Miksi te luette tyyli/lifestyleblogeja? En käsitä teitä.
Miksi teitä kiinnostaa lukea jonkun ylläpitämää blogia perustuen siihen, mitä hän pukee päälleen tai mitä meikkiä hän käyttää? Miksi te jaksatte välittää jonkun elämäntyylistä ja ostoksista tuon taivaallista? Mitä kiinnostavaa on siinä, että joku kotiäiti maalasi lautalattiansa, osti lapselleen kumisaappaat ja juo uutuusteetä? Tai siinä, että lapseton kävi ulkomaanmatkalla ja osti sieltä itselleen bikinit?
Eikö teille oma elämä riitä vai missä mättää?
Kommentit (31)
Blogit taitaa olla nykyajan postimyyntiluetteloita. Jotkut selailee kiinnostuneena, toisilla on ovessa kyltti "ei mainoksia eikä ilmaisjakelua".
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:13"]
Muutama rehellinen ja asiallinen vastaus on tullut. Ja sitten on näitä lyllyviä, omaa viestiään peukuttavia "ite oot tyhmä" -tapauksia jotka suuttuvat siitä, että heidän viihteensä asetetaan kyseenalaiseksi. Ei itsetunto kestä?
Kelaapa sitä, että kysyin, miksi luette tyyliblogeja, ja joku vetää uskomattomat herneet nenään :)
Oma viihteeni on kirjallisuus, some, uhreilu, elokuvat.. Ja kyllä olen tyylikäs ja kotini on sisustettu huolella. En tarvitse muiden elämää siihen päälle vaan keskityn ystäviini.
[/quote]
Kyynistynyt vastaus: Bloggaajat mainostavat av:lla. Moni menee lankaan, jää koukkuun ja lukee pian tavan vuoksi. Eivät he kyseenalaista tekemisiään. Pääasia on, että väittelyä piisaa ja saa mollata jotakin bloggaajaa huonosta mausta ja liikakiloista. Tuntea itsensä hetken paremmaksi.
Ongelmakäyttäytymistä tuo on kummaltakin osapuolelta. Harvassa blogissa on sisältöä riittävästi, sellaisiakin on ainakin maailmalla toisissa aihepiireissä.
Mutta av:lla blogeja luetaan, koska bloggaajien annetaan piilomainostaa päivät pitkät. Aloitukset verhotaan joksikin muuksi kuin mitä ne ovat.
Luen huvikseni. Halvempaa kuin naistenlehtien ostaminen. Pysyn vähällä vaivalla ajan hermolla ja tiedän mikä on in ja mikä out noin ylipäätään. Roikunhan täälläkin aika ajoin huvikseni. Ei se sen kummempaa ole.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 18:57"]
Muutama rehellinen ja asiallinen vastaus on tullut. Ja sitten on näitä lyllyviä, omaa viestiään peukuttavia "ite oot tyhmä" -tapauksia jotka suuttuvat siitä, että heidän viihteensä asetetaan kyseenalaiseksi. Ei itsetunto kestä?
Kelaapa sitä, että kysyin, miksi luette tyyliblogeja, ja joku vetää uskomattomat herneet nenään :)
Oma viihteeni on kirjallisuus, some, uhreilu, elokuvat.. Ja kyllä olen tyylikäs ja kotini on sisustettu huolella. En tarvitse muiden elämää siihen päälle vaan keskityn ystäviini.
[/quote]
Oletan, että olet ap. Joo, kysyit tosiaan syytä siihen, miksi jotkut lukee muoti-, lifestyle-, sisustus- ym. blogeja. Sen sijaan, että olisit jäänyt odottamaan vastauksia ja keskustelemaan aiheesta, ryhdyitkin syyllistämään ja mollaamaan näitä ihmisiä. Mielestäsi he ovat pikkusieluisia, vailla omaa elämää eläviä mitättömyyksiä, jotka saavat ainoan sisältönsä elämäänsä muiden ostamisista, syömisistä tai tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Just. Ja lopuksi vielä hirveen hienosti nostit ITSESI kaiken tuon (= meidän muiden) yläpuolelle toteamalla: "Oma viihteeni on kirjallisuus, some, uhreilu, elokuvat.. Ja kyllä olen tyylikäs ja kotini on sisustettu huolella. En tarvitse muiden elämää siihen päälle vaan keskityn ystäviini". Päivittelit vielä, miten ihmiset veti hirveet herneet nenäänsä aloituksestasi?
Kukahan ne herneet oikein nenäänsä veti?
[/quote]
Itseasiassa lainaamasi kohta on erittäin neutraali, kun sitä ei lue palkokasvi nenässään..
[/quote]
Sen sijaan, että olisit jäänyt odottamaan vastauksia ja keskustelemaan aiheesta, ryhdyitkin syyllistämään ja mollaamaan näitä ihmisiä.
