Slinda pillerit - akne
Onko muilla kokemusta kyseisistä pillereistä?
Olen syönyt nyt vähän yli kuukauden pillereitä ja naama on mennyt aika huonoon kuntoon. Leuka, kasvojen reunat ja otsa aivan täynnä pientä, ja vähän isompaakin näppyä. Mitään ihonalaisia tulehtuneita jättifinnejä ei onneksi ole.
Näitä pillereitä nimenomaan lääkäri mainosti sillä, etteivät aiheuta aknea niin kuin monet minipillerit tekee.
Onko jollain ollut samanlaista tilannetta? Lopetitko vai jatkoitko käyttöä? Jos jatkoit niin paheniko vai paraniko akne?
Kommentit (24)
Ainahan minipillerit voi aiheuttaa aknen.
Mulla vaihdettiin pillerit diane novasta slindaan migreenin takia. Iho pysyi hyvänä slindalla enkä huomannut muutenkaan mitään muutoksia mielialassa eikä ollut limakalvojen kuivuutta yms. (mulla ei yleensäkään tule kovin herkästi haittavaikutuksia pillereistä). Slindassa on myös diureettinen vaikutus, eli kroppaan ei kertynyt nestettä samalla tavalla kuin joidenkin aiempien pillerien kanssa, joten tykkäsin kovasti tästä merkistä.
Mutta kiva pikku ylläri löytyi työterveystarkastuksen yhteydessä: maksa-arvot olivat ampaisseet katosta läpi. 😅 Gynen ohjeistamana siirryin takaisin luonnollisia hormoneja sisältäviin yhdistelmäpillereihin ja nyt kaikki onneks taas ok.
Ite oon kamppaillut aknen kanssa 3-4 vuotta ja syönyt parit antibioottikuurit, jotka on aina auttanut väliaikaisesti. Lääkäri ehdotti sitten käytettäväksi Slindoja, koska mulle ei muut pillerit käy migreenin takia ja niiden pitäisi kuulemma auttaa aknen kanssa.
Noh tilanne on tällä hetkellä se, että iho edelleen kauheassa kunnossa ja pillereitä syöty about 3 kuukautta. Naaman tulee jatkuvalla syötöllä kipeitä, syvältä puskevia patteja sekä pieniä näppyjä T-alueelle. Kävin epätoivoisena sitten ihotautilääkärillä, joka määräsi kylkeen antibiootit ja kehotti käyttämään minipillereitä sen 6 kuukautta, että näkee niiden ns. "todellisen vaikutuksen".
Vielä en siis ole ajatellut luovuttaa Slindojen suhteen ja toivon, että Slindat + antibioottikuuri -yhdistelmä auttaisi pidemmän päälle. Muita haittavaikutuksia mulle ei ole Slindoista oikeastaan tullut. Itsetunto tietenkin romuna ihon takia, mutta yritän pysyä positiivisena ja katson tilannetta uudelleen noin 3 kuukauden päästä.