Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syntymäajan todistaminen

Vierailija
11.02.2014 |

Meillä pitkähkö (n. 155cm) tyttö, joka täyttää huomenna 11v. 

Noin kerran kuussa tyttö matkustaa (yksin) bussilla ja nyt jo meinaa olla hankaluuksia välillä, kun bussikuskit ei meinaa myydä tytölle lastenlippua. Mitään kuvallista henkilökorttia tytöllä ei ole, kun ei ole ollut muuten tarvetta. 

Miten bussikuski vakuutetaan? Muilla samanmoista ongelmaa? Vai pitääkö tässä nyt maksaa muksulle kuvallinen henkilökortti sen takia? (Vois tulla halvemmaksi vaan maksaa se aikuisten lippu...)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 22:43"]

Lapsi on merkitty vain vanhempien passiin, joten omaa hällä ei ole... 

[/quote]Juu ei käy enää näin minkään ikäisten lasten kohdalla.

Vierailija
2/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsella vielä vuosia aikaa kulkea lastenlipulla ainakin junalla joten kannattaa hankkia henkilökortti tai pitää passi mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on merkitty vain vanhempien passiin, joten omaa hällä ei ole... 

Noh, kai se on sitten hommattava. Harmi kun on voimassa vaan sen 5 vuotta. 

Pohdittiin tosin tuossa, että mitenkähän se henkilöllisyys sitten sitä henkilökorttia varten varmistetaan? Vanhemmat vakuuttaa, että tenava on ihan oikeesti meidän lapsi ja henkilötunnus on xxxxxxxxxxxxxx (tulikohan riittävän monta ruksia :D)

Eikö muilla ole moista ongelmaa ollut vai onko kaikilla yli 10 vuotiailla jo joku henkilökortti? (Tyttö itse kauhistui moista ajatusta: "hukkaan sen kumminkin!" *huoh* )

Vierailija
4/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se lapsi joka tapauksessa tarvii oman passin kun vanhempien passissa merkintä ei enää ole aikoihin kelvannut.

Bussissa ainakin luulis kelakortinkin riittävän.

Vierailija
5/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vois olla lapsellekin kivempi, että on jotain jolla todistaa ikänsä bussikuskille. Ettei tarvitse kaikkien edessä yrittää todistella ikäänsä kerta toisensa jälkeen. Luulisi sen olevan vaivaalloisempaa loppujenlopuksi kuin tuon henkilökortin hankkiminen.

Vierailija
6/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisköhän se bussissa kuvattomalla kelakortilla?

Me mentiin perheen kanssa museoon, lipun myyjä tuumas, että "kolme aikuista ja yksi lapsi", mihän mä sanoin, että eiköhän me perhelippu osteta, kun tämä 180 cm pitkä "aikuinen" on mun 13-vuotias poikani...

Ja mulle taas vuosia sitten bussikuski oli myymässä lastenlippua, tulin bussiin tuon nykyisen 180 senttisen kanssa: "Jahas, laitetaankos pari lastenlippua?"

Öh, ei kun tota mun lapselle yks ja mulle aikuisten..

Vierailija
7/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kysyn yleensä syntymävuotta, jos epäilyttää. Mutta tavallisimmin myyn sen lastenlipun, huomautan vaan, että sen vois sanoa, ku jouduin tänäänkin korjaamaan yhden lipun. Siinä rajoilla olevan ikää on mahdottoman vaikea arvioida. Joku näyttää 10 vuotiaalta ja ostaa aikuisten lipun ja toistepäin. Meillä täällä maalla (jkl) pääasiallisesti luotetaan ihmisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi