Rusehtava vuoto alkuraskaudessa useamman päivän ajan....
Kolmatta päivää tuhruttelee rusehtavaa vuotoa, erityisesti aamuisin.
Alavatsaa hiukan jomotellut menkkakipumaisesti myös.
Viikkoja nyt 5+4 ja ultran sain vasta maanantaiksi, rv6+3.
Melkoista kärvistelyä siihen saakka siis, jos ei nyt mitään dramaattista siihen mennessä käy.
Onko muilla kokemuksia tämmöisestä ja päätyikö keskenmenoon?
Aikaisempia keskenmenoja ei ole ja tämä olisi minun viides lapsi.
Kommentit (7)
En tiedä liittyikö mun vuodot ollenkaan raskauden keskeytymiseen mutta eka vuoto tai turahdus ruskeaa oli kiinnittymisen aikaan muistaakseni, sitten raskausviikolla 6 ennen varhaisultraa. Siellä alkio oli odotettua pienempi. Viikoilla 9 oli taas turahdus. Tuolloin se olikin lopettanut kehityksen. Pari päivää sitten tuli verta, eikä edes paljon. Ultrassa todettiin ettei enää sykettä. Huomenna odottaa tyhjennys.
Joillain on vuotoja, joillain ei. Joillakin tarkoittaa pahaa, jollain ei.
Mulla oli kans useamman päivän tuhruvuotoja ja jomotteluja jatkuvasti alkuraskaudessa. Olin varmaan 20 kertaa varma keskenmenosta. Ultrissa on kuitenkin kaikki ollut hyvin, ja nyt on jo rv 13+4. Syytä vuodoille ei ole löytynyt :)
Itselläni alkoi rv 7 runsaanlainen mustanruskea vuoto, joka muuttui vähitellen keskiruskeaksi. Olin aivan paniikissa. Kävin varhaisultrassa yksityisellä heti rv 7 jossa paikannettiin sykkeen lisäksi hematooma (verihyytymä), ja vuoto liittyi ilmeisesti siihen. Piti ottaa rauhallisesti, liikuntakielto, ei suuria ponnistuksia. Vuoto kesti pari viikkoa, seuraavassa ultrassa rv 9 hematoomaa ei enää näkynyt, mutta kyytiläinen oli vielä mukana! Niukkaa ruskeaa vuotoa oli vielä muutaman päivän tämän ultran jälkeen. Minulla siis vuoto liittyi tuohon hematoomaan joka hiljakseen vuosi pois. Tällä hetkellä rv 11+1. Käsittääkseni ruskean vuodon ollessa kyseessä, ei ole suurempaa hätää. Tilannetta pitää vain seurata, jos vuoto runsastuu rajusti ja on kirkkaan veren väristä, tulee hakeutua lääkäriin pian.
Tsemppiä odotukseen!
Mulla vuoteli 3 kk ajan joka kerta menkkojen aikaan veristä kirkasta verta sekä rusehtavaa vuotoa 1-3 päivää. Ja vauvalla yhä kaikki loistavasti. Monella on tuota vuotelua runsaastikin eikä tarkoita ongelmia, liittyy rakenteisiin. Jos vuotoon liittyy TODELLA kovaa kipua niin sitten kävisin näytillä.
Mulla on hyvia ja huonoja kokemuksia vuodosta. Mulla oli viime kesana km joka alkoi vaaleanpunaisella vuodolla joka muuttui ruskeaksi ja lopulta sita tiputteli hieman. Kivut tuli kovana perassa 3 paivan jalkeen. Meni kesken rv 7. Alkion kehityksessa oli vikaa koska myos koko laahasi viikon perassa. Ei tullu itestaan pois vaikka mulle yritettiin laakkeellista tyhjennysta ja lopulta kaavittiin.
Uusi raskaus ei alkanut helposti kaavinnan jalkeen vaan yritettiin 9 kk ja tulin raskaaksi. RV 7+2 aloin vuotaa mustanruskeaa ja minulla oli kipujakin. Seuraavana paivana ultraan ja kaikki oli hyvin. pieni hematooma joka aiheutti vuodon ja vuosikin sitten 4 pv. Toisen kerran rv 10 ruskeaa vuotoa ultra samantien seuraavalle paivalle ja siellakin kaikki hyvin :)