En meinaa tulla alle 1000€ kuukausituloillani toimeen
Kommentit (31)
No nyt kuulostaa omituiselta. Ensin tuloja oli 1000€/kk ja nyt onkin 2000€ Jos rahaa ei ole, niin toisen harrastuksen voi karsia pois. Molemmat vanhemmat ilmeisesti työttömiä. Menkää töihin. Useista paikoista saa enemmän kuin tuon tonnin, vaikka ei olisi koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
No nyt kuulostaa omituiselta. Ensin tuloja oli 1000€/kk ja nyt onkin 2000€ Jos rahaa ei ole, niin toisen harrastuksen voi karsia pois. Molemmat vanhemmat ilmeisesti työttömiä. Menkää töihin. Useista paikoista saa enemmän kuin tuon tonnin, vaikka ei olisi koulutusta.
Ollaan yrittäjiä eikä olla parempia töitä saatu.
Jos tulot ovat 844 euroa kuussa, niin eikö silloin jo saa jotain tukea? Eri asia on jos huushollissa asuu toinen henkilö. Mutta silloinhan tulot ovatkin jo enemmän yhteensä.
Omaan asuntoonsa saa asumistukea. Lämmitys, vesi ja vastike lasketaan asumiskuluksi, ei lainaa, mutta korot.
Laske Kelan laskurilla netistä. On suuntaa antava, mutta melkolailla pitää paikkaansa.
Itse saan käteen suunnilleen tonnin asumistuen kanssa. Siitä maksan vuokran, veden, sähkön. Ja lisäksi kaiken muun.
Eli jää noin 500, joskus alle, mutta en ole hakenut toimeentulotukea koska satunnaisesti haettuna on sama rumba joka kerta.
Minulle jää puolet vähemmän kuin aloittajalla.
Eikä ole toista tienaamia huushollissa.
Minä olen saanut vuosikaudet alle 1000e. Mies yrittäjä ja nostaa noin 1000e itselleen yrityksestä palkkaa.
Hyvin pärjätään vaikka on lapsia, hevosia, koiria, talo, 2 autoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut vuosikaudet alle 1000e. Mies yrittäjä ja nostaa noin 1000e itselleen yrityksestä palkkaa.
No jos on ensin kaikki maksettu niin sitte voi downsiftata ja elellä rennosti ja tehdä töitä 50%, kuten minä.
Mutta tällä palkalla en sais tätä asuntoa ostettua tai lomamatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kyllä yrittäjyys kannata. Meillä mies tekee monesti 12 tunnin päiviä eikä juuri lomaa pidä ja aina on yhtä huonot tulot. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 844€ kuussa ja maksan siitä kaiken. Siis asumisen, lainan, kiinteistöverot, jätehuollon, lämmityksen... Eihän se kauhean helppoa ole mutta en halua muuttaa.
Et sinäkään vissiin, vaikka aina kitisetkin. Lähtisit ja isä voisi olla lähi.Miten sait lainan tuollaisilla tuloilla? ja miten ruuat yms?
Laina otettiin aikoinaan miehen kanssa yhdessä, hänen lähdettyään menin kyselemään saisinko lunastettua hänet ulos. Syön hyvin vähän. Niin no ja maksan lainaa 200€ kuussa, joten maksan vielä pitkään vaikkei lainaa ollut kuin 30000.
Jos olette yrittäjiä, niin toinen voi hyvin mennä muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette yrittäjiä, niin toinen voi hyvin mennä muualle töihin.
Ei saada muita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulot ovat 844 euroa kuussa, niin eikö silloin jo saa jotain tukea? Eri asia on jos huushollissa asuu toinen henkilö. Mutta silloinhan tulot ovatkin jo enemmän yhteensä.
Omaan asuntoonsa saa asumistukea. Lämmitys, vesi ja vastike lasketaan asumiskuluksi, ei lainaa, mutta korot.
Laske Kelan laskurilla netistä. On suuntaa antava, mutta melkolailla pitää paikkaansa.Itse saan käteen suunnilleen tonnin asumistuen kanssa. Siitä maksan vuokran, veden, sähkön. Ja lisäksi kaiken muun.
Eli jää noin 500, joskus alle, mutta en ole hakenut toimeentulotukea koska satunnaisesti haettuna on sama rumba joka kerta.
Minulle jää puolet vähemmän kuin aloittajalla.
Eikä ole toista tienaamia huushollissa.
Tämä oli ilmeisesti minulle. Tuossa summassa on jo asumistuki, 10e. Aikoinaan sain 70e, mutta takuueläkkeen noustua summa on aina n. puolittunut joka tarkistuksessa. Nyt kun tuli se vappuviuhka niin 14e lähti asumistuesta.
Laskennalliset kulut ovat omakotitalossa niin pienet, mutta tajuaahan jokainen ettei niissä kymppi paljon lämmitä, sananmukaisesti. Eipä tässä auta kuin pistää vaatetta enemmän päälle
Ja työnantaja maksaa vaatteet.