Mies väittää minua aivopestyksi (uskonnollisuus)
Olen ollut uskonnollinen (kristitty) koko ikäni ja kulkenut srk:n tapahtumissa aktiivisesti. Nyt olen kuitenkin huomattavasti vahvistunut uskossani ja oivaltanut, että haluan elää sen mukaisesti. mies väittää minua aivopestyksi. Hän ei ymmärrä, ettei kukaan minua kiellä juomasta esim. humalahakuisesti, en vain itse halua. Olemme seurustelleet 7v eikä mies halua vielä naimisiin. Itse koen esiaviollisen seksin tukalaksi, eikä minulla ole enää halua siihen. Taas: asia on lähtöisin halustani toimia Jeesuksen neuvojen mukaisesti, ei ulkopuolisesta pakottamisesta. Mies kokee tulleensa huijatuksi. Neuvoja?
Kommentit (56)
Kiitos 28 Nuori herra, siunausta sinulle. Ap
Ei kannata olla suhteessa ihmisen kanssa, jolla on täysin erilaiset arvot kuin itsellä. Se on huono pohja rakentaa parisuhdetta ja luo ristiriitoja perheen sisälle. Suosittelen miettimään, onko tämä parisuhde juuri sitä mitä haluat vai voisitko harkita rinnallesi uskovaista miestä, jonka kanssa voisit jakaa saman arvomaailman? Ette kuitenkaan ole vielä naimisissa, joten sinulla on vielä mahdollisuus valita toisin.
Hienoa, että kuuntelet Jumalan ääntä ja pyrit elämään Jeesuksen neuvojen mukaisesti. Koska miehesi ei näin tee, elätte väistämättä ristiriitaista elämää, joka ei tue sinua elämään Jeesuksen oppien mukaan. Tämä luo elämääsi niin kovaa ristiriitaa, että harkitse tarkkaan, voitko enää jatkaa suhteessa. Kannattaa myös rukoilla asian puolesta!
Tsemppiä! :)
Darwinin evoluutioteoriaan on helppo uskoa, koska evoluutiota tapahtuu koko ajan ja siitä on todisteita. Uskon kyllä Jumalaaan, kun se näyttäytyy ja Jeesuksen ihmetekoihin, kun joku ihminen oikeasti kävelee veden päällä tai parantaa ihmisiä koskettamalla.. Ei ole ihme, että Jeesus silloin aikoinaan ristiinnaulittiin Jumalan pilkasta, koska ne jutut menevät samaan propaganda kategoriaan kuin vaikka Hitlerin jutut. Jotkut on helposti aivopestäviä ja jotkut ymmärtää kritisoida.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:06"]
Raamattu myöskin käskee olla eroamatta, jos ei-uskova haluaa olla yhdessä. Mies ei halua erota. En halua minäkään. Toisaalta olen surullinen ja eksyksissä miehen torjuvan käytöksen vuoksi. Hän kuitenkin sanoo, että haluaa elää loppuelämänsä kanssani ja että olen parasta hänen elämässään. Ap
[/quote]
Näin Raamattu sanoo, mutta ymmärsin, että ette ole naimisissa. Jos olette naimisissa, teidän tulisi jatkaa yhdessä, jos se ei-uskova puoliso näin tahtoo. Jos ette ole naimisissa, tämä Raamatun kohta ei koske teitä.
Uskovan on parasta mennä naimisiin uskovan kanssa. Jos siis olet vielä naimaton, etsi itsellesi uskova puoliso.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:25"]Ap varmasti taas huomasikin sen ikävän tosiasian, että pakanat eivät jaksa laittaa tikkua ristiin suhteensa eteen vaan heti nähdään ero ainoana ratkaisuna. Usko on pakanoille sellainen kauhistus, että hyppivät heti seinille.
Onneksi meillä on Herran tuki ja turva. Voimme tukeutua rukouksiin. Rukoilen puolestanne!
T: Nuori mies
[/quote]
Pakanoillahan on se oma pakanauskonto jota harrastavat oman uskonsa mukaan. Se on vähintään ihan yhtä arvokas, kuin kristinusko.
Ateisti taas tuskin on tyytyväinen, jos puoliso muuttuu uskonnollisemmaksi ja parisuhteen laatu heikkenee tämän vuoksi. Esim. seksi ja yhdessäolo vähenevät.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:44"]
Lisäyksenä: Mies on koko ajan siis ollut tietoinen uskonnollisuudestani eikä se ole häntä häirinnyt ennenkuin nyt, kun haluan elää uskoni mukaisesti. Olen siis ev.lut., kyse ei ole mistään lahkosta. Ap
[/quote]
No voi hyvänen aika. Kaipa se 7 vuoden päästä pienesti alkaa ärsyttää jos ennen normaalisti elänyt puoliso lopettaa seksin kokonaan ja alkaa elämään aivan eritavalla. Kyllä se aivopesulta kuulostaa.
[/quote]
Tuohonhan on ihan helppo ratkaisu. Menette naimisiin.
Haluaisiko mies mennä kanssasi naimisiin, jos kuitenkin sinua rakastaa? Sehän ratkaisisi seksiasiankin.
Shalom! Itse olen myös uskossa Jeesukseen, joten ymmärrän tilanteesi. Itse miettinyt samoja asioita, rukoillut vastauksia Jumalalta, kun rakkaus vei mennessään. Itse olen löytänyt tälläisia vastauksia Raamatuun vedoten, kuten Paavalin kirjeisiin. Jos nainen ja mies yhtyvät toisiinsa silloin he ovat Jumalan silmissä "naimisissa" eikä silloin saa toista hyljätä. Jos uskosta osaton mies tai nainen suostuu asumaan uskovan kanssa niin niin asukoot. Tärkein minusta on kuitenkin se jos on jo yhdytty niin silloin ei saisi jättää toista, toki se joka ei ole uskossa voi tietty lähteä suhteessa, koska hänellä ei ole samaa ymmärrystä asian vakavuudesta kuin uskovalla eikä häntä siitä syystä saa ihminen myöskään tuomita. Olen sitä mieltä että sen minkä valitsee niin on myös itse kestettävä seuraukset siitä eikä lähettävä karkuun. Koska mistä tiedät ihminen voitko pelastaa miestäsi-tai nainen miestäsi? Parempi keskittyä säännölliseen yhteyteen Jumalan kanssa ja elellä niin kuin Paavalikin sanoi että eläkää te miehet- ja naiset kun ei sitä toista olisikaan, sillä muutoin te vaan murehditte maallisia asioitanne ja keskitytte ihmiseen enemmän mitä itse Jeesukseen. Kaikki hyvä tulee ylhäältä, otetaan se lahjana. Mitään ei olla ansaittu. Eletään rakkaudessa ja sovussa ja kärsivällisyydessä kantaen toinen toisemme kuormia. Ole siunattu <3
Shalom! Itse olen myös uskossa Jeesukseen, joten ymmärrän tilanteesi. Itse miettinyt samoja asioita, rukoillut vastauksia Jumalalta, kun rakkaus vei mennessään. Itse olen löytänyt tälläisia vastauksia Raamatuun vedoten, kuten Paavalin kirjeisiin. Jos nainen ja mies yhtyvät toisiinsa silloin he ovat Jumalan silmissä "naimisissa" eikä silloin saa toista hyljätä. Jos uskosta osaton mies tai nainen suostuu asumaan uskovan kanssa niin niin asukoot. Tärkein minusta on kuitenkin se jos on jo yhdytty niin silloin ei saisi jättää toista, toki se joka ei ole uskossa voi tietty lähteä suhteessa, koska hänellä ei ole samaa ymmärrystä asian vakavuudesta kuin uskovalla eikä häntä siitä syystä saa ihminen myöskään tuomita. Olen sitä mieltä että sen minkä valitsee niin on myös itse kestettävä seuraukset siitä eikä lähettävä karkuun. Koska mistä tiedät ihminen voitko pelastaa miestäsi-tai nainen miestäsi? Parempi keskittyä säännölliseen yhteyteen Jumalan kanssa ja elellä niin kuin Paavalikin sanoi että eläkää te miehet- ja naiset kun ei sitä toista olisikaan, sillä muutoin te vaan murehditte maallisia asioitanne ja keskitytte ihmiseen enemmän mitä itse Jeesukseen. Kaikki hyvä tulee ylhäältä, otetaan se lahjana. Mitään ei olla ansaittu. Eletään rakkaudessa ja sovussa ja kärsivällisyydessä kantaen toinen toisemme kuormia. Ole siunattu <3
Kyllä se niin taitaa mennä, että Jesse ja järki ei mahdu samaan päähän yhtäaikaa. Itsekkin olisin todella pettynyt, jos nainen 7-vuoden parisuhteen jälkeen hurahtaisi.
