Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keuhkokuume?

Vierailija
11.02.2014 |

heips. pojallani (6v) on kolmatta päivää lievä kuume (n.37,5) ja limaista yskää. mieheni ja anoppini meuhkaavat, että nyt lääkäriin kun on keuhkokuume!? pojan yleistila on hyvä, hän laulelee ja on virkeä, ei millään pysyisi paikallaan eli ei silleen kipeä ja sairaalloinen kuin vois luulla. syö ja juo hyvin. 

en millään haluaisin lähteä kuumeisen lapsen kanssa turhaan lääkäriin kuulemaan, että "joo, tää on ihan normaalia, jos kuume nousee kovasti tai yleistila laskee tms. ni tulkaa sitten takasin". ymmärrätekös? olen googlettanut ja lukenut oirekuvailuja ja olen aika varma, että keuhkokuume tää ei ole. ehkä keuhkoputkentulehdus, mutta siihenkään ei yleensä tartte lääkäriä/lääkettä. eikös?

eli rauhotelkaas nyt mua ja mun miestäni, että eihän tässä nyt vielä tartte lääkäriin lähteä? oma äitini jo koitti miehelleni puhua 'järkeä' ja minä anopilleni vakuuttelen, että tiedän kyllä koska lapseni on niin kipeä, että lääkäriin sen kanssa lähden. 

täällä huutelen 'lakkaas potilas rehaamasta, sä oot kipeä!' :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole keuhkokuume.

Vierailija
2/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliselta kuumeelta tuo kuulostaa.Jos ei laske vielä parin päivän päästä tai kuume nousee hyvin korkeaksi niin sitten yhteys lääkäriin.o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeen diagnoosissa auttaa kivasti terveydenhoitajan tekemä tulehdusarvotesti. Jos se on taivaissa, ja kuumetta sekä olo väsynyt, saattaa lääkäri lähettää keuhkoröntgeniin.

Itellä kun oli keuhkokuume, menin terkkarille vähän huonon olon takia ja siksi että nenä oli tukossa jo kolmatta päivää (mulle tulee helposti poskiontelontulehduksia). Otti tulehdusarvot ja ne oli oikeasti jo todella ylhäällä; yli 100. Lääkäri tuli ja kuunteli keuhkot ja lähetti keuhkokuvaan. Sain hevoskuurin antibioottia ja heti kättelyyn kaksi viikkoa sairauslomaa. Parin päivän päästä tuli kuvista vahvistus, keuhkokuumetta se oli.

Et ei siinä aina tarvii olla kuolemankielissä kun diagnoosi tehdään.

Vierailija
4/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuume voi olla pitkään ilman suurempaa kuumetta, menisin lääkäriin, mulle kerran kävi niin että pienenä olin kipeä muutaman viikon ja vanhemmat vei lääkäriin, lääkäri vähätteli asiaa ja perheeni oikein vaati että tehtäisiin mulle röntgen ja niitä röntgen tuloksia ei sitten millään tullut ja vielä muutaman viikon päästä niin se lääkäri soitti ja inisi että no röntgenkuvista näyttäisi että todellakin on keuhkokuume sekä keuhkoputkentulehdus että en oikein ymmärrä minkä takia vähätellä näitä asioita

Vierailija
5/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuume voi olla pitkään ilman suurempaa kuumetta, menisin lääkäriin, mulle kerran kävi niin että pienenä olin kipeä muutaman viikon ja vanhemmat vei lääkäriin, lääkäri vähätteli asiaa ja perheeni oikein vaati että tehtäisiin mulle röntgen ja niitä röntgen tuloksia ei sitten millään tullut ja vielä muutaman viikon päästä niin se lääkäri soitti ja inisi että no röntgenkuvista näyttäisi että todellakin on keuhkokuume sekä keuhkoputkentulehdus että en oikein ymmärrä minkä takia vähätellä näitä asioita

Vierailija
6/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi kipeä, veisin lääkäriin, jos keuhkokuume parantuu ilman antibiootteja niin keuhkoihin voi muodostua arpia jotka ei ole kovinkaan terveellisiä voi tulla krooninen yskä mutta itse arvioi päättele tilanteen emmehän me sitä tiedä, minä aina yritän mielelläni ylivarota

Vierailija
7/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lasten hengitystieinfektioista ovat virusten aiheuttamia. Tuo 37,5 astetta ei ole kuumetta lapsella, ja yleisvoinnin ollessa hyvä en näe mitään tarvetta käydä näytillä lääkärissä. Jos lapsi alkaa kehittää keuhkokuumetta, niin kyllä se näkyy yleistilan heikkenemisenä ja kuumeen nousemisena. Hakeudu tuolloin lääkäriin, tällä hetkellä sinulla ei siis ole huolta. 

t. lääkäri

Vierailija
8/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:02"]

Useimmat lasten hengitystieinfektioista ovat virusten aiheuttamia. Tuo 37,5 astetta ei ole kuumetta lapsella, ja yleisvoinnin ollessa hyvä en näe mitään tarvetta käydä näytillä lääkärissä. Jos lapsi alkaa kehittää keuhkokuumetta, niin kyllä se näkyy yleistilan heikkenemisenä ja kuumeen nousemisena. Hakeudu tuolloin lääkäriin, tällä hetkellä sinulla ei siis ole huolta. 

t. lääkäri

[/quote]

Komppi tälle.

t. nro 2 ja toinen lääkäri

Vierailija
9/9 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viisivuotias yskiskeli pari viikkoa sellaista kuivaa yskää, sitten eräänä aamuna pojalla oli kova kuume eikä hän jaksanut edes olla hereillä. Soitin päivystykseen, sieltä käskivät tulla käymään lääkärillä samana päivänä. Lääkäri epäili keuhkokuumetta, mutta onneksi oli vain paha keuhkoputkentulehdus.

Minulla oli keuhkokuume siten, että yskää oli hieman ja jonkin verran lämpöä. Muutaman päivän sairastettuani olin jo siinä kunnossa, että muutaman metrin matka sängyltä vessaan tuntui ylitsepääsemättömältä. Edes kovassa kuumeessa ei ole ollut veto niin pois kuin silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän