Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selitän mustan aukon cv:ssä?

Vierailija
30.10.2020 |

Itse tiedän asiani mutta jos kysytään siitä, miten sen selitän?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pitkittyneen synnytysmasennuksen aiheuttama aukko cv-tiedoissa siltä ajalta, kun erikoinen oli taapero. Kukaan ei ole koskaan siihen tarttunut, enkä ole sitä joutunut selittämään.

Jos olisi, olisin kertonut puolitotuuden: en löytänyt sitä juuri sopivaa työpaikkaa eikä huonoon ollut pakko lähteä, kun miehet tulot riittivät elämiseen.

Mutta oikeasti: ketään ei ole koskaan riittävästi kiinnostanut minun aikajanani. Olen sen jälkeen käynyt ehkä 10 haastattelua, työllistynyt joka vuosi ja saanut vakituisen paikan ilman yhtään kysymystä. Joten älä huoli!

Vierailija
42/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus, johon kannattaa liittää sitten kaikennäköisiä ajatuksia siitä, mitä kyseinen asia tai ajanjakso on opettanut. Esim. masennus tai muu sairaus - > tunnistan omat rajani, arvostan terveyttä ja elämää, osaan kohdata vaikeita tilanteita rakentavasti, pystyn toimimaan stressaavissa tilanteissa... Jotain sellaista, mikä tekee menneisyydestäsi voimavaran, ei painolastia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot olleesi koomassa ja toimittavasi tarvittaessa lääkärintodistuksen.

Vierailija
44/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitan CV:n niin että en laita kaikkia työpaikkoja kronologiseen järjestykseen, vaan jaottelen ne eri ryhmiin. Yleensä siis sen työpaikan perusteella, jota haen, laitan ensin ko. alan työpaikat, sitten laitan toisen osan, joko ko. työtehtäviin toisijaista osaamista olevat työpaikat tai sitten vain otsikon 'Muu työkokemus' alle.

Tuollaisesta on vaikea löytää aukkoja ja eri alojen työkokemus näkyy selvemmin.

Tämä tietysti toimii parhaiten jos työkokemusta löytyy reilusti eikä vain muutama hupsu paikka.

Vierailija
45/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reppureissannut , pitää löytyä kuvia myös.  Tuo on kyllä aika kulunut , eikä mene helposti läpi. Yleensä pitää olla joku  varmistamassa, joka tietää sen todeksi. Omaishoidostakin tehdään kunnan kanssa monisivuinen sitova sopimus , siitä näkyy mitä siihen kuuluu. Eikä sitä ihan helposti saa. Kunta voi maksaa siitä rahakorvausta, jolloin " palkkakuitti " on todistuksena.

Vierailija
46/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne rohkeasti tekaistu työsuhde tai pari. Esim. fuusioitunut tai konkkaan mennyt firma. Tai sitten joku isompi, mihin voi ns. hukkua organisaatioon.

Ja sitten pyydetään työtodistukset nähtäviksi...

Tietysti nekin kannattaa olla mukana, vaikka ei niitä heti kannata olla tyrkyttämässä.

Työtodistukset tekaistuista työsuhteista?

Niin. Todistuksen allekirjoittajaksi, ei kannata laittaa mitään isointa herraa.

Nämä kyllä tarkistetaan. Tiedoksenne.

Tästä tulikin mieleeni että mun pitäisi varmaan toimittaa työtodistukset henkilöstöhallintoon. Oon ollut vuoden verran talossa eikä kukaan oo kysellyt perään.

Vierailija
47/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että pidit kolme välivuotta ladaten akkujasi ja olleesi elämäntapaintiaanina. Elit säästöilläsi.

Vierailija
48/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriperheet palkkasivat lastenhoitajan , jolla oli pitkä aukko  CV : ssä.  Sanoi olleensa  Saksassa jossa työssä monessa eri paikassa, eikä todistukset ole enää Suomessa. Siinä meni hyvin muutama kuukausi  kun ei sitten aamulla tullutkaan ketään, eikä puhelimeen vastattu.  Toinen äiti otti palkatonta  lomaa vaikka ajankohta  ei lainkaan sopinut.  Yli  viikko meni kun löydettiin joku tuttu ,joka  tiesi että lastenhoitajalla oli alkanut  ryyppykausi, eikä se helposti lopu.   Onhan  näitä paljon jolla on aukkoja aikajanassa.   Yleensä naiset pääsevät  pulmasta että ollut kotona, ja raha riittää hyvin.  Monethan ovat kotona ja hoitaavat     kotia.

Vierailija
49/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pyrkinyt työttömyyskausina tekemään edes jotain, eli käynyt jollain kurssilla tai tehnyt free-lancer -hommia. Jos tuolta ajalta sitten kysytään aukosta, voin ihan rehellisesti sanoa, että 2opiskelin it-kurssilla" tai tein "free-lancerina sitä sun tätä" vaikkei tuo tekeminen koko aukkoa täyttäisikään.

Vierailija
50/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

galaksimme keskustassa on todennäköisesti massiivinen musta aukko. Osaatko kysyjänä kerto miksi.

Joskua kauan kauan sitten cvn aukkoja syynättiin kuin mitäkin,mutta nykyisin niiden merkitys on jotain paljon positiivisempaa kehityksen aikaa.'

Vierailija
51/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 17 vuoden "aukko" ensin kotiäityyden takia, joka muuttui kotirouvuudeksi.

Kirjoitin totta CV:hen. Ei ollut vaikeata päästä haastatteluihin ja sittemmin työllistä suht nopealla aikataululla. Yllättäen mulla olikin varaa valita työpaikkani tarjousten perusteella.

Vierailija
52/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet selittänyt mustan aukon, älä laita selitystä CV:hen, vaan maininta että olet selittänyt mustan aukon.

Vierailija
53/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tajusin että eihän mun ole pakko tuoda mustaa aukkoa esiin, kerron sen jälkeisestä ajasta. Kun sain lapsen jne.

Vierailija
54/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse synnyttänyt lasta, mutta en ihan ymmärrä länsimaisia käsityksiä että lastenhoito tai kodinhoito olisi jotenkin laskettava "mustaksi aukoksi". Työtähän sekin on, jotkut saavat sellaisesta työstä ihan palkkaakin.

Vaikka olisi kuntoutuksessa mt- tai muu syy, sekin on työtä, joka vaatii taitoja ja sitäkin tehdään palkasta. Itsehoitokin vaatii ihmiseltä kaikenlaisia taitoja.

Työhönottajan asemassa arvostaisin tuollaisia elämänkokemuksia.

Vierailija
55/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein oman ns. mustan aukkoni aikana töitä itseni kanssa. Oli kyllä totista työtä mutta palkkaa ja työtodistusta siitä ei saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan