Miksi suomalaista hyppyrinenää pidetään rumana?
Sehän on söpö. Sellainen kuin esim. Katri Kulmunilla.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa erilaisia hyppyrityyppejä. Yksi on "savolainen hyppyri", jollainen oli esim. Spede Pasasella. Pidempi malli.
Sitten on esim. Sabina Särkän ja Viivi Pumpasen tasapainoiset hyppyrit.
Katja Ketulla ja Erika Vikmanilla on myös hyppyri, mutta voimakkaammin erottuva sellainen.
Savolaista hyppyriä edustavat minun silmääni myös Harry ja Meghan.
Harry ja William ovatkin vinhan näköinen sisaruspari: molemmilla pitkät nenät, mutta toisella sivuprofiili on kyömy ja toisella hyppyri. Melkein kuin nenät olisi leikattu samasta pahvista samalla kertaa.
Totta! Hyvä huomio. Meghanin nenä on tosin leikattu, mutta ovat silti nenäkaksoset Harryn kanssa.
Meghanin nenäleikkaus on kuitenkin ollut varsin hillitty, versus tosiaan nämä vanhan polven jenkkinaisten leikkaukset.
Toisaalta jos nenä luonnostaan on hyppyrin mallinen, siitä on helpompi poistaa se pyöreys päästä kuin alkaa kääntää koko nenän muotoa toisinpäin. Siksi esimerkiksi Angelina Jolien nenä on merkittävästi onnistuneempi kuin Tori Spellingin.
Mila kuniksella ja lily Collinssilla on myös hyppyri. Yllättävän monella näyttelijällä on.
Kyllä kun katsoo maailman seksikkäimpiä naisia ja miesten suosikkeja, niin kaikilla on hyppyri.
Marilyn Monroe,
Pamela Andersson,
Scarlett Johansson
Hyppyrinenä on seksikäs ja persoonallinen!
https://anna.fi/sara-parikka/wp-content/uploads/sites/20/2016/08/Collag…
Sara Parikalla on ruma nenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa erilaisia hyppyrityyppejä. Yksi on "savolainen hyppyri", jollainen oli esim. Spede Pasasella. Pidempi malli.
Katja Ketulla ja Erika Vikmanilla on myös hyppyri, mutta voimakkaammin erottuva sellainen.
Harry ja William ovatkin vinhan näköinen sisaruspari: molemmilla pitkät nenät, mutta toisella sivuprofiili on kyömy ja toisella hyppyri. Melkein kuin nenät olisi leikattu samasta pahvista samalla kertaa.
Eikös silloin tule samanlaiset jos leikataan samalla kertaa samasta pahvista?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali nenä. Olet ilkeä kiusaaja. Laita tänne kuvia omasta naamastasi ilman meikkiä oikein zoomattuna nenän ihohuokosiin. Sitten voidaan arvioida onko sulla ruma nenä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole! No tuo kuva on ilman meikkiä ja tosi läheltä. Kun katsoo muita kuvia, niin ihan hyppyri.
Minulla on hyppyri ja jotkut ovat jopa kyselleet onko leikattu. Ei omasta mielestäni kyllä näytä yhtään leikellyltä, mutta kai sitä nykyään oletetaan, että mikään ei ole omaa.
Kyllä se "hyppyrinenä" on paljon paremman näköinen kuin joku kyömynenä joka näyttää ihan kuin joku kuvottava sarvi olisi kasvanut keskelle naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuprofiili on "ruma" hyppyrin takia. Suomalaisilla on aika rumat nenät.
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin lähes koko maailmalla on "rumat" nenät.
Afrikkalaisilla leveät, lihaisat ja lättänät, kaakkois- ja itäaasialaisilla matala nenänvarsi, leveä ja usein myös hyppyri, ja Lähi-idässä ja Etelä-Euroopassa isot, pitkät koukkunokat.
Kyllä vain. Kauniita ihmisiä on tosi vähän ainakin Suomessa.
Kannattaa muistaa ja ymmärtää että kauneus ei ole objektiivinen käsite. Omia kauneuskäsityksiään yleistävä vaikuttaa nykymaailmassa juntilta.
On se. Tietyt mittasuhteet pitää olla kasvoissa jotta ihminen voidaan luokitella kauniiksi.
Joo niin pitää. Kun katselee ihmisiä niin harvassa on "10-tason" miehet ja naiset. Täytyy myöntää että oma silmä on aika kriittinen. Muotovalioita on vähän, jos pelkkää ulkoista habitusta katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös silloin tule samanlaiset jos leikataan samalla kertaa samasta pahvista?
