Kai te lottoa pelaavat ymmärrätte, miten pieni se voittotodennäköisyys on?
Se on sama kun piilottaisin setelinipun yhden ratapöllin alle Helsinki-Rovaniemi-raiteella ja sun pitää arvata minkä pöllin alla se on.
Kommentit (25)
Hyvä kun muistutit, pitääpä lotota.
Ja silti kolmisenkymmentä kertaa joku tai jotkut saavat seitsemän oikein vuoden aikana.
Hauska vertaus mutta ap:n mainitsema esimerkki on monta kertaa todennäköisempi kuin lotossa voittaminen. HKI-Rovaniemi-radalla on ratapöllejä ehkä 2-3 miljoonaa, kun lotossa voittaminen on 1:15 miljoonaa
Eurojaska on lottoakin paljon vaikeampi.
Silti joku hannuhanhi tekee rivin tai kaksi ja kuittaa kymmenet miljoonat.
Se kuuluu vapaan viikonlopun rutiineihin. Olutta ja lotto.
Niin. Jos todennnäköisyyksiä laskee, niin toki todennäköisyys olla voittamatta on 100% sille, joka ei pelaa. Voiton todennäköisyys on pieni, mutta sellainen on kuitenkin olemassa. Mutta vain sille, joka pelaa.
Se onkin sellaista hupia ja viihdettä, en suunnittele talouttani oletetun lottovoiton pohjalta. Useimmat ihmiset käyttää rahaa johonkin turhakkeeseen.
Niin, mutta sillä eurolla tai kahdella saan sen pienen pienen mahdollisuuden voittaa. Eikä pidä unohtaa pienempiäkin voittoja, muutama tonnikin on kiva yllätys.
Jotkut asiantuntijaihmiset puhuvat, että pitäisi sijoittaa, mutta en minä näe, että se pari-kolmekymppiä vuodessa minusta osakemiljonääriä tekisi.
On se isompi kuin niillä jotka eivät ole lottoa laittaneet.
Se on silti todennäköisempää kuin rikastua työnteolla.
Eikös joku tubettaja ostanut tyyliin miljoonalla lottokuponkeja ja voitti niistä sitten about 800 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos todennnäköisyyksiä laskee, niin toki todennäköisyys olla voittamatta on 100% sille, joka ei pelaa. Voiton todennäköisyys on pieni, mutta sellainen on kuitenkin olemassa. Mutta vain sille, joka pelaa.
You miss 100% of the shots you don't take.
-Wayne Gretzky
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You miss 100% of the shots you don't take.
-Wayne Gretzky
Juurikin näin. VAin veikkaamalla voi voittaa.
Lotto on kusetusta. Kukaan ei tunne yhtäkään lottomiljonääriä.
Kyllä minulla on sen euron verran silloin tällöin laittaa tuollaiseen hupiin.
Sehän on ihan fifty fifty, joko on oikein, tai sitten väärin.
Vierailija kirjoitti:
Lotto on kusetusta. Kukaan ei tunne yhtäkään lottomiljonääriä.
Minä tunnen lottomiljonäärin lapsen. Lasketaanko se?
Minulla on joka viikko rivi lottoon ja eurojackpottiin. Joskus tulee pikkuvoittoja.
Tottai tiedän että täyspottiin todennäköisyys on mitätön. Mutta useimmititen sieltä joku onnekas sen viikoittain saa.
Lottovoitosta voi vaan unelmoida. Mutta jos ei ole rivi vetämässä, silloin unelmalla ei ole edes mitään toivoa.
Tietysti ymmärrän. Ei kai kukaan pelaa arpajaispelejä sillä ajatuksella, että ne olisivat hyvä sijoituskohde.