Minuun lempi filosofini on kaikista rene descartes. Älynn ja järjen filosofi.
Kommentit (8)
merkittävä, mutta vältteli vaikeita kysymyksiä, kuten mikä sielu tai mieli on.
Suosittelen J.Krishnamurtia kaikille jotka ovat kiinnostuneet Itsetuntemuksesta.
Filosofitkin olisivat saattaneet muuttaa mieltään joissain asioissa kun olisi ollut pidempi elämä. Rajoituksensa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä voiin vastatata siiihen descartesin puolesta. Sielu on haaavoittuvainen ja ihmiselllä on kaksi aivolohkoa vasen ja oikea jossa tunteeet on vasemmalla ja järki oikeassa aivolohkossssa.
Jeesus kertoi totuuden. Hän on Jumala, muut vain ihmisiä, eivät yllä tasolleen. Lukekaa Raamattua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voiin vastatata siiihen descartesin puolesta. Sielu on haaavoittuvainen ja ihmiselllä on kaksi aivolohkoa vasen ja oikea jossa tunteeet on vasemmalla ja järki oikeassa aivolohkossssa.
Okei kiitti, viimeistelit descartesin työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esiim suomalainen mies on hyvä esimerkkki kun ajatellaaan sielun haaavoittuvuutta mikä tarkoitttaa kovien ja eritoteeen armottomien historian aikojen saaatossa kuten nälkävuodet ja sodat suomalainen mies on jouutunut kylmetttämään itsensä vuosien saaatoissa monta keraaaa jotta on selviytynyt perheensä kanssa läpi vaikeiden aikojen.
"ajatttelen siis olen olemasssa" oli hänen sanomansa.