Riippuu siitä, onko pahvi yksin- vai kaksinkerroin.
Mulla on kunnon aatelisnenä. Iso ja näyttävä. En mene leikkaukseen. Tällä mennään157
Suomalaisilla on pienet nenät, jos maailmanlaajuisesti tarkastelee. Moni koukku- ja lättänenäinen vaihtaisi mielellään suomalaiseen nenään. Eräs ulkolainen tuttu ihmetteli, että onko täällä ihmisillä luonnostaan noin nätit nenät.
Jaah, hyvä kysymys. Minulla on pieni ja siro hyppyrinenä joka ei mielestäni muistuta sian kärsää, mutta silti olen saanut kuulla sellaista. Ilmeisesti se possumaisuus (mitä minä en näe) koetaan rumaksi.
Itsellänikin on hyppyri ja kiusattukin siitä, mikä oli hämmentävää kun nämä samat pojat jotka possuksi ym. nimittelivät niin halusivat sitten kuitenkin olla kanssasi. Itselläni on nimittelystä jäänyt elinikäiset traumat ja koen olevani ruma, vaikka olen saanut hyvääkin palautetta ulkonäöstä ja miehet ovat kiinnostuneet jne. Tulee välillä ihan paha olo tällaisia keskusteluja lukiessa (ei kannattaisi edes näitä avata, tiedän). Toivoisin että jokaisen annettaisiin rauhassa olla sellainen kuin on ilman tiettyjen piirteiden äänekästä arvottamista jotenkin huonoksi/rumaksi. Kai maailman mahtuu neniä vaikka minkä muotoisia...
Suomalainen hyppyrinenä on usein suomalaisen oikomishoidon syytä. Ainakin ennen vedetti8n yläposkihampaita pois, kun oikaistiin hampaita. Yläleuka vetäytyy alemmaksi, jonka seurauksena nenä näyttää siankärsähyppyrimäelle.
Itselläni on selkeä hyppyri ja kun joskus kuulin olevani kaunis äiti korjasi "mutta tuo nenä..." Varmaan korjaisin jos olisi rahaa, mutta kyllä minua pidetään usein myös mallimaisen kauniina. Jotkut kyllä aivan haukkuvatkin possun näköiseksi, mutta toisaalta tällainen nenä tuo nuorekkuuttakin ja yhtään ihmissuhdetta ei ole nenän takia jäänyt väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisilla hyppyrinenä? Kellään minun tutullani ei ole sellaista. Olisiko se yleisempi joillain tietyillä paikkakunnilla?
Kun mietin että kenellä julkkiksella voisi olla hyppyrinenä mieleen tuli Katri-Helena. Mutta eihän hänellä kuvien perusteella sitä olekaa. Onko suomalaisten hyppyrinenä myytti?
Minulla oli ns. aatelisnenä ja se oli ihan ok. Kävin kuitenkin jossain vaiheessa kirurgilla ja halusin sen suoraksi. Siis vain muutama milli pois. Kirurgi veti kuitenkin reippaasti ja sai aikaan järkyttävän pottunokan. Tämä tapahtui ulkomailla eri mantereella.
Ai hyppyri/possunenä on aatelisnenä?
Os se ainakin juutalaisten klyyvareihin verrattuna parempi?
Aatelisnenä on suora ja ohut nenä. Ei ole suomalainen possunenä tai juutalaisten koukkunenä.
Kun puhutaan sivuprofiilista katsoen, niin eikös aatelisnenässä ole sellainen pieni kumpare siinä keskikohtaa vartta?
Ei siis kotkannokka, joka taas on kyömy. Ja ehkä suorakin on aatelinen, mutta ainakin olen ymmärtänyt aatelisen just semmoisena keskikyömynä.
Hyppyri taas on kuin hyppyri sivulta katsoen. Pottunokassa on pää pyöreä kuin peruna.
Pahin sellainen hyppyri, kun sivuprofiilissa näkyy hyppyrin alkukohdassa pieni selkeä vekki mistä pää kohoaa. En ole tiennyt että ylähampaiden oikominen voisi auheuttaa hyppyrin.
http://www.aljabri.com/blog/case-analysis-recessed-versus-forward-faces/
Tuollainen terve lievä hyppyrinenä on juuri täydellinen. Kertoo mm. hyvästä leukojen kasvusta.