Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaanituttava suuttui?

Vierailija
31.10.2020 |

Tilanne on tämä. Vegaanituttavani aiheuttaa minulle emäntä päänvaivaa, kun hän tulee kylään. Yritän aina ihan tosissani tarjota hänelle sopivaa syötävää. Viime kerralla ruoassa oli mukana kermaviiliä, joten hän ei syönyt sitten mitään. En tehnyt asiaa tahallani, en vain muistanut ja pahoittelin. Hedelmät ja leipä eivät kelvanneet.
Nyt sitten menin hänelle kylään. Tarjolla oli ruokia, joissa kaikissa oli sipulia tai erilaisia papuja. Minä taas en voi niitä syödä (ibs). Hän suuttui, kun muka kostin viime kertaisen! Mitä ihmettä, hän siis vaatii erityiskohtelua, mutta ei itse ymmärrä vastavuoroisesti olla hyvä emäntä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin luontaistuotekauppaan ostamaan hunajaa. En löytänyt. Kysyin kassalta, "tämä on vegaanikauppa". Aa! ei eläimiä, ei mehiläisiä, ei hunajaa! Hunajan kauppaaminen onkin mehiläisten riistoa.

Mikä luontaistuotekauppa? :)

Vierailija
22/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nykyään tämä ihmisten kahtia jakaantuminen näissä syömisasioissa. Enää ei voida normaalisti joulupöydissäkään istua yhdessä.

Miksi ette? Kyllä meillä istutaan joulupöydässä yhdessä. Minä vegaani, lapset sekasyöjiä. Kenellekään ei ole ongelmaa.

Koska vegaanit eivät usein ymmärrä muiden näkökulmaa.

Mistäköhän sekin johtuu, että vegaanit aina ensimmäisenä tuovat esiin vegaaniutensa, ihan kuin kokisivat olevansa parempia ihmisiä? Eivätkä edes huomaa kun normaalit ihmiset nauravat heille heidän selkänsä takana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin luontaistuotekauppaan ostamaan hunajaa. En löytänyt. Kysyin kassalta, "tämä on vegaanikauppa". Aa! ei eläimiä, ei mehiläisiä, ei hunajaa! Hunajan kauppaaminen onkin mehiläisten riistoa.

Mikä luontaistuotekauppa? :)

Vegekauppa se olikin. My bad. :))

Vierailija
24/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nykyään tämä ihmisten kahtia jakaantuminen näissä syömisasioissa. Enää ei voida normaalisti joulupöydissäkään istua yhdessä.

Miksi ette? Kyllä meillä istutaan joulupöydässä yhdessä. Minä vegaani, lapset sekasyöjiä. Kenellekään ei ole ongelmaa.

Mistäköhän sekin johtuu, että vegaanit aina ensimmäisenä tuovat esiin vegaaniutensa, ihan kuin kokisivat olevansa parempia ihmisiä? Eivätkä edes huomaa kun normaalit ihmiset nauravat heille heidän selkänsä takana...

Ei kukaan normaali ihminen naura heidän selkänsä takana. Ainoastaan he, joilla on joku omituinen pakkomielle vegaaneihin.

Vierailija
25/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on ongelma. Isäni (lihansyöntiin painottunut sekasyöjä ja pikkuveljeni vegaani). Molemmat jaksaa moittia toisen ruokaa ja nostaa itseään ylöspäin. Huoh

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa sanomaan. Meillä minä vegaani, puoliso sekasyöjä. Ei mitään ongelmia jouluna eikä muulloinkaan.

Vierailija
26/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, myönnettävä on, että en ymmärrä sinun näkökulmaasi, miksi et pysty istumaan vegaanin kanssa joulupöydässä.

Vierailija
27/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista ettet sitten kuskaa vegaaniystävääsi autossa jossa on nahkaverhoilu. Ne kun ei saa käyttää mitään eläinperäistä.

