Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minipillereistä

Vierailija
11.02.2014 |

Lisääkö esim.cerazette rintasyövän riskiä ja kuinka ratkaisevasti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta suosittelen harkitsemaan kyseisten lääkkeiden syömistä myös muilta osin. Itse en oo saanut mistään muista lääkkeistä sivuvaikutuksia, mutta Cerazettet tekivät musta hermoraunion. Lapsi oli perseestä, mies oli perseestä, kaikki oli perseestä ja teki mieli hypätä naru kaulassa kaivoon. Onneksi tajusin nakata pillerit jorpakkoon ennen kuin olisin tullut hulluksi. Nyt nautin äitiydestä ja parisuhdekin kukoistaa!

Vierailija
2/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus aiemmin näitä syöny. Sillon ei ollu mtn sivuvaikutuksa. Nyt ku hormonikierukka teki mulle aurallista migreeniä vaihoin noihin ku ovat kuulema parempi vaihtoehto. Mietin vaan noita riskejä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero kaksi, sinä taisit juurikin avata silmäni!! Aina ajattelin ettei minipillereistä koidu moisia vaivoja kun kyseessä kuitenki keltarauhashormooni.

Mitä ehkäisyllä käytät nyt? Itse aikoinani käytin vähän aikaa e-pillereitä, mutta kun tupakointi lisääntyi niin lopetin ja vaihdoinkin sitten raskauden jälkeen noihin kyseisiin Cerazetteihin. 

Mutta taas noiden e-pillerijupakoiden jälkeen ei innosta lähteä niitä syömään, eikä kyllä menkatkaan kiinnosta...

Vierailija
4/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan nyt itselleni vastaan eli neloselle! Kävin äsken lukemassa noista pillereistä ja olin AIVAN pihalla!!

Apteekissa sanon aina että -joo joo tuttu lääke, mutta ompa monta vuotta sitten aloitettu ja muisti mennyt! Mistä lie repinyt tuon keltarauhashormooninkin :D

Ilmeisesti voivat aiheuttaa syöpää siis siinä missä e-pilleritkin.

Taidan kohta taas vastata itselleni jotain viisasta ja pidän ketjua elossa :D...

Vierailija
5/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 17:11"]

En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta suosittelen harkitsemaan kyseisten lääkkeiden syömistä myös muilta osin. Itse en oo saanut mistään muista lääkkeistä sivuvaikutuksia, mutta Cerazettet tekivät musta hermoraunion. Lapsi oli perseestä, mies oli perseestä, kaikki oli perseestä ja teki mieli hypätä naru kaulassa kaivoon. Onneksi tajusin nakata pillerit jorpakkoon ennen kuin olisin tullut hulluksi. Nyt nautin äitiydestä ja parisuhdekin kukoistaa!

[/quote]

Yksilöllisestihän kaikki pillerit vaikuttavat, mulla Cerazette toimii hyvin, toisella merkillä tuli samankaltaisia oireita kun sulla. 

Mutta tuohon syöpään liittyen oon kuullut, että normaalit e-pillerit lisäisi enemmän riskiä kuin minipillerit ja toisaalta jossain luki, että kaikilla pillereiden syöjillä todetaan enemmän rintasyöpää, koska käyvät enemmän kontrolleissa. 

Vierailija
6/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kuin yhdistelmäpillerit. Tosin pillerien syöjät käyvät säännöllisemmin gynekologilla ja mammografiassa, joten ne myös todetaan helpommin kuin sellaisella jolla ei vuosittaista kontrollia. Itse olen syönyt 10 vuotta, ei vuotoja ja sopii täydellisesti. mikä vaihtoehto? Kondomi, ei kiitos. Kaikki tietämäni rintastöpätapaukset 5kpl, ovat eläneet erittäin terveellistä elämää ja vain yhdellä hormoniehkäisy.

Vierailija
7/7 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jospa niitä uskaltais syödä. Ye-pillerit ja hormonikierukka ei käy migreenin takia, ja kondomitaas...no ei tod.kiinnosta. Jäljelle jää minit tai kierukka. Onhan se toki muutenki aika tod.näk. että monelle naiselle, liian monelle, se rintasyöpä tulee. Olipahan pillerit eli ei.