Aviokriisi ja syy on kortittoman miehenI asenne minun autoa kohtaan
Luulin ettei tästä tulisi mitään ongelmaa, mutta kuitenkin siitä tuli.
Aviomiehellä ei ole korttia, ja minulla on kortti sekä ihana auto (punainen ❤️) Olen ajanut 14 vuotta ja tykkään autoilusta.
Mies taas on asunut Etelä-Helsingissä, eikä hänellä ole korttia. Mies on myös ajattelutavaltaan hyvin vihreä ja suuri pyöräiilyn ja joukkoliikenteen kannattaja.
Ongelma on siinä, että nyt korona-aikaan mies tulee mielellään mun kyytiin. Hän vähän pelkää tartuntaa perussairautensa vuoksi. Kuskaan häntä mielelläni harrastuksiin ja töihinkin, enkä vastapalveluksena toivo muuta kuin että hän ei haukkkuisi yksityisautoilua ja -autoja ihan koko ajan. Tylsä ajaa kaveria paikkoihin, kun hän istuu siinä vieressä mukavasti soijalatte kädessä ja marisee hiikidioksidipäästöistä ja pienhiukkasista.
Sanoin hänelle jo, että olidi reilua, että hän ollessaan minun kyydittävänä minun autossani (diesel) hän pitäisi mölyt mahassaan ja nauttisi ilmaisesta matkastaaan.
Siitä hän silminnähden loukkaantui ja sanoi minua mm “tyhmäksi pissikseksi”, “kana-aivoksi” ja “tietämättömäksi”. Meille kehkeytyi oikein kunnon riita, jonka aikana kyseenalaistin mm hänen kovasti hehkuttamansa “feminismin” (kuka feministimies kutsuu naista “pissikseksi” tai “kana-aivoksi”?)
Nyt minusta alkoi tuntua, että niin ihailemani ja arvostamani mies onkin vain tyhjänpuhuja ja herkkähipiäinen narri. Oikeasti alkoi yököttää koko mies.
Tämä oli ensimmäinen ns “tilanne” meidän kolmen ja puolen yhteisen vuoden aikana. Aamulla kun heräsin, eka ajatus oli: hyvä ettei tullut sitä lasta!
Kokeneemmat autonaiset! Onko meillä enää toivoa?
Kommentit (14)
Kuulostatte olevan hyvin erilaisia ihmisiä ajatusmaailmaltanne. En itsekään kestäisi ihan noin fanaattista käytöstä ja ei olisi mikään turn on, pikemminkin nimenomaan latistaisi tunnelman ja halut. Minulla on aikanaan ollut hieman samantyyppinen mies, joka arvosteli kaikkea mitä rahalla saa mutta silti tykkäsi minun ”luksustuotteita” käyttää ja samalla kitisi siitä miten turhia asioita ne on. Hän oli itse köyhä (olimme opiskelijoita), minä taas tulin toimeen ihan hyvin kun kävin töissä opintojen ohella. Jälkikäteen ajateltuna alemmuuskompleksista oli kyse, ehkä tuo sinun miehesi haluaisi sen kortin, mutta se on ristiriidassa hänen ”arvojensa” kanssa. Samalla sitten purkaa kateuttaan ja katkeruuttaan sinuun, koska sinä pystyt ja hän ei.
Tuohon on helppo ratkaisu. Kun narina alkaa autoilusta, niin pysäyttää bussipysäkille, ja sanoo, että herra voi jatkaa matkaa bussilla/kävellen. Tyhmempikin ymmärtää olla hiljaa.
Sun mies on todellinen löytö. Not.
itsellä auton takalasissa tarra että kyyti on vihreiden änestäjille 5e/km, muille ilmainen.
Soijalatten kohdalla meni viimeinenkin uskottavuus, mutta vastaan silti: jos mieheni nimittelisi minua, suhteemme loppuisi siihen.
Kokeile ensi kerralla kuitenkin hitusen uskottavampaa provoa. Ymmärrän, ettet malttanut jättää soijalattea pois osoittaaksesi kuinka soijapoika mies on, mutta se vähän niinkuin kusi tämän provon pilalle.
Sun mies on kalliolainen “älykkö”, mulla oli just samanlainen, saamaton maailmanparantaja ja ärsyttävä peppukipuilija.
Heivasin sen ja otin kunnon työ ukon. Nyt on omakotitalo 45 km Stockalta, kaksi autoa ja oma hevonen. Suosittelen!
Vähän liikaa nyt yliprovosointia tässä röllissä. Jätä ensi kerralla liioittelu pois, kuten ne soijalatet ja tuo koko feministijuttu.
Okei, nyt ihan tosissaan niitä neuvoja!
Enkä aio alkaa vängätä kenenkään provohuutelijan kanssa. Olen tarpeeksi kuppiintunut muutenkin tähän tilanteeseen ja herran käytökseen.
Jatketaan asiallista jutustelua.
Ap
En kyllä tajuu mitä naiset näkee noissa neuroottisissa vasemmistoälyköissä! Terv Homomies37
Varmaan kannattaa jutella miehen kanssa, että käytös ei ole sopivaa. Jos ei onnistu, kokeilkaa parisuhdeterapiaa. Samoilla linjoilla että alemmuuskompleksista kyse, ja siinä on joku syy taustalla. Se selviää vain puhumalla/hoidattamalla terapiassa. Ei tossa ole oikotietä onneen, istukaa alas ja jutelkaa.
Taidat olla teistä se menestyneempi puolisko ja miehesi on luuseri maailmanparantaja.
Eli sulla on teidän perheessä housut.
Vähemmästäkin tulee mies katkeraksi vaikka miten feikkaa feministiä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa omituinen kyhäelmä (provo), jossa kärpäsestä tehdään härkänen. Enpä sano muuta kuin, että mies kuulostaa tosi pösilöltä, kuka haukkuu noin toista? Myös avioliitto kuulostaa kummalta. Miten se kyyti on ilmainen jos olette avioliitossa, koska sehän on pois yhteisistä menoista.
Ja miten näin pienistä asioista edes riidellään? "hyvä ettei tullut sitä lasta".... Eeeh, okei. Kyllä. Mieti jos teillä tulisi ihan oikeita ongelmia.
Siksipä sanon, että 0/5. Tylsä aloitus.
Ohis mutta minusta ihan käypäinen aloitus. Jos ukko on tuollainen tiukkapipoinen ja katkera nillittäjä vielä sen lisäksi että on neiti ja narukäsi, ei häntä kyllä kannata kauaa katsella!
Olipa omituinen kyhäelmä (provo), jossa kärpäsestä tehdään härkänen. Enpä sano muuta kuin, että mies kuulostaa tosi pösilöltä, kuka haukkuu noin toista? Myös avioliitto kuulostaa kummalta. Miten se kyyti on ilmainen jos olette avioliitossa, koska sehän on pois yhteisistä menoista.
Ja miten näin pienistä asioista edes riidellään? "hyvä ettei tullut sitä lasta".... Eeeh, okei. Kyllä. Mieti jos teillä tulisi ihan oikeita ongelmia.
Siksipä sanon, että 0/5. Tylsä aloitus.