Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti ja työkokeilu

Vierailija
11.02.2014 |

Hei!

Kertokaan työkokeilijat, kuinka teillä on mennyt päiväkodissa työskentely? Kuinka muut työntekijät ovat teihin suhtautuneet. Minkä ikäisiä lapsia hoidatte. Mikä huonoa ja mikä hyvää päiväkodin työkokeilussa on/oli.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti oli oikein kiva työkokeilupaikka. Olin 1-3 vuotiaiden ryhmässä. Työntekijät olivat mukavia ja kiitollisia lisäavusta. Ainut negatiivinen puoli minkä keksin oli päiväuniaika (n. 2h), jolloin ei ollut oikein mitään tekemistä ja usein tuli vain tylsistyneenä istuskeltua. 

Vierailija
2/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päiväkodista. Tiedän että oman lapseni päiväkodissa päikkäriaikaan sijoitetaan sekä koko henkilöstöä että yksittäisiä ryhmiä koskevia kokouksia. Lisäksi tuolloin 1 hoitaja on nukkarissa valvomassa ja muut sitten ovat tauolla. 1 hoitaja kertoi että ottaa itsekin torkut nukkarivuorolla. Joku hoitelee silloin koneella työvuoroja yms ja joku neuloo sukkia jne.

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 18:34"]

Päiväkoti oli oikein kiva työkokeilupaikka. Olin 1-3 vuotiaiden ryhmässä. Työntekijät olivat mukavia ja kiitollisia lisäavusta. Ainut negatiivinen puoli minkä keksin oli päiväuniaika (n. 2h), jolloin ei ollut oikein mitään tekemistä ja usein tuli vain tylsistyneenä istuskeltua. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskele terveysalaa, olen vain ollut kesätöissä päiväkodissa. Ihanaa oli se että lapsista tuli läheisiä, niiden kanssa tuli juttua päivittäin ja oli hauskaa kun lapsilla on oma ajatusmaailma. Tottakai myös jostain lapsista/lapsesta tuli semmonen suosikki. Oli kivaa liittyä heidän leikkeihin ja lapset saa usein piristymään. Myös se oli hienoa että sai oikeasti nähdä lapsien kehitystä ja oppimista!

Huonoa oli paskavaipat, nenän niistäminen.. (hyi saatana talvella kun lapsilla naama vihreessä räässä), itsepäiset ja oudot lapset (esim yksi vammainen joka hoki samaa lausetta tunnin putkeen), just se että aina ei välttämättä tiettyinä hetkinä ollut tekemistä..

Ja se että piti kyyhöttää pihalla muiden akkojen kanssa se pari tuntia putkeen joka päivä.. arghhhh.

Muut hoitajat tottakai oli suurin osa +35, oli niitä jotka suhtautu huonosti ja ei kohdellut hyvin. Mutta kyllä suurimmaksi osaksi oli kivoja tätejä..

ps. juuri tämän takia terveysala ei kuulu minulle, minä en tuntemattomien vaippoja ja neniä puhdista.. jostain paskanpyyhkimisistä tai oksennuksista puhumattakaan

Vierailija
4/7 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä kun kiinnostaisi nähdä millaista on työ päiväkodissa. Olen aika ujo ja hiljainen. Voisiko tällainen ihminen pärjätä päiväkodissa?

Vierailija
5/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tätä kun kiinnostaisi nähdä millaista on työ päiväkodissa. Olen aika ujo ja hiljainen. Voisiko tällainen ihminen pärjätä päiväkodissa?

Hyvin voi. :) ystävänikin on erittäin ujo ja hiljainen ja pärjää päiväkodissa oikein hyvin siinä missä muutkin työntekijät.

Vierailija
6/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lasten kanssa pärjää. Ei lapset välitä ujoudesta. Huomaavat, jos on aito ja pitää heistä.

Vierailija
7/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorena työkokeilussa päiväkodissa. Olin 3-5-vuotiaiden ryhmässä. Työ oli mukavaa ja lapset ihania. Työni oli lähinnä auttamista ja lasten kanssa touhuamista. Katoin ruokapöydät ja siivosin pöydät sen jälkeen ja laitoin vaatteet kuivauskaappiin ja tein jotain muuta järjestelyitä. 

Olen ujo ja hiljainen ja sen takia en lähtenyt tälle alalle, vaikka tykkäisin kyllä siitä. Olen kuvitellut, että pitäisi olla joku pirteä Pikku Kakkosen täti, mutta eihän se niin ole. En usko, että ujous on mikään este. Itse en ole ujo lasten seurassa. Kahvipöydässä olen hiljaisempi. Päiväkodissa oli ujojakin lapsia ja ryhmän lastentarhanopettaja sanoi, että minusta on ollut suuri apu ujoille lapsille. Joskus mietin vieläkin alalle lähtemistä, mutta se jää sitten aina ujouteni takia. En ole muutenkaan mitenkään esiintyjätyyppiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi