Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräyttäisitkö kampaajan veronkierrosta?

Vierailija
13.02.2014 |

Tuttu kampaaja tekee omassa liikkeessään melko vähän duunia. Pitää lähes aina viikonloput ja maanantait vapaana, eikä tee mitenkään järkyttävän pitkää päivää muutoinkaan, joskus tietty pidempiäkin päiviä.

On kertonut saavansa tosi hyvin asumistukea kun on niin pienet tulot. Kuitenkin on rahaa käytössä hyvin ja tekee muutaman ulkomaanmatkan joka vuosi, sekä shoppailee huoletta.

On pienessä hiprakassa vahingossa paljastanut tekevänsä osan pimeästi. Ja kun esim. saikulla oli viikon, totesi, että "no, kun menen taas töihin, saan sitten sitä rahaa ens viikolla". Eli siis, saa heti käteistä toisin sanoen.

Itse teen duunia ja elän ihan kädestä suuhun, niin kyllähän tuo harmittaa. Etenkin kun hän leveilee rahoillaan.

Ei ole hyvä kaveri, lähinnä tuttava.

Mitä tekisit, käräyttäisitkö verotarkastajalle? Ja ottavatko ne edes todesta ihmisten ilmiantoja?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan onnittelisin että jollain on mahdollisuus pistää kampoihin tälle verohelv... hyvinvointiyhteiskunnalle. Itsellä keinot rajoittuvat lähinnä kaiken kulutuksen ohjaamiseen ulkomaille.

Vierailija
22/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä, kyllä niillä on keinot todistaa tuo veronkierto. Ottaa kyllä päähän elättää tuollaisia vapaamatkustajia. Kaikkia rehellisiä yrittäjiä tuollainen härskiys vituttaa. Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käräyttäisi missään tapauksessa.

Ja en silti itse työskentele alalla, jossa tuollainen toiminta olisi mahdollista eli en aja "omaa asiaani" vaan peräänkuulutan suvaitsevaisuutta pikemminkin kuin kyttäysmentaliteettia. Jos tulot ovat kirjalla niin pienet, että tarvitsee asumistukea niin minua ei yhtään harmita jos ko. köyhä ihminen saa jostain pimeää helpotusta elämiseensä.

En myöskään "huoli" kuittia omalta kampaajaltani, kosmetologiltani, pikkuisesta lähileipomosta, pizzeriasta jne.

Katson, että on heidän omantuntonsa ja taloudellisen tilanteensa sanelema asia, miten tilitysten kanssa toimivat.

Siivoajalta tosin huolin, koska ne tarvitaan kotitalousvähennykseen.

Tilanteen mukaan siis.

Vierailija
24/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:11"]

Jos tulot ovat kirjalla niin pienet, että tarvitsee asumistukea niin minua ei yhtään harmita jos ko. köyhä ihminen saa jostain pimeää helpotusta elämiseensä.[/quote]

Mutta jos ihmisellä on pimeitä tuloja, niin hänen tulonsahan ovat oikeasti paremmat kuin paperilla. Silloin hän ei välttämättä tarvitse asumistukea eikä hänen kuuluisi sitä saada, jos kaikki tulot olisi ilmoitettu asianmukaisesti.

Vierailija
25/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:11"]

Jos tulot ovat kirjalla niin pienet, että tarvitsee asumistukea niin minua ei yhtään harmita jos ko. köyhä ihminen saa jostain pimeää helpotusta elämiseensä.[/quote]

Mutta jos ihmisellä on pimeitä tuloja, niin hänen tulonsahan ovat oikeasti paremmat kuin paperilla. Silloin hän ei välttämättä tarvitse asumistukea eikä hänen kuuluisi sitä saada, jos kaikki tulot olisi ilmoitettu asianmukaisesti.

[/quote]

Tuskinpa ne tulot niin isot ovat, että oleellisesti tuohon vaikuttaisivat.

Ja jos ovatkin, niin en koe, että on minun asiani TUOLLAISISSA asioissa toimia muiden ihmisten omatuntona. Eri asia sitten jos tietäisin jonkun tekevän jotain mielestäni oikeasti väärää kuten vaikka kaltoinkohtelevan lapsiaan, hyväksikäyttävän vanhusta tms.

Vierailija
26/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sillä aika hyvät pimeät tulot on kun on varaa kuluttaa, elää leveästi ja matkustella huoletta. Ja samaan aikaan ottaa vastaan tukia oikeilta veronmaksajilta.

Vierailija
27/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan käräyttäisi. Oma kampaajani toimii samalla tavalla ja saan ilman kuittia hiusteni leikkauksen 10 e halvemmalla kuin kuitilla. Iso hintaero minullekin, koska kituutan minimituloilla.

Vierailija
28/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eläkevakuutusta on pakko silloin maksaa tosi pienten tulojen mukaan, koska saa hyvin asumistukea. Ja entäs jos sairastuu. Että itselleen tulevaisuutta ajatellen kuoppaa kaivaa. Taitaa olla ko. kampaaja melko nuori, eikä vielä ajattele tuommoisia asioita.

Vierailija
29/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei tuo kuittipakkokaan pimeätä työtä vähennä. Minun kampaajani tekee kotonaan tai asiakkaansa luona. Ja näistä töistä ei mitään kuitteja jaella. Ja mitenkäs todistat kun työ on maksettu käteisellä. Ja teen minäkin pimeitä hommia. En kerro mitä.

Vierailija
30/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama jos ihmiset tekee pimeetä työtä muutaman kympin-pari sataa kuussa. Mutta jos oikeesti on kyse jos sadoista euroista, saatika tonneista...niin kyllä käräyttäisin!!

Vierailija
31/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajahan on toiminimi, hänen yrityksen rahat on hänen rahat

Vierailija
32/34 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta kyllähän toiminimelläkin olevan yrittäjän pitää verot maksaa.

Vierailija
33/34 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuota tekee sikäli kun nyt enää edes kukaan maksaa käteisellä. 

Sitäpaitsi et voi tietää millä rahalla hän muuten kustantaa elämänsä, onko voittanut jostain rahaa tai perinyt. Älä ole kateellinen muille, keskity omaan elämääsi ja sen kohentamiseen. 

Vierailija
34/34 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tuttu joka esittää jotain pienituloista ja jopa vähäosaista. On kuitenkin rikkaiden vanhempien jälkeläinen ja pian varmasti tulossa isot perinnöt. Hän saa /on saanut myös taatusti rahaa jostain muusta kuin osa-aikatyöstään matalapalkka-alalla. No se ei kuulu kellekään, mut huvittavinta on kun hän elää kuitenkin kuin keskiluokka, ostaa ihan tosta noin vaan monen tonnin koiran, vie (maksaa) itsensä lisäksi jälkikasvunsa, kanarialle, viimeisin oli kai 2-3 tonnin sähköpyörä jota käyttää kai aika vähän, asunnon osto oli myös jutuissa mukana, lapsenlapsia kuskaa millon minnekin, eli rahaa on, mutta esittää ja puhuu että on vähävarainen. Mietinkin joskus että onko hän niin tyhmä että ei ymmärrä muiden tajuavan näitä ristiriitoja vai tekeekö jopa tietoisesti tuota. Hän on muutoinkin persoona joka edittää jotain roolia, siis jotain mikä ei ole oikea minä, joten tämä voisi mennä siihen samaan persoonallisuuspiirteeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi