Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on virallista: Joulu on peruttu

Vierailija
30.10.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006706439.html
Pukkia ei pitäisi kutsua kylään, ja sukujuhlat pannaan. Kinkkua ja rosollia saa syödä pimeässä omassa kodissaan keittiön pöydällä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan vaipoissa makaavaa mummoa etäyhteydellä, joulu is saved! 😉 XD

Vierailija
22/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin näppärää laittaa ilmoitus että voisin toimia joulupukkina ja hommata aatoksi tauti niin pääsee jakamaan sitä moneen lapsiperheeseen. Ja onhan pukilla maski jokatapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JES!! Olen aina vihannut sitä, että kun menee jouluna vanhempien luona vierailemaan, siellä on kaikkia ääliö tätejä ja setiä joka paikka täynnä. Nyt voi tädit ja sedät ja serkut painua vittttuun.

Vierailija
24/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi etäjoululässyttäjät voisi tunkea ne ehdotuksensa hanuriin! Onkin varmaan lohdullista jonkun mummo 90 veen mielestä katsoa ulkopuolisena etäyhteydellä kun muu perhe viettää joulua. Oksettavia ja älyvapaita nämä ehdotukset. 

Vierailija
25/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on valkoihosille aikuisille,työikäisille perusyerveille vaaraton.

Vierailija
26/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi etäjoululässyttäjät voisi tunkea ne ehdotuksensa hanuriin! Onkin varmaan lohdullista jonkun mummo 90 veen mielestä katsoa ulkopuolisena etäyhteydellä kun muu perhe viettää joulua. Oksettavia ja älyvapaita nämä ehdotukset. 

Varmaan joku mummo 90 vee edes tajuaa mikä päivä on. Sukulaiset on muutenkin välttämätön paha. Parhaat joulut olen viettänyt oman pienen perheen parissa ilman mummoja ja tätejä.

Vierailija
27/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on valkoihosille aikuisille,työikäisille perusyerveille vaaraton.

Minä olen 48 v. valkoihoinen, työikäinen, perusterve nainen ja olin maaliskuussa 3 viikkoa tehohoidossa koronan vuoksi. Vieläkin on oireita.

Vierailija
28/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Ei tarvi mennä anoppilaan joululounaalle!

Vierailija
29/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona joko yltyy tai hiipuu ja olen jokseenkin varma, että hiipuu jouluun mennessä.

Tiedät sitten paremmin kuin johtavat tutkijat ja terveysviranomaiset?

Eivät he mitään tiedä vaan arvailevat tulevaa, ihan samoin kuin kuka tahansa sälli.

Olen jokseenkin varma että korona saadaan kuriin Suomessa. 

Jos uudellamaalla ei saada, ja kokoontuminen halutaan estää niin Uusimaa pitää sitten eristää kevöiseen malliin.

Vierailija
30/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi*un kiva, mites selität lapsille että joulupukki pelkää nuhaa?

Vierailija
31/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on jo nyt masentunut ja ahdistunut kaikesta tästä pelonlietsonnasta, jos nyt ilmottaisimme että katsopa meidän perheen joulua läppärin välityksellä, hän luultavasti tekisi it*arin. Miten julma olisin jos kuuntelisin noita hölmöjä?

Ja kiitos kuuluu juuri tälle median pelonlietsonnalle!

Vierailija
32/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavasti tehty, jos teknisesti osaavat sukulaiset voisivat mahdollisuuksiensa mukaan käydä virittämässä ikäihmisille älylaitteen tai läppärin ja siihen sopivat ohjelmat valmiiksi etäjoulua varten. Samalla voisi viedä vaikka kinkkua ja laatikkoa. Sitä kautta voisi järjestää poikkeuksellisen, mutta kuitenkin onnistuneen joulun kokemuksen myös ikäihmisille ja muille riskiryhmille. Tällaisillakin vierailuilla tulisi muistaa käyttää maskia.

Vierailija
33/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

talven erilaiset perhetapahtumat kannattaa pyrkiä järjestämään ennen kaikkea ulkotiloissa, jossa taudin leviämiselle on sisätiloja pienemmät riskit ja samalla voi nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja liikunnasta

Vierailija
34/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan pitää kotonakin turvavälit ja maskit! Missään ette ole turvassa.

Vierailija
35/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on jo nyt masentunut ja ahdistunut kaikesta tästä pelonlietsonnasta, jos nyt ilmottaisimme että katsopa meidän perheen joulua läppärin välityksellä, hän luultavasti tekisi it*arin. Miten julma olisin jos kuuntelisin noita hölmöjä?

THL:n viesti on selvä: kannattaa miettiä kahdesti, järjestääkö talven aikana suuria perhejuhlia.

SUURIA.

Kuinkas monta lasta sulla on?

Vierailija
36/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannataisiko lukea se juttu ennen kuin alotat vinkumisen:

– Turvallinen juhla voi toteutua, jos normaalissa kodissa on perheen lisäksi muutama ystävä tai sukulainen ja huolehditaan turvaväleistä, maskeista, hyvästä ilmanvaihdosta, käsihygieniasta – ja tietysti siitä, että edes vähän oireisena ei mennä kyläilemään.

Vierailija
37/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret perheet ovat onnellisia , kun saavat oikein luvan kanssa viettää ja rakentaa lasten kanssa oman tunnelmallisen rauhallisen joulun . Ei tarvitse ajaa kieli vyön alla satoja kilometrejä äitiltä anopille ja sitä rataa.

Me papan kanssa tehdään oma leppoisa ja tunnelmallinen , jos näin terveitä ollaan , kuin nyt. Ihan ok homma.

Ihan turha kenenkään kitistä.

Vierailija
38/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tarvitse joulunviettooni THL:n setien ja tätien lupia.

Vierailija
39/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi*un kiva, mites selität lapsille että joulupukki pelkää nuhaa?

Eikö olisi jo aika kertoa ettei mitään vi*un joulupukkia ole olemassa? Tai sano että se kuoli koronaan.

Vierailija
40/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin koronasta tuli näiiiiin kamalan vaarallinen? Silloin helmikuussa hallitusviisikkotytöt sanoivat kaikki yhteen ääneen, että ei ole nuhaa kummoisempi, niistäkää nenää ja peskää kätenne. Nyt on maskisuositukset ja pleksit ja visiirit, ja ihmiset pelkäävät toisiaan kuin ruttoa. Ei ymmärrä ei..