Päiväkoti-ikäisten lasten perheet, miten viikonloppu aamunne lähtevät käyntiin?
Moneltako heräätte, nukutteko pidempään, saako lapset katsoa pitkään lastenohjelmia vai ollenkaan jne.
Kommentit (25)
Mun lapset on jo eskarissa ja kolmannella., mutta kuopus on herännyt yksin jo nelivuotiaasta. Esikoinen taas nukkuu pitempään, joten hän harvemmin herää ennen meitä aikuisia. Nykyään kyllä on niin, että mä yleensä herään lauantaina ensin (vaikka voisin nukkua, mutta uni vain loppuu). Sunnuntaina lapset saattavat herätä aikaisemmin. Pienempänä esikoinen tais useammin katsoa tabletilta ohjelmia. Nykyään puuhaa jotain muuta. Kolmasluokkalainen yleensä lukee aamulla sängyssä.
Pötkötellään ja höpätellään aamulla kiireettä sen jälkeen noustaan kahvin keittoon ja aamupalalle, joka nautitaan yhdessä ja minä saan melkein luettua aamulehden loppuun. Lapsi leikkii autoilla ja taustalla televisiossa pyörii lastenohjelmat. Pian lähdetään aamusaunaan ja siitä päivän touhuihin. Ihan mukavaa suurimmilta osin, jos lapsi herää kiukkuisena niin eihän se kiva herätys ole.
5v herää ysin kympin tienoilla, samoin me. Katselee lastenohjelmia ja syödään pitkän kaavan mukaan aamiaista.
Kuudelta heräävät ja saavat katsoa telkkaria, kunnes aikuinen nousee. Joskus voi mennä melkein pari tuntia, joskus aikuinen nousee heti. Ottavat itse leipää tai hedelmää, jos katsovat keskenään telkkaria. Laitetaan isompaa aamiaista, kun aikuinen/aikuiset herää. Otetaan rennosti ja ulkoillaan, miten huvittaa. Aina ei välttämättä ulkoilla ollenkaan, mutta useimmiten jokainen haluaa jossain vaiheessa ulos.