Miksi vegaanituttava suuttui?
Tilanne on tämä. Vegaanituttavani aiheuttaa minulle emäntä päänvaivaa, kun hän tulee kylään. Yritän aina ihan tosissani tarjota hänelle sopivaa syötävää. Viime kerralla ruoassa oli mukana kermaviiliä, joten hän ei syönyt sitten mitään. En tehnyt asiaa tahallani, en vain muistanut ja pahoittelin. Hedelmät ja leipä eivät kelvanneet.
Nyt sitten menin hänelle kylään. Tarjolla oli ruokia, joissa kaikissa oli sipulia tai erilaisia papuja. Minä taas en voi niitä syödä (ibs). Hän suuttui, kun muka kostin viime kertaisen! Mitä ihmettä, hän siis vaatii erityiskohtelua, mutta ei itse ymmärrä vastavuoroisesti olla hyvä emäntä.
Kommentit (46)
Tiesikö hän, ettet voi syödä sipulia ja palkokasveja? Kyllä itse vegaanina osaisin valmistaa kaverille ruokaa, joissa noita ei ole, kunhan tietäisin. Omissa ruoissani on noita 95% ajasta.
Olette kyllä kärsivällisiä ihmisiä jos tälläisiä ystävyyssuhteita jaksatte! T. Extreme introvertti
Siis kuinka helevatun tyhymä olet, että laitat vegaanin tarjottaviin kermaviiliä?!
Sillekin on kauraversio, äly hoi.
Kerroitko ystävällesi, että pavut ja sipuli ei ole OK? Minulla paha IBS, mutta nuo silti jees, joten ei pelkkä IBStä kertominen mitään auta.
PS. Huono provo
Kaikille osapuolille olisi varmasti parasta, jos te päättäisitte lopettaa ystävyytenne tai ainakin lakkaisitte käymästä toistenne luona kylässä. Ja osapuoliin lasken nyt myöskin av-palstan. Noin typeriä provoja kun on äärimmäisen turhauttavaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on syömishäiriöisten ihmisten uusin villitys. Tämän tietävät myös lääkärit.
Linkkiä odotellessa...
Tiesikö vegaanituttavasi ettet pysty syömään papuja ja sipulia?
No mut joka tapauksessa, kasvispainotteinen ruokavalio on terveellisempi ja ympäristöystävällisempi kuin paljon lihaa sisältävä. Siitä ei voida kiistellä. MUTTA minäkään en ymmärrä kiihkoilijoita jotka eivät voi syödä jotain tarjottua ruokaa jos se on ollut kosketuksissa jonkun epävegaanisen ruoan tai välineen kanssa, tai eivät voi syödä kylässä tarjottua ruokaa jos siihen on vahingossa lipsahtanut maitotuotetta tai kananmunaa.
Omilla kulutusvalinnoilla voi yrittää saada muutosta aikaiseksi mutta ruoan tarjoaja olisi joka tapauksessa ostanut ne kananmunat, eikä vegaani kuole siihen jos kohteliaisuudesta syö jotain epävegaanista, jos nyt ei ihan pihviä lyödä eteen.
Sama kuin ääriuskovaisuuden kanssa: kiihkoilu kääntyy itseään vastaan. Moni varmaan karttaa kasvissyöntiä kun luulee että se on tuoteselosteiden kyttäämistä ja äärimmäistä kurinalaisuutta ja kieltäytymistä. Jos kasvissyöjät näyttäisivät vähän rennompaa esimerkkiä niin muut eivät ehkä kavahtaisi sitä niin paljon. Ja sosiaaliset suhteet pysyisivät parempina.
Jos tämä ei ole kulunut ja tylsä vegaaniprovo, niin olisi varmaan kaikille helpompaa, jos tapaisitte jonkun muun kuin syömisen merkeissä. En keksi muuta ratkaisua. Tai menkää vaikka piknikille ja ottakaa omat eväät.
Jaksan tätä tuttavaani muuten hyvin. Meillä on muuten ihan mukavaa yhdessä. Lisäksi olemme ”sidottuja” toisiimme, kun vuorottelemme erään huolenpitoa tarvitsevan ihmisen hoidosta.
Kuka jaksaisi kirjoittaa tarinoita? Outoa toimintaa sellainen on. Ihan totta on tämä kirjoitus.
Hän kyllä tietää minun rajoitteeni ja minä hänen. Siksi ihmettelen, kun hän niin suuttui. Minä teen virheitä ja en aina muista vegaanisuuden sääntöjä, siitä se kermaviilikin johtui. Virheitä tapahtuu, se on elämää. Tuntuu vaan kurjalta, kun minun ruokaestettäni nyt moitittiin.
Ap
Tää on taas tälläinen perus vegaanien mollaamisketju.
En tunne yhtään AP:n kuvailemaa vegaania, joka käyttäytyy tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos et tunne, kun AP kerran tuntee? Sinä puolestaan olet niitä perusnarsisteja jotka eivät usko, että elämää on oman pikkukuplankin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan tätä tuttavaani muuten hyvin. Meillä on muuten ihan mukavaa yhdessä. Lisäksi olemme ”sidottuja” toisiimme, kun vuorottelemme erään huolenpitoa tarvitsevan ihmisen hoidosta.
Kuka jaksaisi kirjoittaa tarinoita? Outoa toimintaa sellainen on. Ihan totta on tämä kirjoitus.
Hän kyllä tietää minun rajoitteeni ja minä hänen. Siksi ihmettelen, kun hän niin suuttui. Minä teen virheitä ja en aina muista vegaanisuuden sääntöjä, siitä se kermaviilikin johtui. Virheitä tapahtuu, se on elämää. Tuntuu vaan kurjalta, kun minun ruokaestettäni nyt moitittiin.
Ap
No mutta jos teillä on tuollainen puolin ja toisin loukkaantumisen perinne keskenänne, niin kai tuo sitten vaan kuuluu asiaan. Mutta jos haluat katkaista kierteen, ehdota että näette nyyttikestiperiaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En myöskään tunne yhtään ei-vegaania, joka ei tajuaisi "vegaanien sääntöjä" (!) ja tunkisi tyhmyyttään ruokaan kermaviiliä. Ehkä tunnen sitten vain normaaliälyisiä ihmisiä.
Ärsyttää nykyään tämä ihmisten kahtia jakaantuminen näissä syömisasioissa. Enää ei voida normaalisti joulupöydissäkään istua yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nykyään tämä ihmisten kahtia jakaantuminen näissä syömisasioissa. Enää ei voida normaalisti joulupöydissäkään istua yhdessä.
Miksi ette? Kyllä meillä istutaan joulupöydässä yhdessä. Minä vegaani, lapset sekasyöjiä. Kenellekään ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En myöskään tunne yhtään ei-vegaania, joka ei tajuaisi "vegaanien sääntöjä" (!) ja tunkisi tyhmyyttään ruokaan kermaviiliä. Ehkä tunnen sitten vain normaaliälyisiä ihmisiä.
Se on jännää, kun aina näiden lihaa rakastavien ihmisten piirissä on juuri tälläisiä vegaaneja, jotka ovat järkyttäviä nirppanokkia ja jotka vetävät outoja kilareita kaikesta.
Puhumatta siitä, että AP sanoo olevansa suht läheinen tämän henkilön kanssa, mutta tämä läheinen ihminen ei sitten tietäisi, ettei hän voi syödä sipulia tai papuja? Joo varmasti tositarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette? Kyllä meillä istutaan joulupöydässä yhdessä. Minä vegaani, lapset sekasyöjiä. Kenellekään ei ole ongelmaa.
Samaa olin tulossa sanomaan. Meillä minä vegaani, puoliso sekasyöjä. Ei mitään ongelmia jouluna eikä muulloinkaan.
Menin luontaistuotekauppaan ostamaan hunajaa. En löytänyt. Kysyin kassalta, "tämä on vegaanikauppa". Aa! ei eläimiä, ei mehiläisiä, ei hunajaa! Hunajan kauppaaminen onkin mehiläisten riistoa.
Muista ettet sitten kuskaa vegaaniystävääsi autossa jossa on nahkaverhoilu. Ne kun ei saa käyttää mitään eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vegaanit eivät usein ymmärrä muiden näkökulmaa.
Eniten ihmetyttää se, että miten joku ihan oikeasti jaksaa vielä vuonna 2020 keksiä toinen toistaan kuluneempia vegaaniprovoja.