Onko täällä muilla äitejä, jotka ajattelevat että hänen lapsien kuuluu tanssia hänen pillin mukaan loppuelämän?
Koska äiti on synnyttänyt meidät, kuvittelee hän että olemme hänen omaisuutta niin kauan kun elää ja meidän kuuluu elää häntä varten, olla aina tulossa palvelemaan, hauskuuttamaan ja pitämään seuraa. Sit aivan armoton mielenpahoitus jos ei pysty joskus kun omia työkiireitä jne. Eihän nyt omat lapset saisi laittaa töitä oman äidin edelle!
Onko muita?
Kommentit (9)
On. Hulluja ämmiä riittää tässä maassa, lopetin yhteydenpidon jo vuosia sitten. Yritti määräillä vielä pitkään, kun olin jo täysi-ikäinen, että mitä tulisi tehdä jne.
On ja vahvasti narsistinen. Syyllistää manipuloi ja valehtelee.
No kyllä, ja diagnoosikin löytyy. En ole enää missään tekemisissä.
Kyllä. Pari viikkoa sitten äitini mm sanoi, että hänen hyvinvointinsa on minun ja siskoni vastuulla. Sanoin että ei, minun vastuulla on tasan omien lasteni hyvinvointi. Etenkin kun minun ja siskoni hyvinvointi ei häntä ole koskaan kiinnostanut. Lapsena oltiin käytännössä heitteillä. Äiti piti mykkäkoulua parikin viikkoa eikä meillä ollut aavistustakaan miksi. Nyt meidän pitäisi ajaa satojen kilometrien päästä luomaan lumet ja ajamaan nurmikot. Ja juuri tätä mielensä pahoittamista jos ei just silloin sovi meidän aikatauluun. Se on sitten vanhuksen heitteillejättöä.
Meidän tukena ei ole ollut missään tilanteessa. Minulla oli syöpäepäily ja äiti sanoi siihen vaan että noin se elämä opettaa, jospa sinäkin tuosta nyt opit vähän nöyryyttä. Kuka sanoo näin lapselleen?
Mitä mitä, ei kai kukaan äiti voi olla huono. Äitiyshän tekee ihmisestä kokonaisen ja täydellisen, kun hän luonnon sanelemana ymmärtää vasta lapsia saatuaan mitä on oikea rakkaus.
Ei ole.