Liukkari saattaa kans auttaa vaivaan.

Vierailija
8/10 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä pesulla.

Vierailija
9/10 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla bakteerivaginoosi? Bakteerivaginoosin aiheuttaa emättimessä luontaisesti esiintyvän bakteeritasapainon häiriintyminen.[6] Tavanomainen bakteerikanta muuttuu ja bakteerien kokonaismäärä lisääntyy sata- tai tuhatkertaiseksi.[2] Riskitekijöitä ovat esimerkiksi emättimen suihkuttaminen, uudet tai useat seksikumppanit, antibiootit ja kierukan käyttö.[6] Bakteerivaginoosia ei kuitenkaan pidetä sukupuolitautina.[7] Tautiepäilyn perustana ovat oireet, ja diagnoosi voidaan vahvistaa, jos tutkitun valkovuodon mukaan emättimen pH-arvo on tavallista suurempi ja siinä on runsaasti bakteereja.

Vierailija
10/10 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku allergia kumille.Nykyään ei tiedä mitä niihin ängetään että saadan halvemmalla tehtyä.Hiivahan ei lähde itsestään se täytyy aina hoitaa lääkityksellä.