Tuon takia aika ajoin jaksan kirjoittaa olevani ruokavalioltani vegaani tai syöväni vegaanisesti. Mutta useimmiten en enää jaksa. Ilmeisesti olemassaolomme ahdistaa niin paljon, että on ihan sama, mitä kirjoitamme.

Vierailija
28/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun tämä lähti nyt näin. Ensimmäistä kertaa itse kirjoitin. Jään vain palstan lukijaksi. Kaikille vain hyvää.

T.ap, eläkkeelle juuri jäänyt mummeli, joka on niin tahvo ettei muista kermaviilin vaihtamista kaurajuttuun

Vierailija
29/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tule kauramaitoa ikinä ostamaan, kun paljastui, että koko bisnes perustuu pelkkään propagandanviljelyyn.

Vierailija
30/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun tämä lähti nyt näin. Ensimmäistä kertaa itse kirjoitin. Jään vain palstan lukijaksi. Kaikille vain hyvää.

T.ap, eläkkeelle juuri jäänyt mummeli, joka on niin tahvo ettei muista kermaviilin vaihtamista kaurajuttuun

Kermaviili tuhoaa tämän planeetan, kaurasotku pelastaa sen

Vierailija
31/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista ettet sitten kuskaa vegaaniystävääsi autossa jossa on nahkaverhoilu. Ne kun ei saa käyttää mitään eläinperäistä.

Tuon takia aika ajoin jaksan kirjoittaa olevani ruokavalioltani vegaani tai syöväni vegaanisesti. Mutta useimmiten en enää jaksa. Ilmeisesti olemassaolomme ahdistaa niin paljon, että on ihan sama, mitä kirjoitamme.

Syötkö siis vegaanisesti terveyssyistä, kun materiaalin eläinperäisyys on ihan se ja sama?

Vierailija
32/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä  tulisi käyttäytyä hyvin huolimatta siitä, mitä dieettiä noudattaa. Itse taistelin joskus miesvaltaisella työpaikalla, kun heidän mielestään (en usko että useimmat miehetkään siitä nauttivat) oli hauskaa alkaa ruuasta kertomaan toisten syödessä ällövitsejä teurastamisesta tms. Joskus vegaanit ja kasvissyöjät sortuvat tuohon tai vähintään pitää sitten kertoa moneen kertaan, miten kermaviilin syöjä tuhoaa maapallon ja tappaa lapset nälkään jne.

Meillä on runsaasti ruokaa saatavana ja kunioitetaan toisten valintoja.

Vierailija
33/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vegaanius on kerran valinta eikä ruoka-aineallergia, niin vegaani ei mene rikki, jos kylässä syö satunnaisesti jotain missä on vähän kermaviiliä. Ei normi ihminen osaa ajatella sitä niin pitkälle ruokaa laittaessaan.

Vegaaniudenhan ei pitänyt olla uskonto, jossa kaikki eläintä nähnytkään on saastaista, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Vierailija
34/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua syödä kermaviiliä, niin ei tarvitse syödä sitä, mutta on pikkumaista ja ikävää suuttua siitä. Tarjollahan oli myös leipää ja hedelmiä eli vatsansa sai täyteen.

Ap on myös siinä oikeassa, että on mielipuolista syyttää toista kostamisesta, jos toisen ruokarajoitteet, ne ihan aidot rajoitteet, estävät ruoan syömisen.

Vierailija
35/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vegaanius on kerran valinta eikä ruoka-aineallergia, niin vegaani ei mene rikki, jos kylässä syö satunnaisesti jotain missä on vähän kermaviiliä. Ei normi ihminen osaa ajatella sitä niin pitkälle ruokaa laittaessaan.

Vegaaniudenhan ei pitänyt olla uskonto, jossa kaikki eläintä nähnytkään on saastaista, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Miksi pitäisi syödä jotain, mitä ei halua? Minkä ihmeen takia on tarve saada vegaani syömään eläinperäistä ruokaa?

