Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet tämän?

Vierailija
11.02.2014 |

Tyttöjä ja poikia kohdellaan näin:

Jos joku poika lyö tyttöä, niin tytön äiti monesti sanoo, että pojat on poikia eikä sitä poikaa komenneta siitä mitenkään.

Mutta jos tyttö lyö poikaa, niin tyttöä sitten rangaistaan siitä.

Vauvojenkin kohdalla näin: jos poikavauva nappasee tyttövauvaa nenästä kiinni ja muutenkin esim mönkii sen päälle ja tyttövauva itkee niin nauretaan vaan ja katsotaan vierestä kuinka pojat on poikia.

Mutta jos tyttövauva joko toiselle tyttövauvalle tai sitten poikavauvalle tekee tuolla tavoin niin tyttöä kielletään ja otetaan tyttö siitä pois.

Oletteko tuollaista huomanneet ja miksi noin tehdään vielä tänäkin päivänä?

varmasti on kauheaa olla pieni lapsi ja tyttö. hirveää kärsimystä elämä kun joutuvat koko ajan poikia pelkäämään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oon nähny tilanteen jossa 7-vuotias poika oli lyönyt 4-vuotiasta tyttöä ja pieni tyttö itse meni huutamaan pojalle että tuo oli rumasti tehty. Tytön äiti yritti toppuutella tyttöä ja sanoi tytölle, että "ei tuossa mitään vahinkoa käynyt, pojat on vähän villimpiä kuin tytöt. " vaikka tyttöä ihan selvästi sattui kun se poika oli sitä lyönyt.

mitäs tuosta mieltä?

Vierailija
2/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti kyseinen henkilö olis toivonut lapsestaan poikaa, mutta pettyi kun tulikin tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on saanut kaikenlaista nähdä kolmen tyttären vanhempana. Päiväkodissa lapsia kohdellaan vielä melko sukupuolineutraalisti, mutta mitä vanhemmiksi tulevat, niin sitä selvemmin sukupuoliroolit alkaa erottua. Pahinta oli ehkä noin 10 vuotiaana kun opettaja oli juuri tuollainen "pojat ovat poikia" ja "rakkaudesta se hevonenkin potkii" ajatuksilla varustettu idiootti. Meiltä ei taidettu rikkoa tai varastaa mitään, mutta monen tytön tavaroita katosi ja rikottiin koulussa eikä siihen puututtu käytännössä mitenkään.

Vierailija
4/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:15"]

tällaiseen meininkiin olen törmännyt itärajan tuntumassa mutta suomen puolella, pienen paikkakunnan kirkon äiti-lapsipiirin touhuja seuratessani. mutta ehkä tuollainen kulttuuri on vallalla just syrjäseuduilla ja pikkupaikkakunnilla kirkon piirissä.

Onko tuo ehkä tyypillisintä korven takapajuloitten meininkiä?

[/quote]Tuohan on juurikin kasvatusasia. Tytöt eivät yleensä ole väkivaltaisia, koska heiltä ei hyväksytä sellaista käytöstä.

Vierailija
5/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen törmännyt enemmän nimenomaan pieniin tyttöihin, jotka ovat ihan hirveitä pompottajia, toisten lasten härnääjiä ja jopa fyysisesti väkivaltaisia. Jostain syystä huono käytös sallitaan tytölle, mutta poikaa vastaavasta rangaistaan heti.

Ja onhan se aikuisillakin noin. Jos vaimo vetäsee miestään turpaan, hän on "vahva" ja mies "sai ansionsa mukaan". Tai sitten se on huvittavaa. Mutta annas olla jos mies läpsäisee naista. Hän on hirveä sovinistinen vaimonhakkaaja ja kohta vankilassa. Tietenkään kumpikaan sukupuoli ei saisi käyttää väkivaltaa, mutta naiselle se näyttää olevan sallitumpaa kuin miehelle.

Ja olen siis itse nainen.

Vierailija
6/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö,älä yleistä.

Vierailija
7/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 09:01"]

Höpöhöpö,älä yleistä.

[/quote]

onko tuo tyypillistä sitten esim tietynlaisissa piireissä, esim niitten ihmisten keskuudessa jotka on wt-porukkaa tai sovinisteja?

olen joissakin esim kirkollisissa ja muuten konservatiivisissa piireissä nähnyt tuollaista, mutta kaipa se kirkon piirissä on yleinen näkemys että pitää jo lapset opettaa miehen ja naisen perinteiseen rooliin heti kun ne syntyy ja voisiko tuo siis tulla siitä?

olen tuollaista nähnyt kirkon piirissä. mutta en muualla. normaali esim hiekkalaatikolla ei välttämättä noin tapahdu mutta vanhoillisessa porukoissa kyllä.

liittyykö tuo ennemminkin tiettyjen ihmisryhmien kapea-alaisiin näkemyksiin?

Vierailija
8/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te nähneet sitten toiselaisiakin tapoja toimia lasten kanssa?

mie oon nähnyt mainitsemaani meininkiä noin 2 kertaa ja kirkon piirissä lähinnä.

onko esim uskonnottomien porukoissa toisenlainen meininki?

Vierailija
9/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Meillä on poikia, ja olen hyvin tarkka siitä että ketään ei esimerkiksi lyödä. Päinvastoin, olen huomannut, että tytöille ollaan lempeämpiä väkivaltaisuuden suhteen. Eli jos pieni tyttö käy muksimassa poikaa, niin tytölle tämä sallitaan - hän tietysti vaan puolustaa itseään. Pojille tämä ei tulisi kysymykseenkään.

Vierailija
10/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tuollaiseen ajatteluun ja otimintaa törmännyt koskaan. En ole erityisen uskova, mutta kirkonkin toiminnassa olen mukana. Perus luterialainen tapakristitty.

Vierailija
11/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut enää nykypäivänä, mutta kyllä tyttöjä kasvatettiin eri tavalla kiltteyteen esim. 70-luvulla, kun aloitin peruskoulun. Poikien maailma taas on eri tavalla kova. Miesten ei kuulunut itkeä, ei pikkupoikienkaan. Reipastaminen aloitettiin jo muutaamn vuoden ikäisenä. Onneksi nykyään miehellekin on sopivaa olla vähän pehmo, lääpällään lapsiinsa tai pyyhkiä silmiään liikutuksesta.

Vierailija
12/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen meininkiin olen törmännyt itärajan tuntumassa mutta suomen puolella, pienen paikkakunnan kirkon äiti-lapsipiirin touhuja seuratessani. mutta ehkä tuollainen kulttuuri on vallalla just syrjäseuduilla ja pikkupaikkakunnilla kirkon piirissä.

Onko tuo ehkä tyypillisintä korven takapajuloitten meininkiä?

Vierailija
13/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ei ikinä ole edes yrittänyt lyödä ketään, poikien yrityksiin on puututtu alusta asti napakasti. Veljesten kesken saavat kyllä leikkipainia. Olen erittäin paljon lasten kanssa tekemisissä, enkä muista kuin yhden kerran, jolloin pojan väkivaltaisuus olisi painettu villaisella. Tytöt harvemmin ovat väkivaltaisia, tämä on edelleen tosiasia, vaikka varmasti joissakin piireissä nuorten tyttöjen väkivaltaisuus on lisääntynyt. 

Vierailija
14/14 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on vain yksittäiset ihmiset ja porukat ja on vaan sattunut huono tuuri ja huonot tyypit on tulleet vastaan.

eli jos jossakin on tuollaista meininkiä ollut niin ei tarkoita että joka paikassa olis. yksittäistapauksena tuollaista tapahtui noin 2000-luvun puolivälissä.