[/quote]
Komppi tälle. Mullekin tuli ap:n aloituksesta mieleen, ettei sitä oikeesti kiinnostanu yhtään tietää miksi ihmiset seuraa blogeja. Se vaan halus korostaa omaa erinomaisuuttaan ja haukkui muita.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:15"]
[/quote]
Sen sijaan, että olisit jäänyt odottamaan vastauksia ja keskustelemaan aiheesta, ryhdyitkin syyllistämään ja mollaamaan näitä ihmisiä.
[/quote]
Komppi tälle. Mullekin tuli ap:n aloituksesta mieleen, ettei sitä oikeesti kiinnostanu yhtään tietää miksi ihmiset seuraa blogeja. Se vaan halus korostaa omaa erinomaisuuttaan ja haukkui muita.
[/quote]
Kysymyksen muotoon asetettu moite. Eihän tuohon voi järkevästi edes vastata. "Koska haluan tietää millaisia vaatteita minun täytyy tänä syksynä käyttää!! Daa??"
t.ap
Mä luulen että niitä luetaan todellisuudessa siksi koska omia kavereita ei ole ja leikitään että ne bloggaajat on kavereita ja sama toisin päin. Kommenttiboksit viittaavat tälläiseen ja ne jotka mollaavat bloggaajaa tuntevat jostain syystä että bloggaaja on dissannut heidän ystävyytensä:)
.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:33"]
Mä luulen että niitä luetaan todellisuudessa siksi koska omia kavereita ei ole ja leikitään että ne bloggaajat on kavereita ja sama toisin päin. Kommenttiboksit viittaavat tälläiseen ja ne jotka mollaavat bloggaajaa tuntevat jostain syystä että bloggaaja on dissannut heidän ystävyytensä:)
.
[/quote]
Joskus bloggareista muuten puhutaan ihan niinkin kavereista.. creepy!
Olen aina ollut visuaalinen ihminen, ja kiinnostunut myös pukeutumisesta. Kasvaessani haaveilin aina asumisesta Pariisissa tai Roomassa, jossa voisi istua kahvilassa ja tarkkailla ohikulkevia ihmisiä. Asuinkin pitkään maassa, jossa oli ei vain sosiaalisesti hyväksyttävää, vaan jopa suotavaa, lähteä lauantai-iltapäivänä kaupungin keskustaan kävelylle näyttäytymään ja tapaamaan ystäviä. Suomeen palattuani tällaisen perinteen puuttuminen suoraan sanoen harmitti.
Mutta onneksi on internet ja blogit! En oikeasti juurikaan lue blogeja, ainakaan tyyliblogeja, mutta kuvia katselen mielelläni. Pidän varsinkin street style -blogeista, The Sartorialist oli ensimmäinen pukeutumisblogi, jota seurasin. Toisaalta, blogit ovat kyllä avanneet myös uusia mahdollisuuksia, ennenhän ihmisten koteihin nähdäkseen olisi joutunut aika törkeästi käymään kurkkimassa sisälle ikkunoista. Nykyisin ei tarvitse. :-)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kysymyksen muotoon asetettu moite. Eihän tuohon voi järkevästi edes vastata. "Koska haluan tietää millaisia vaatteita minun täytyy tänä syksynä käyttää!! Daa??"
t.ap
[/quote]
Ahaa. Että ihan moite. Katsot siis oikeudeksesi moittia täällä muita ihmisiä ja jos nämä sitten puolustautuvat, ihmettelet, että miksi vetävät herneet nenäänsä.
[/quote]
Oletan, että olet ap. Joo, kysyit tosiaan syytä siihen, miksi jotkut lukee muoti-, lifestyle-, sisustus- ym. blogeja. Sen sijaan, että olisit jäänyt odottamaan vastauksia ja keskustelemaan aiheesta, ryhdyitkin syyllistämään ja mollaamaan näitä ihmisiä. Mielestäsi he ovat pikkusieluisia, vailla omaa elämää eläviä mitättömyyksiä, jotka saavat ainoan sisältönsä elämäänsä muiden ostamisista, syömisistä tai tekemisistä/tekemättä jättämisistä. Just. Ja lopuksi vielä hirveen hienosti nostit ITSESI kaiken tuon (= meidän muiden) yläpuolelle toteamalla: "Oma viihteeni on kirjallisuus, some, uhreilu, elokuvat.. Ja kyllä olen tyylikäs ja kotini on sisustettu huolella. En tarvitse muiden elämää siihen päälle vaan keskityn ystäviini". Päivittelit vielä, miten ihmiset veti hirveet herneet nenäänsä aloituksestasi?
Kukahan ne herneet oikein nenäänsä veti?