Mies on varmasti pettynyt, kun olet 7 vuotta harrastanut seksiä ja nyt yhtäkkiä kieltäydyt siitä jeesukseen vedoten. Kuulostaa hurjalta! Toivottavasti mies haluaa mennä pikaisesti naimisiin kanssasi, jos kerran haluaa pysyä yhdessä. Tällöin saisi seksinsä takaisin ja sinä voisit rauhassa elää uskosi kanssa.
Ps. Kieltämättä kyllä hieman ylikoulutetulta kuulostat uskovaiseksi, nyt kun kerran sitä kysyit. Toisaalta, maisteri nyt ei ehkä oo niin kovin iso juttu enää nykyään. Mutta lukenut ihminen, jne.
Miehesi on tämän nykyisen hipsteriajattelun uhri, jossa kaikki uskonnollinen nähdään automaattisesti negatiivisena. Itselleni kelpaisi koska vain uskova vaimo, vaikka itse agnostikko olenkin.
Valitettavasti tuo taitaa olla ylitsepääsemätön este suhteenne jatkumiselle. Toisaalta, on niitä vapaana vielä järkeviä ja suvaitseviakin miehiä.
T. Mies.
Itse uskon Jeesukseen, mutta en sillä tavalla kuten aktiiviset Raamatun lukijat, jotka eivät muihin uskontoihin ole perehtyneet. Uskon sielunvaellukseen ja minulla on oma maailmankatsomukseni, jota kukaan ei ole minulle aivopessyt, vaan olen koonnut palaset kasaan ihan itse.
Olen kyllästynyt ateistien keskustelutaitoihin. En voi olla hymistelemättä, kun jatkuvasti törmää niinkin alikehittyneeseen argumenttiin kuin, "järjellä mietittynä", "kukaan järkevä ei"
Koittakaa ymmärtää nyt sillä järjellänne, mitä teillä niin paljon enemmän on, kuin uskovilla, jonkun nollatutkimuksen perusteella, että viestinn ei muutu yhtään sen paremmaksi jos lisäätte siihen perään tai eteen jonkun seuraavista:
-niin se vaan on.
-fakta on näin
-järjellä ajateltuna
-tai joku muu ad hominem tyyppinen pieraisu.
Tiedän että ateistien ajattelu tapa on erilainen kuin henkisillä ihmisillä, siksi on turha ketään aivopestä. Se on vähän sama kun huutaisit ruotsiksi jollekin kiinalaiselle.
Ateisti miehellä ei YK: ihmisoikeuksien jonkun pykälän pohjalta ole mitään nokan koputtamista aloittajan kirkossa käymisen suhteen. Voit siis nauraa sille ja käskeä pitämään turpansa kiinni.
Minun isovanhemmistani mammani on ollut uskovainen jo nuoresta asti, kun hän tapasi pappani ei pappa todellakaan ollut uskossa. Poltti ja ryyppäsi sillon tällön. Mammani rukoili päivittäin pelastusta miehelleen ja nykyään pappanikin on uskossa. Heillä on yhteiseloa takana 65 vuotta.
Omista vanhemmistani äitini on uskossa, isäni ei. Heillä puolestaan on yhteiseloa takana 40 vuotta. He ovat mielestäni hyvä esimerkki sinun kaltaisestasi tapauksesta. Tosin isäni ei ole koskaan yrittänyt muuttaa äitiäni tai äitini isääni. He ovat antaneet molempien olla omat itsensä. Äitini rukoilee päivittäin isäni puolesta, isääni asia ei häiritse. Isäni on ryypännyt ja polttanut, lopettanut molemmat terveytensä takia. Avioliittoon he tosin ovat menneet nuorena, joten tuo esiaviollinen seksi ei tässä kohtaa täsmää.
Mutta kuten sanoin, heillä on mennyt hyvin 40 vuotta ja tätä menoa vuosia tuntuu olevan vielä monet edessä. Äitini ei ole missään vaiheessa tyrkyttänyt uskoaan isälleni (saatikaan muille). Ei ole pakottanut tätä mihinkään, ja isäni on saanut tehdä kuten lystää.
Ap varmasti taas huomasikin sen ikävän tosiasian, että pakanat eivät jaksa laittaa tikkua ristiin suhteensa eteen vaan heti nähdään ero ainoana ratkaisuna. Usko on pakanoille sellainen kauhistus, että hyppivät heti seinille.
Onneksi meillä on Herran tuki ja turva. Voimme tukeutua rukouksiin. Rukoilen puolestanne!
T: Nuori mies