Taas kipeänä! Mikä auttaa etten taas sairastu?
Vilustuin taas. Ei tästä tuu mitään kun pitäis olla kunnossa. Miten ehkäistä flunssaa?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:47"]Mäki haluun tietää!! Taas sängyn pohjalla.
[/quote]
Ai säkin.
D-vitamiini isoina annoksina auttaa. Kannattaa syödä kuurina talviaika. Itse otan vielä paremmin imeytyvää suihketta 150 mikrogr päivässä. En ole flunssassa ollut tänä talvena kertaakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:46"]
Vilustuin taas. Ei tästä tuu mitään kun pitäis olla kunnossa. Miten ehkäistä flunssaa?
[/quote]
Synnynnäistä immunodefektiä vastaan ei voi muuta kuin pestä ja desinfioida käsiä ahkerasti.
Liikunta ja monipuolinen ruokavalio
Onko syytä epäillä kotona tai töissä/opiskelupaikassa hometta? Aiheuttaa usein flunssan kaltaisia oireita. Etenkin jos oireet liittyvät tiettyyn paikkaan niin tätä on syytä epäillä, esim. pari päivää töissä ollessasi saat flunssan, kotona se paranee suht nopeasti, mutta töihin palattuasi olet hetken päästä jälleen flunssassa.
Itselläni turhat flunssat jäivät pois kun aloin syödä mustikoita päivittäin noin 2 dl.
Itselläni turhat flunssat jäivät pois kun aloin syödä mustikoita päivittäin noin 2 dl.
Syö maitohappobakteereja. Suoliston hyvä floora auttaa immuunipuolustusta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 22:12"]
Onko syytä epäillä kotona tai töissä/opiskelupaikassa hometta? Aiheuttaa usein flunssan kaltaisia oireita. Etenkin jos oireet liittyvät tiettyyn paikkaan niin tätä on syytä epäillä, esim. pari päivää töissä ollessasi saat flunssan, kotona se paranee suht nopeasti, mutta töihin palattuasi olet hetken päästä jälleen flunssassa.
[/quote]
Mulla oli vuosikaudet melkein jatkuvasti flunssa. Käytin kaikki vitamiinit ja poppakonstit, mutta ei auttanut. Kävi ilmi, että asunnossamme oli hometta. Kummasti lähti olo paranemaan, kun muutettiin sieltä pois.
Mulla oli pitkä jakso etten ollut flunssassa. Nyt talvella oon syönyt huonommin.
Onneksi en nyt ole kovin kipeä...puuta koputtaen.
Ap.
Mäki haluun tietää!! Taas sängyn pohjalla.