Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-henkiset perheet, miten asutte?

Vierailija
25.07.2006 |

miten pieniin tiloihin mahtuu perhe, jossa kolme pientä lasta? tiedossa olisi ihana asunto korkeine huoneineen mutta asunnon koko on vain 74,5 neliömetriä ja meitä syksyllä jo viisi...mahtuuko kolme lasta elämään sovussa yhdessä huoneessa?? nuo kaksi leikkivät kuitenkin aina yhdessä samassa huoneessa, joten tällä hetkellä vain nukkuvat eri huoneissa. asuntoon kuuluu n. 50 neliön lämmin kellari, josta voisi mahdollisesti myöhemmin rakentaa lisätilaa (isohkot ikkunat) ja alussa se toimisi kaiken ylimääräisen varastona: kesävaatteet talvella, talvivaatteet kesällä jne.

mutta onkohan tuo toivottoman pieni...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mahdutaan mainiosti mitta kun talvella saamme yhden lapsen lisää, alkaa tilasta olla puute....

Vierailija
2/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta ylimääräistä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan toivoin kaappitilaa enemmän, mutta kun ei hanki liikaa tavaraa niin vähemmälläkin pärjää.

Meillä on siis 4 h + k ja kahdella vanhemmallaon omat huoneet ja pienin nukkuu meidän huoneessa. Kaikissa huoneissa saa päivisin leikkiä joten tavallaan eivät ole omat huoneet.

Meillä on kaikki lapset poikia joten senkin takia voivat vanhempinakin jakaa huoneen niin että esim. kaikkinukkuvat samassa huoneessa ja toinen huone on yhteinen puuhahuone.

Vierailija
4/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuon kaappitilaongelman ratkaisisi tuo lämmin kellari eli se kyllä helpottaisi mutta tulevaisuutta varten (nyt tyttö ja poika) pitäisi kyllä makuuhuoneita saada lisää. tyttö ja poika eivät ikuisesti viihdy varmaan samassa huoneessa vaikka nyt ovatkin kuin paita ja peppu. se alakerta kyllä ratkaisisi sen ongelman ja eihän sitä välttämättä ikuisesti samassa kämpässä asuttaisi...

Vierailija
5/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneita on kaksi, pienemmässä asutaan me vanhemmat ja isompi on lasten käytössä. Sitten kun lapset kasvavat ja alkavat kaivata omia huoneita, niin sitten kai täytyy muuttaa isompaan. Nyt tämä on ihan passeli ja ennen kaikkea viihdymme tässä kun on muuten niin mukava ympäristö.

Pienessä asunnossa on hyvätkin puolensa. Eipä tule haalittua turhaa tavaraa kun ei ole liiemmälti tilaa ja toisaalta eipä ole niin kauheasti siivottavaakaan.

Vierailija
6/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä, ettei pystyisi haalimaan tavaraa mihinkään (paitsi sinne kellariin..)

Vierailija
7/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että lapset eivät voi olla kaikki samassa huoneessa. Pienenä tietysti menee, mutta koululaiselle pitää olla oma rauhallinen tila jossa voi tehdä läksyjä ja murrosiässä tytöt ja pojat eivät enää mielellään ole samassa huoneessa.

Mun mielestäni 2 lasta voi jakaa huoneen, mutta 3 on jo liikaa. Tai ainakaan itse en ole nähnyt niin isoja makuuhuoneita Suomessa että kaikille kolmelle saisi rauhallisen tilan, saati sitten kolmea koulupöytää. Jokainen koululainen tarvii jo omia juttuja joihin muilla ei ole asiaa.

Vierailija
8/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisin kuvitella, että pärjäisimme loistavasti pienessä kaksiossakin.

Systeri asui miehensä ja 3 lapsen kanssa 4 vuotta 42m2 kaksiossa. Ihan hyvin mahtuivat, lapset valtasivat huoneen ja vanhemmat nukkuivat levitettävässä sohvassa olohuoneessa. Kaikki olivat tyytyväisiä, koska asunto oli hyväkuntoinen, hyvällä paikalla ja asunnosta tuli muistoja mieleen (perintökämppä). Kun saivat kolmen lapsen jälkeen kaksoset ja esikoisen koulua piti miettiä, niin muuttivat lapsiystävällisempään kaupunginosaan.

Vierailija
9/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, kouluiässä varmaan alkaa kaivata omaa tilaa. tosin itse en ikinä käyttänyt työpöytääni aikanaan, vaan tein läksyt keittiössä muiden seurassa :) mutta kavereiden käydessä olisi varmasti kiva olla oma ovi, jonka voi sulkea tai ainakin oma rauhallinen soppi. siihen tosin on meillä vielä 4 vuotta aikaa mutta aika kuluu nopeasti...

Vierailija
10/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit huoneiden olevan korkeat niin voisitteko te vanhemmat laittaa itsellenne nukkumaparven olohuoneeseen? Näin tulisi lisää huoneita lapsille.

Vierailija
11/15 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen syntymän jälkeen. Kaikki nukuttiin samassa makkarissa (kerrossänky, pinnis ja parisänky). Lisäksi olkkari ja keittiö, kph ja sauna.

Nyt on vanhimmalla oma huone vintillä, mutta en tiedä muuttiko tilannetta suurestikaan. No ehkä alhaalla pyörii pari lelua vähemmän. ;) Mutta siis sopii asumaan, mutta vaatii pitkää pinnaa. Kaikki paikat pursuilee tavaraa eikä kannata olla liian tarkka siitä missä se lelujen paikka on. ;)

Vierailija
12/15 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä olen sitä mieltä että lapset eivät voi olla kaikki samassa huoneessa. Pienenä tietysti menee, mutta koululaiselle pitää olla oma rauhallinen tila jossa voi tehdä läksyjä ja murrosiässä tytöt ja pojat eivät enää mielellään ole samassa huoneessa.

Mun mielestäni 2 lasta voi jakaa huoneen, mutta 3 on jo liikaa. Tai ainakaan itse en ole nähnyt niin isoja makuuhuoneita Suomessa että kaikille kolmelle saisi rauhallisen tilan, saati sitten kolmea koulupöytää. Jokainen koululainen tarvii jo omia juttuja joihin muilla ei ole asiaa.

Meillä 110 neliötä ja 5h.

Vierailija
13/15 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa että kaikilla oma huone. Meillä talossa 117m2 tilaa niin kolme muksua on samassa huoneessa. Sitten kun yläkerta tehdään niin sitten lapset saavat oman huoneen.

Vierailija
14/15 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihme tarve kerätä romua nurkat täyteen, ja sitte ahdistaa. Lukekaa kirja Paikat kuntoon Feng shuin avulla, sen jälkeen ette katsele pursuavia nurkkia enää hetkeäkään. Nimestään huolimatta kirja paneutuu eniten turhan romun hävittämiseen, ihana kirja!

Vierailija
15/15 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asutaan 65 neliöisessä, mutta vauva-ajan jälkeen ei olisi toivoakaan mahtua tähän, kun säilytystilaakin on auttamattomasti liian vähän. 90 neliöistä tai suurempaa asumisoikeusasuntoa ollaan katteltu.