Jokainen, joka on viettänyt tällä palstalla aikaansa ja/tai on muuten some-lukutaitoinen, tietää että näitä provoja tulee ja menee. Todellisuudessa sinunkaan ei tarvitse olla tippaakaan huolissasi, että minä tulisin luoksesi syömään ja loukkaantuisin kermaviilistäsi. Jos sinulle usein niin käy, niin joko et piittaa vieraittesi ruokavalioista tai sitten teet sitä tahallaan.

Vierailija
36/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko harrastaa yhdessä jotakin muuta kuin syömistä? Menkää vaikka keilaamaan tms.

Vierailija
37/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä jotain, mitä ei halua? Minkä ihmeen takia on tarve saada vegaani syömään eläinperäistä ruokaa?

Jokainen, joka on viettänyt tällä palstalla aikaansa ja/tai on muuten some-lukutaitoinen, tietää että näitä provoja tulee ja menee. Todellisuudessa sinunkaan ei tarvitse olla tippaakaan huolissasi, että minä tulisin luoksesi syömään ja loukkaantuisin kermaviilistäsi. Jos sinulle usein niin käy, niin joko et piittaa vieraittesi ruokavalioista tai sitten teet sitä tahallaan.

Olet niin armoton, että onneksi et tosiaan ole tulossa luokseni syömään.

Olen tottunut tekemään ruokaa tarvittaessa kasvisruokavalioisille kahdelle sukulaistytölle. En ole mikään ihme kokki, joka kauheasti pohtisi sitä ruokaa, teen mitä ole oppinut tekemään. Minulle hyvin voisi käydä noin, että kasvissalaattiin tai kasvispataan laittaisin jotain ei-vegaanista. Ymmärrätkö, että jos ei ole itse vegaani, ei ole sitä tuolla tarkkuudella opiskellut eikä syventynyt. Kasvissyöjillä voi olla ruuassa juustoa, munaa, kalaa.

Minulla ei ole mitään motiivia syöttää kellekään mitään väkisin. Ruoka ei kuitenkaan tule ilmaiseksi, eikä ilman työtä. Jos haluaa noudattaa uskonnollisesti jotain ruokavaliota, on parempi olla omat eväät kylässä mukana. Ymmärrän asian kun lapseni kaverilla on monta ruoka-aineallergiaa, hän tulee juhliinkin omin eväin. Hänellä on kuitenkin henki kyseessä, vegaanilla ei.

Aloitus voi olla provo, mutta minun mielipiteeni on ihan aito, kiitos vaan.

Vierailija
38/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet niin armoton, että onneksi et tosiaan ole tulossa luokseni syömään.

Olen tottunut tekemään ruokaa tarvittaessa kasvisruokavalioisille kahdelle sukulaistytölle. En ole mikään ihme kokki, joka kauheasti pohtisi sitä ruokaa, teen mitä ole oppinut tekemään. Minulle hyvin voisi käydä noin, että kasvissalaattiin tai kasvispataan laittaisin jotain ei-vegaanista. Ymmärrätkö, että jos ei ole itse vegaani, ei ole sitä tuolla tarkkuudella opiskellut eikä syventynyt. Kasvissyöjillä voi olla ruuassa juustoa, munaa, kalaa.

Minulla ei ole mitään motiivia syöttää kellekään mitään väkisin. Ruoka ei kuitenkaan tule ilmaiseksi, eikä ilman työtä. Jos haluaa noudattaa uskonnollisesti jotain ruokavaliota, on parempi olla omat eväät kylässä mukana. Ymmärrän asian kun lapseni kaverilla on monta ruoka-aineallergiaa, hän tulee juhliinkin omin eväin. Hänellä on kuitenkin henki kyseessä, vegaanilla ei.

Aloitus voi olla provo, mutta minun mielipiteeni on ihan aito, kiitos vaan.

Millainen kasvis kala on? Millä kala liikkuu, ellei lihaksillaan?

Vierailija
39/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä kahteen jakautuminen? Eikös ruokavalioita ole vaikka kuinka?

Vierailija
40/46 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, parempia provija kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi