Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveysalan ihmisiä paikalla?

Vierailija
12.02.2014 |

Mistä voi johtua kun ranteisiin pistää? Siis molempiin välillä, muttei samaan aikaan. Todella inhottavan tuntuista, mutta kestää korkeintaan 2 min.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö joku?

Vierailija
2/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitusvamma? Hermopinne? Esiintyykö kipu jonkin toiminnan yhteydessä vai muutenkin? Itselläni myös kylmä vihloo välillä ranteita, varsinkin jos joutuu pittänään käsiä kylmässä vedessä pitkän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:11"]Rasitusvamma? Hermopinne? Esiintyykö kipu jonkin toiminnan yhteydessä vai muutenkin? Itselläni myös kylmä vihloo välillä ranteita, varsinkin jos joutuu pittänään käsiä kylmässä vedessä pitkän aikaa.

[/quote]

Ihan levossa tulee. Itse pohdin huonoa ääreisverenkiertoa, mutta siitä ei löydy paljonkaan tietoa.

Vierailija
4/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kädet ovat kylmät ja ääreisverenkierto huono voi sekin aiheuttaa pistelyä. Vähän samoin kuin kylmiä jalkoja pistelee luistelun jälkeen, kun luistimet riisuu ja jalat lämpenevät. Käsissä tämä ilmiö esiintyy tosin lievempinä. Verisuonien äkillinen supistuminen ja laajeneminen voi aiheuttaa pistelyoireita.

Vierailija
5/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:21"]Jos kädet ovat kylmät ja ääreisverenkierto huono voi sekin aiheuttaa pistelyä. Vähän samoin kuin kylmiä jalkoja pistelee luistelun jälkeen, kun luistimet riisuu ja jalat lämpenevät. Käsissä tämä ilmiö esiintyy tosin lievempinä. Verisuonien äkillinen supistuminen ja laajeneminen voi aiheuttaa pistelyoireita.

[/quote]

Ei se ihan samalta tunnu, kipu on terävämpää ja tuntuu sykkeen tahtiin.

Vierailija
6/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä pitkäaikainen oire, vai ajoittain tai vasta vähän aikaa ollut? Meinaan jos joku infektio (esim. flunssa) on pyrkimässä päälle, monille tulee erilaisia epämääräisiä lihas- ja nivelkipuja selittämättömästi sinne tänne. Itse olen joskus pelännyt jopa veritulppaa kun jaloissa oli niin omituisia pistäviä kipuja ,mutta sitten ne vaihtelivat paikkaa eivätkä olleet muutenkaan oikein veritulpallekaan tyypillisiä oireita. 

Vierailija
7/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:58"]

Onko tämä pitkäaikainen oire, vai ajoittain tai vasta vähän aikaa ollut? Meinaan jos joku infektio (esim. flunssa) on pyrkimässä päälle, monille tulee erilaisia epämääräisiä lihas- ja nivelkipuja selittämättömästi sinne tänne. Itse olen joskus pelännyt jopa veritulppaa kun jaloissa oli niin omituisia pistäviä kipuja ,mutta sitten ne vaihtelivat paikkaa eivätkä olleet muutenkaan oikein veritulpallekaan tyypillisiä oireita. 

[/quote]

Vasta vähän aikaa. Rytmihäiriöiden takia on pitänyt käydä lääkärissä pelottaa nämä oireet.